بازدید 4337

روایتی متفاوت ازحوادث کوی‌دانشگاه درخاطرات هاشمی

هاشمی رفسنجانی در هفدهم بهمن سال ۷۹ روایتی از دیدار با رئیس دادگستری تهران و نماینده قزوین دارد.
کد خبر: ۱۲۲۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ 07 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید:

[آقای عبدالقادر حجاز]، سفیر الجزایر آمد. در جواب سؤال من از وضع امروز و پیش‌بینی آینده و علل حوادث خونین، حدود یک ساعت حرف زد و سوابق مبارزاتی و اسلامی و خدمات جبهه آزادی‌بخش الجزایر را گفت و از عمل احزاب نهضت اسلامی، به‌خصوص آقایان [عباس] مدنی و [علی] بلحاج [رئیس و معاون جبهه نجات اسلامی] انتقاد کرد.

آقای [اسحاق] جهانگیری، وزیر صنایع و معادن آمد. گزارشی از برنامه ادغام دو وزارتخانه [وزارت معادن و فلزات با وزارت صنایع] داد و ملاقاتش با رهبری و درخواست کمک برای ایجاد فضای امن برای سرمایه‌گذاری و تشویق آنها را گفت.

عصر آقای [عباسعلی] علیزاده، رئیس دادگستری تهران آمد. گفت آقایان مهندس [عزت‌الله] سحابی [فعال ملی- مذهبی] و علی افشاری [دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت]، آماده قبول اشتباه و تُندروی هستند و نامه‌ای هم نوشته‌اند. از دادگاه آقای [مصطفی] تاج‌زاده [معاون سیاسی وزیر کشور] نیز گفت و از آقای [هادی] مروی [معاون اول رئیس قوه قضائیه]، و [علی] مبشری [رئیس دادگاه انقلاب] انتقاد کرد و گفت، افشاری پذیرفته است که در حادثه کوی دانشگاه، یک وانت کوکتل‌ مولوتُف از حراست وزارت کشور به کوی دانشگاه رفته است و گزارش دستگیری دسته‌جمعی از بزم ساختمان آاِس‌پ را داد و ملاقات مفصل با آقای [حسین] انصاری [راد]، رئیس کمیسیون اصل نود [مجلس] را که نوعی تطمیع و تهدید داشت.

آقای شیخ قدرت علیخانی [نماینده قزوین] آمد. گزارشی از اختلافات بین دوم‌ خردادی‌ها در مجلس داد و درگیری آقایان [مهدی] کروبی [رئیس مجلس]، [محمد] رضا خاتمی [نایب‌رئیس مجلس] و [علی‌اکبر] محتشمی، در منزل آقای [ناصر] قوامی [رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی] و گفت، در هفته‌ای که آقای کروبی در سفر بود، اداره مجلس، وضع بدی داشت و خط امامی‌ها می‌خواستند ثابت کنند که آقایان [بهزاد] نبوی و [محمدرضا] خاتمی [نواب رئیس مجلس]، نمی‌توانند مجلس را اداره کنند. اگر جناح راست با آنها همکاری می‌کردند، چند بار مجلس را از رسمیت می‌انداختند، اما همکاری نکردند. آقای علی لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما] آمد و پیشنهادهای جدیدی برای مجمع [تشخیص مصلحت نظام] در مسئله بودجه داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست