بازدید 6654

پیش‌بینی عضو اتاق بازرگانی از نرخ دلار در پایان سال

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ویتنام با اشاره به نرخ واقعی دلار گفت: با توجه به شرایط کنونی و نرخ تورم و نقدینگی، قیمت دلار هم باید فارغ از تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای و به صورت عادی در حدود ۵۲ هزار تومان می‌بود.
کد خبر: ۱۲۲۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ 13 February 2024

به گزارش تابناک، خبرآنلاین نوشت: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ویتنام گفت: اتفاقات اخیر و درگیری‌های منطقه‌ای باعث شد بازار ارز دوباره درگیر موج روانی و هیجانات کاذب شود که تا پایان سال عقبگرد خواهد داشت.

سید مصطفی موسوی، رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در واکنش به نوسانات بازار ارز طی هفته‌های گذشته و دلایل داخلی و بین المللی این موضوع گفت: با توجه به تنش‌های داخلی و منطقه‌ای از جمله درگیری‌های غزه و یمن و همچنین حادثه تروریستی کرمان و تنش ایران و پاکستان، بازار ارز هم درگیر موج روانی و هیجانات کاذب شد که طی سه هفته، افزایش چند درصدی قیمت دلار را در پی داشت.

وی تصریح کرد: علاوه بر هیجانات کاذب بازار ارز باید به دلایل دیگری از جمله تورم سالیانه و بحث بودجه سال آینده نیز اشاره کرد که تاثیر زیادی بر قیمت ارز داشته و با توجه به تنش‌های منطقه ای، بیش از پیش نمود پیدا کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ویتنام با اشاره به نرخ واقعی دلار گفت: با توجه به شرایط کنونی و نرخ تورم و نقدینگی، قیمت دلار هم باید فارغ از تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای و بصورت عادی در حدود ۵۲ هزار تومان می‌بود. البته این روند تاکنون با برنامه‌های دولت و بانک مرکزی کنترل شده بود و همه شاهد بودیم که تا پیش از این اتفاقات، قیمت دلار از اوایل سال تا چندی پیش در کانال ۵۰ هزار تومان تثبیت شده بود.

وی در خصوص پیش بینی قیمت دلار تا پایان سال افزود: باتوجه به شرایط اقتصادی، کاهش نرخ رشد نقدینگی و اقدامات موثر بانک مرکزی، احتمالا تا پایان سال نرخ دلار عقبگرد خواهد داشت. البته جو منطقه و اتفاقات داخلی و بین المللی نیز در این رابطه بسیار تاثیرگذار است که امیدواریم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که شاهد نوسانات دوباره قیمت ارز نباشیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست