بازدید 2834

تاثیر مذاکرات آتش‌بس غزه بر قیمت نفت

قیمت نفت روز سه‌شنبه روند صعودی خود را حفظ کرد زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه تلاش‌های آنتونی بلینکن، دیپلمات ارشد آمریکایی در خاورمیانه برای توقف جنگ غزه و فرونشاندن تنش‌ها در این منطقه بزرگ تولیدکننده نفت بودند.
کد خبر: ۱۲۲۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ 07 February 2024

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۱۴:۲۱ به‌وقت گرینویچ با ۴۲ سنت افزایش به ۷۸٫۴۱ دلار در هر بشکه رسید درحالی‌که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۶ سنت افزایش به ۷۳٫۲۴ دلار رسید.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار در فیلیپ نوا، می‌گوید که نشانه‌های تنش‌زدایی در بحران خاورمیانه وجود ندارد و همین موضوع وضعیت نابسامان قیمت نفت را حفظ کرده است.

بلینکن روز دوشنبه با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و روز سه‌شنبه با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد. فلسطینی‌ها امیدوارند که این دیدار قبل از حمله اسرائیل به رفح، شهری مرزی که حدود نیمی از جمعیت نوار غزه در آن پناه گرفته‌اند، آتش‌بس به همراه داشته باشد.

پیشنهاد آتش‌بس که هفته گذشته توسط میانجی‌های قطری و مصری به حماس ارائه شد، هنوز پاسخی از سوی آن‌ها که می‌گویند تضمین‌های بیشتری برای پایان دادن به جنگ ۴ ماهه می‌خواهند، نداشته است.

هم‌زمان، آمریکا به کمپین خود برای پایان دادن به ناامنی در دریای سرخ و متوقف کردن حملات شورشیان به کشتی‌های تجاری که مسیرهای تجارت جهانی نفت را مختل کرده است، ادامه داد. بااین‌همه، انتظارات تقاضای فزاینده، رشد نفت را محدود کرده است.

به گفته تحلیلگران بازار نفت، انتظارات برای افزایش نرخ بهره در آمریکا و دیگر کشورها، به‌علاوه اقتصاد متزلزل چین، می‌تواند مصرف را محدود کند و علاوه بر این، با توجه به اینکه روند شاخص‌های اقتصادی قوی در آمریکا احتمالاً از بین خواهند رفت، بازگشت به بالاترین سطح قبلی مصرف دشوار خواهد بود. با توجه به اینکه روند تعدیل نیرو در جهان همچنان در حال افزایش است؛ در بلندمدت تقاضای نفت کاهش خواهد یافت.

در سمت عرضه، فعالان بازار منتظر اطلاعات مربوط به ذخایر نفت خام آمریکا هستند. ۵ تحلیلگر شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز تخمین زده‌اند که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به دوم فوریه حدود ۲٫۱ میلیون بشکه افزایش‌یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست