بازدید 13283

انتقاد رئیس مجلس از دلار ۲۸۵۰۰؛ همه ضرر می‌کنند/ می‌توانیم در کمتر از بیست ماه ۵ تا ۷ میلیارد دلار سرمایه جذب کنیم

رئیس مجلس در دیدار با اعضای هیات رئیسه اتاق ایران و تهران گفت: در حال حاضر در حوزه دام و طیور، ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی به ابتدای زنجیره تولید و از سوی دیگر یارانه به انتهای زنجیره یعنی مصرف‌کننده داده می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵ 07 February 2024

انتقاد رئیس مجلس از دلار ۲۸۵۰۰؛ همه ضرر می‌کنند/ می‌توانیم در کمتر از بیست ماه ۵ تا ۷ میلیارد دلار سرمایه جذب کنیم

به گزارش تابناک اقتصادی؛ محمدباقر قالیباف، با بیان اینکه نظریات اتاق‌های بازرگانی در موضوعات مرتبط، برای مجلس بسیار اهمیت دارد، گفت: نمایندگان اتاق بازرگانی می‌توانند در موضوعات مربوطه در صحن حاضر شوند و نظریات خود را اظهار کنند.

رئیس مجلس با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در نگاه رهبر معظم انقلاب گفت: دولت، مجلس و قوه قضائیه از امنیت سرمایه‌گذاری می‌گویند و به آن اعتقاد دارند؛ پس چرا در نهایت به نتیجه نمی‌رسیم و سال‌هاست با مشکلات مشابه مواجه هستیم؛ چه چیزی مانع کار است؟

محمدباقر قالیباف، در دیدار با اعضای هیات رئیسه اتاق ایران و اتاق تهران و برخی دیگر از فعالان اقتصادی، بیان کرد: در حال حاضر در حوزه دام و طیور، ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی به ابتدای زنجیره تولید و از سوی دیگر یارانه به انتهای زنجیره یعنی مصرف‌کننده نیز داده می‌شود. قرار بود با تخصیص یارانه به انتهای زنجیره، یارانه ابتدای آن قطع شود، اما نشد و از دو سو در حال پرداخت یارانه هستیم که در این بین، هم دولت، هم مردم و هم تولیدکننده ضرر می‌کنند.

او با بیان اینکه هنوز در مدیریت تولید، توزیع و مصرف اشکالاتی داریم، بیان کرد: حوزه انرژی می‌تواند به‌ عنوان یک پیشران مورد توجه باشد تا به محلی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

می‌توانیم در کمتر از ۲۰ ماه ۵ تا ۷ میلیارد دلار سرمایه جذب کنیم

قالیباف افزود: برجام در زمانی که هنوز ترامپ هم نیامده بود، تنها توانست ۴ میلیارد دلار ارز برای سرمایه‌گذاری وارد کشور کند، اما به اعتقاد من می‌توانیم با تصمیم‌گیری درست ظرف کمتر از ۲۰ ماه و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و بدون تکیه بر سرمایه‌گذاری‌های خارجی، بین ۵ تا ۷ میلیارد دلار، سرمایه در گام‌های بعدی این حوزه داشته باشیم.

رئیس مجلس، با بیان اینکه با اصلاح روش تولید گاز بعد از مدتی می‌توانیم سالیانه ۷ تا ۸ میلیارد دلار سرمایه به مجموعه بازگردانیم، افزود: قانون مربوط به تأمین مالی در طرح‌های زیرساختی حمل‌ونقل جاده‌ای از طریق بازار سرمایهٔ ایران، که در حال نهایی شدن در شورای نگهبان است، می‌تواند در حوزه تولید تسهیل‌گر باشد و بسیاری از موانع تولید را حذف کند. همچنین روش جدیدی ایجاد شده است تا تولیدکنندگان بتوانند از ظرفیت سرمایه‌ها و دارایی‌های راکد خود استفاده کرده و آن را به نقدینگی و وام تبدیل کنند. تعدد وثایق، اصلاح تعاریف، شرکت‌های اعتبارسنجی، بازار سرمایه، بازار‌های مالی و پولی و شرایط تولید در جریان این قانون تسهیل‌گری شده است.

بانک‌ها باید بتوانند ظرفیت اعطای وام خود را افزایش دهند

قالیباف با بیان اینکه شما در اتاق ایران باید در عرصه تولید و حوزه‌های مرتبط آن، میدان‌داری کنید تا ما تسهیل‌گری کنیم، ادامه داد: نباید صرفاً منتظر دولت و مجلس باشید. مجلس در جریان رسیدگی به احکام برنامه پنج‌ساله هفتم، به گونه‌ای رفتار کرده است که حتی اگر دولت ناگزیر به بنگاه‌داری باشد، مدیریت آن دولتی نبوده و به بخش خصوصی واگذار شود؛ حتی برای آن جرم انگاری نیز صورت گرفته است. ما محکم ایستاده‌ایم تا بخش‌هایی از کفایت سرمایه بانک‌ها را اصلاح کنیم. بانک‌ها باید بتوانند ظرفیت اعطای وام خود را افزایش دهند.

او در پاسخ به یکی از اعضای اتاق که پرسید: پس چرا اکنون این روند را اصلاح نمی‌کنید؟ پاسخ داد: اصلاح نمی‌کنیم، چون شما پای کار نیستید، وگرنه من کمربسته این کار هستم و روش‌هایی وجود دارد که بدون افزایش قیمت این موضوع را اصلاح کنیم و معتقدم با سیاست‌هایی می‌توان این ناترازی را اصلاح کرد.

۵۵ سال است که دوگانه‌های سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی وجود دارد

رئیس مجلس با بیان اینکه در جریان قانون برنامه هفتم، دولت را از قیمت‌گذاری کالا‌ها به جز چند قلم، منع کرده‌ایم، گفت: ۵۵ سال است که دوگانه‌های سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی وجود دارد؛ به این معنا که روزی اجازه صادرات به این محصولات داده می‌شود و روزی اجازه صادرات آن وجود ندارد. نمی‌توان به کشاورز گفت یک روز اجازه کشت محصولی را داری و روز دیگر اجازه آن را نداری؛ باید اجازه داد ثبات در کشاورزی ایجاد شود.

قالیباف با بیان اینکه نظرات اتاق‌های بازرگانی در موضوعات مرتبط، برای مجلس بسیار اهمیت دارد، گفت: نمایندگان اتاق بازرگانی می‌توانند در موضوعات مربوطه در صحن حاضر شوند و نظرات خود را اظهار کنند.

او با بیان اینکه دولت و بخش خصوصی باید با هم کار کنند، افزود: ما پای آن ایستاده‌ایم؛ معلوم است که قیمت کالا باید عرضه و تقاضا را تنظیم کند. دولت و اتاق بازرگانی به معنای بخش خصوصی باید با هم کار کنند، اما متأسفانه این کار با هم انجام نمی‌شود و هر یک به صورت جزیره جداگانه کار می‌کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۴۴
۵۵ سال است که دوگانه‌های سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی وجود دارد

این ده ساله اضافه را از کجا آوردینه ؟

میگفتی 300 سال تا قاجاریه و زندیه و افشاریه را هم پوشش میداد خیال همه را راحت میکردین.

تا حالا مد بود میگفتن دولت قبل اما جدیدا میگن سلسله قبل!!!!!!!!!!!!!!

اصلا حرف شما هم درست و همه بدبختی ها مربوط به سلسله های قبلی بوده . انقلاب شد که درست بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
ایشون قبلا در مورد تولید مرغ در مرغداری هم نبوغ به خرج داده بود که قیمت تمام شده را خیلی پایین تر اعلام کرده بود که الان 5 برابر شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
چه دلار 28،500 تومانی چه دلار 56،000 تومانی، خرید سیسمونی از ترکیه کار درستی نیست.
وقتی مقامات و مسئولان مملکت حرفها و شعارهای خودشان را زیر پا می گذارند، چطور مردم را نصیحت کرده و دم از قانون مداری می زنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
از حالا باید قالیباف را رییس مجلس آتی تصور کرد.
کارنامه 4 ساله ایشان در مقام نماینده و ریاست مجلس چه بوده است؟

هنوز مردم به یاد دارند که ایشان در زمان روحانی از قیمت مرغ کیلویی 25 هزار تومان انتقاد کرده و می گفت قیمت مرغ نباید از 10 هزار تومان بیشترباشد و آن را به بی عرضه گی دولت قبل نسبت می داد!
اکنون که قیمت مرغ بالای 100 هزار تومان است، ایشان چه نظری در مورد قیمت مرغ دارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
از این مقامات و مسئولان کاری برای رفاه و آسایش مردم ساخته نیست. حتی انگیزه اش هم در آنها وجود ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
در بسیاری از کشورها از جمله همه کشورهای دموکراتیک، اگر مسئولان به وظایفشان عمل نکنند یا نانوان از این کار باشند، فوراً یا استعفا می دهند یا از کار بی کارشان می کنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
قالیباف 2 یادگاری از خودش باقی گذاشته است:یکی ساخت برج میلاد و دیگری ساخت طبقه دوم اتوبان صدر.
شرکت برج میلاد تهران در انتهای سال 1401 زیان انباشته 28 میلیارد و 500 میلیون تومانی به بار آورده است.
در مورد ساخت طبقه دوم اتوبان صدر و تونل نیایش هم بیش از یک میلیارد دلار هزینه شد که تاثیر مثبتی بر ترافیک آن ناحیه نداشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
کار از این حرفا گذشته
پیشنهاد می شود. نمایندگان مجلس، استانداران، وزرا، معاونین و....
با لباس مبدل و گریم شده با مردم کوچه بازار هم صحبت شوند تا عمق فاجعه وعاصی شدن مردم را بفهمند.بعضی از مردم اینقدر در مضیقه و فشارند و اعصاب ندارند که با کوچکترین صحبت سیاسی از کوره در می روند وشروع به ناسزا گویی و فحاشی مخصوصا قشر.... و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
با این قیمت دلار خیلی مشارکت متوسطی هم ممکن نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
بهتر است در خصوص برجام صحبتی نکنید علت جذب سرمایه کم واضح و مبرهن است. در این شرایط روی بخش خصوصی هم حساب نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
فراموش نمی کنیم آن مصوبه ضد برجامی شما و دوستان را در مجلس که کاملا دست دولت قبل را بست حالا یکه تاز میدان خودتان هستید دوسال است روز بروز اوضاع بدترشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
حتی به قوانینی که خودشان گذاشته اند پایبند نیستند.من که از این مسئولین ناامید شدم دلار بشه 700000 باز هم میگویند که توجیه اقتصادی نداره!!! و باید گرون بشه. یعنی یک کم وجدان داشتن خوبه همه کشورهای دنیا قیمت ارزهار ا ثابت نگه میدارند تا اقتصادی سالم داشته باشنداینجا تا بتونند گرونش می کنند بر اساس چه منطقی این کار را می کنند الله اعلم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
رضا عزت‌ زمانی، معاون سازمان تبلیغات اسلامی :

در جمهوری اسلامی نه تنها منعی برای خیلی امور شادی بخش اتفاق نیفتاده بلکه حتی به جانب افراط نیز رفته‌ایم!
معتقدیم خیلی مواردی که به ظاهر شادی آفرین است طبق اعتراف خود غربی‌ها، افسردگی می‌آورند و شادی‌های زودگذر هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
شما در نه ماه سال جاری ٩ میلیارد دلار دفع دلار داشتید
اول فکری به حال بیرون روی ارزی اقتصاد بکنید بعد به فکر جذب باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
محمدرضا بنی‌طبا، سخنگوی انجمن لبنی ایران:
به دنبال تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی در کشور، ماهانه ۲ تا ۳ درصد به هزینه‌های تولید اضافه و از قدرت خرید مردم کم می‌شود. دولت با ثابت کردن قیمت‌ها، تولیدکنندگان را متضرر کرده است.
در یک دهه اخیر تعداد کارخانجات لبنی از 1000 به 300 واحد کاهش یافته است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
مهراد عباد، عضو اتاق بازرگانی ایران:

افزایش نرخ ارز به معنای کاهش ارزش پول ملی ماست. در هیچ کجای دنیا جز ایران ارزش پول ملی یک‌شبه ۲۰ درصد کاهش پیدا نمی‌کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
به من عاجز بینوای درمونده
رای بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
دیندامال!!!آوردینه نه ! آوردین -اینجا ایران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
دولت و مجلس واردات را ممنوع کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
یکی از ده ها دلیلی که نمیخوام رأی بدم،همین سردار دکتر خلبان است،بدون یک روز سابقه ی نمایندگی مجلس،میشه رئیس مجلس!!!
همه که نه! فقط مردم عادی ضرر میکنند سردار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
چرا همه سوال یک کشتی تایتانیک هستیم. منتهی مسولان طبقات بالا و اشرافی کشتی هستند و ما مردم در موتور خانه اون هستیم! و موقعی که غرق بشه، همه با هم غرق میشیم! منتهی فرقش اینه که اگه قایق نجات یا هر چیزی بیاد اول اون طبقه اشرافی رو نجات میده! ولی به هر حال باز هم تلفات میدن و اتاق و مکان امن و لوکسشون رو از دست میدن!
متخصص امور دام و طیور.. نظرات ایشون در مورد چرا مرغ شد 15 تومن به من بدین مرغ کمتر از 7 تومن میدم تا الان که 28500 ندین بهشون .. با اینکه یارانه مرغ رو که گرفتن... بعد 25 میلیون رو هم که یارانه نمیدن پس سهمیه 300 تومنی واسه حذف یارانه مرغ رو هم بهشون نمیدن.. خلاصه الان اونم میخوان حذف کنن... مرغ بشه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
مرغ با ارز ازاد دارن میفرشون نه 28 تومنی مخصوصا درگوشت مرغ حذفشون کنن سنگین تره
طرف 30 سال در مهمترین مشاغل و پست های کشور تکیه زده و خودش معترض هست و علت اجرایی نشدن تئوری های بی سرو ته اش را نبودن پای کار بخش خصوصی می داند؟؟؟
معترض چیست و کیست هم معلوم نیست؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
دقیقا

چقدر مسئولین بی ملاحظه اند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
بعضیا استاد فیلم بازی کردن هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
بخش خصوصی یعنی ستاد اجرایی و قرارگاه خاتم
سیسمونی هارو با دلار چند تومنی آوردن ؟!!!
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
با دلار 4200 تومانی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
همین فرذ سابقه عملکرد ناامیدکننده اش به عنوان رئیس مجلس بر هیچ کس پوشیده نیست و تقریبا بدترین و ضعیف ترین مجلس ادوار تاریخ ایران بوده و از طرفی از داستان سیسمونی گیت همه باخبریم.

با همین کارنامه از الان بهتون قول میدم رئیس مجلس بعدی هم خودش باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
شير مادرت حلالت
شما هیچ کاری نمیتوانید بکنید
اره يكي از هزاران راه جذب سرمايه ، 30 كار كردن من كارشناس در مكان و با عنوان مشاغل سخت و زيان اوره اما حالا بيمه شعبه 14 تامين اجتماعي زده زيرش و تاييد نمي كنه. اين پول و حق من تو جيب جذب سرمايه براي مملكته
باور کنید جناب قالیباف تو این ۴۵ سال هیچ گونه مسوولیتی نداشته که دلار تا بالای ۵۵ رسیده طبق گفته مسوولین گرانی دلار کار دشمنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
بیچاره ظریف چقدر زحمت کشید برجام را به فرجام برسونه همینها گرد و خاک کردند و بهانه دست امریکا و
درود بر سردار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
واقعا جایگاه واقعی اقای قالیباف در شرایط بدون رانت کجاست ؟؟؟؟
پارادوکس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
درپاسخ به 10:15
آدم خوبه نون بازوش را بخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
کاپیتان،خلبان،سردار،دکتر....!!!واقعا اگر رانتی نبود این عناوین قابل دریافت بود؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
فکر میکردم از من بدبختتر وجود نداره تا اینکه نظر و کامنت تورو خوندم و فهمیدم از من بدبختترم وجود داره.دوباره امیدوار شدم!!!
«پاسخ داد: اصلاح نمی‌کنیم، چون شما پای کار نیستید...»

یعنی این که دولت و مجلس که در مسائل اقتصادی همه چیز را در اختیار دارند و علاوه بر آن حتی اجازه هم نمی دهند یک غیر خودی رئیس یک سازمان غیر دولتی همچون اتاق بازرگانی باشد، در هیچ چیز مقصر نیستند. همه مشکلات کلاً تقصیر دیگران است.
از حکمرانی نو چه خبر؟آقا این خالص سازی ها یک روزی کار دستتون میده هااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
همین الان هم کار دستشون داده
یاد حساب کتاب قیمت مرغ افتادم ! ابتدای زنجیره تولید ، انتهای زنجیره تولید ، بعید است مفهوم زنجیره را بدانند !
«نمایندگان اتاق بازرگانی می‌توانند در موضوعات مربوطه در صحن حاضر شوند و نظرات خود را اظهار کنند.»

آن وقت اگر نظراتشان خوشایند مجلسی ها واقع نشد دفعه بعد حق نمایندگی اتاق بازرگانی را نخواهند داشت؟
نه بابا از این دلار اعوان و انصار سود می برند و می برند کانادا و ... و بعد به ریش حماقتهای ما می خندند.
شکسته نفسی نفرمایید. پنج تا هفت میلیارد دلار چیه؟ ارقام درشت تری را می توانید «جذب» کنید.
چقدر گل کاشتید
در مورد دلار 4200 هم همینو گفتید و بردید بالا و همه چیز ده برابر شد.
کاپیتان اقتصاد طیاره نیست
ميگن خوؤشيد پشتش به ماست اگر از روبرو بود كه همه چيزو مي سوزوند
آقای سردار شما ماشالله طوری انتقاد می کنید که انگار نه انگار که سالها خود و خانواده گرامیتان همه کار این مملکت بوده اید.
ظاهرا اگر خوب شد از رهنمودهای شما بوده اما اگه بد شد مال بقیه است.
کدام تولید ؟؟
واردات لوازم خانگی را ممنوع کردین
کارخانجات داخلی دارن صفر تا صد و بعضی ها حدود 60 درصد قطعات را وارد و مونتاژمی کنند و بالاتر از قیمت خارجی ها می فروشند و جالب اینکه به هیچ وجه کیفیت محصولات خارجی را هم ندارند
در واقع ما مونتاژ کارهای خوبی هم نیستیم !
آخه این کار منطق داره ؟
آیا ایجاد یک اره دیگر در صنعت ایران شبیه خودرو سازان به نفع منافع ملی و آبروی مملکته ؟؟
چرا مرغ شماها یک پا داره ؟
یه بررسی بکنید تا ببینید حدود 5 سال ممانعت از واردات لوازم خانگی آیا منجر به کیفیت بهتر - قیمت مناسب تر و خودکفایی شده یا نه !
عربستان هر هفته ۷ میلیارد درامد نفتی داره
حالا شما افتخار می کنید در ۲۰ ماه ۷ میلیون قرض می کنید
واقعا که
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
طی 9 ماه اول سال گذشته فقط 163 میلیارددلار درامد ارامکو بوده .
اما به اعتقاد من می‌توانیم با تصمیم‌گیری درست ظرف کمتر از ۲۰ ماه .....


خوب تصمیم درست رو بگیرید دیگه. کی جلوی تصمیم گیریتون رو گرفته؟ گفتار درمانی تا کی؟
شما کننده نیستید !!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
کسی سراغ داری بهتر بکند .دیگه چه جوری بکنند خوشا به اشتهای تو بابا .!!
خوشم میاد همه مسولان وقتی میکروفن دستشون میگیرن میگن ما خودمون هم شاکی هستیم!! پش شماها رو برای چی گذاشتن اونجا؟! شما شکر میخورید که میشید مسول که بعد خودتون هم از وضع موجود شاکی باشید!
اون موقع که دولت قبل میخواست سرمایه جذب کنه که برچسب خیانت و سرسپردگی کامل بهشون زدید، در حالی که جذب سرمایه با انتقال تکنولوژی یا ساخت در داخل بود. ولی الان خیلی راحت و شیک! همه چی رو دادید به چین! مثل خودروهای چینی! که نه انتقال تکنولوژی به کشور دادن و نه حتی خدمات و قطعاتشون پیدا میشه!! خخخخخ یا دادن ساخت استادیون ورزشی به چین! در حالی در داخل کشور کلی پیمانکار و متخصص باسواد داریم!
از اقتصاد چ خبر ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
اقتصاد و معیشت مردم پوکیده و رفته هوا
یه پای اصلی این وضعیت هم خود این قالی بافه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
داند مولدش می سازند خیلی یواشکی .بیشتر قال وقیلها هم برا اینه که اون تو محاق باشه .
می توانیم ولی تا الان نتوانستیم مسئله این است شعار و قول تو خالی برادر !!!!!!!!!
روزنامه آسیا تیتر زده ک روسیه و چین سرمابه گذران بزرگ خارجی در ایران هستن .
ولی ما مردم ک چیز خاصی ندیدیم !!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
سرمایه گذار بزرگ خارجی دربین مسئولان و کارگزاران که سیاست اینها را دنبال کنند متوجه نشدی
فقط حرف و شعار
بزرگی سراسر به گفتار نیست / دوصدگفته چون نیم کردار نیست . ( فردوسی)
خوشبحالت
نیاز با شامپو نداری
اینه فرق تیم ملی سیدی از تبار محرومان با تیم ملی حسنی که تمام وزیرانش بالای چند هزار میلیارد سرمایه داشتن از آخوندی تا نعمت زاده و پزشکیان و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
باختن که. ضایع شدی
شهردار سردار دکتر خلبان رئیس !!!
از چی انتقاد میکنی ؟
نزدیک انتخاباته ؟
۳۵ سال خودت همه کاره ای ؟
از کارا و تصمیمات خودت انتقاد میکنی ؟
من یک راننده هستم در بیابان !
من را رئیس مجلس کنید تا وضعیت را کمی سامان دهم !
سال دیگه سال سختیه
تورم ۵۰ درصده تعرفه پزشکی ۴۶ درصد افزایش داره تازه زیر میزی پزشکان جراح هم زیاده مالیات هم ۵۰ درصد افزایش داره در حالی که حقوق ها ۲۰ درصد افزایش داره
نزدیک انتخاباته
برا ما فیلم بازی نکن
ما خودمون کارگردانیم
آره
پاسخگوی یک چهارم اوضاع کنونی این مملکت خود این قالیباف باید باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
سه نفر دیگه کی ان ؟
محبوبیت نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
محبوبیت جای خود
این اصلا مقبولیت ندارد
پارتی این قالیباف کیه ؟
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
حاجی خودش پارتیه,
مدیر مدیره , خود مدیره آقا مدیره ! خود مدیره
من گاهی تفریحی میرفتم اسنپ اما امروز اسنپ کمیسیون راننده هارو از ۱۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش داده
به نشانه اعتراض دیگ اسنپ نمیرم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
نرو
خیال کردی اگه تو نری ؛ اسنپ گشنگی میمیره !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
خوب نرو
فردا ورشکست میشه اسنپ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
۱۲:۲
مثل اینکه شما از مدیران اسنپ هستید و ناراحت شدید که نکنه دیگران هم مثل من دیگه نرن
چرا یکی نمیاد به داد خوزستان برسه ؟؟!!
چند روز در شهر اهواز کار اداری داشتم خیابان های هیچ شهری در ایران انقدر داغون نیست این چ وضعیت آسفالته جلوبندی ماشین نابود شد .
سه سال است دست تو جیب شرکتها می برید و تحمیل قیمت دستوری به شرکتها آن هم بورسی دارید که قانونا نباید اینکار را بکنید. شرکتهای بورسی الان نصف کمتر شاید برخی یک چهارم 4 سال پیش معامله زورکی میشوند (همه چیز 40 برابر شده)، فقط دلیل دست تو جیب شرکتها بردن و کنترل دستوری غلط است. بعد مالیات متعدد برای کسب و کارها در سال بعد است و هزار مانع تراشی دیگر
فکر می کنید کسی باید مغز ... خورده باشد پولش را بیاورد اینجا بعد بدود دنبال پولش ... بعد هم متهم به مفسد فی الارض شود
قالیباف !

تو را شناختیم
باشه به تو رای میدیم قالیباف !!!!!!!!!!!!!!
تو خیلی به فکر مشکلات مردم هستی !!!!!!!!!°°
قیمت کالا باید عرضه و تقاضا را تنظیم کند؟؟؟
خدا رو شکر مسیواین ما در زمینه مرغ و تخم مرغ به سطح بالایی از اطلاعات و مدیریت رسیدن
احسنت
حرف قالیباف کاملا درسته
اساساً ارز ترجیحی حالا ۴۲۰۰ باشه یا 28500 یعنی رانت برای یه گروه خاص که سودهای کلان ببرند. نمونه عینی همین چای دبش.
پس باید سیاست‌های ارزی تغییر کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
دبش واقعاً نمونه درستی برای غلط بودن سیاست ارزی دولته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
احسنت
دبش فساد عجیبی بود
ابوالمشاغل
نمیخوایی بازنشست شی ؟
خدایی به چه فلاکتی افتادیم که ریس مجلس،به عنوان خبر خوش در دهه فجر به مردم وعده میده تا ۲۰ ماه اینده ممکنه ۵ الی ۷ میلیارد دلار بتویم قرض بگیریم
خجالت کشیدن مال چه کسانی و چه مواقعی است !
جناب دکتر خلبان سردار کاپیتان ب نظرم کشور نیاز ب سرمایه گذاری ندارد،شما فقط حجم اختلاسهای امسال را مرور کنید میبینید پول زیاده ،البته فقط برای دوستان و هم فکران و رفقا و نه برای پیشرفت کشور
سخنان رییس مجلس خیلی جالبه، با دلار ۲۸۰۰۰ تومانی همه ضرر میکنیم ولی با دلار ۶۰ هزار تومانی همه سود می بریم. وقتی اقتصاد از دست اقتصاددان خارج بشه وضعیت همین میشه دیگه
اقای قالباف
شما بفرمائید این وضعیت دوسر پرداخت یارانه به تولید کننده و مصرف کننده می کردید وضعیت این است وای به روزی که یکسر شود
شما اصلا اقتصاد می دانید
مملکت را نابود کردید
کار کشور با هفت میلیارد راه نمی افتد مگر همین رقم را از کره طلبکار نبودید مگه یک میلیارد آن در جابجایی به قطر نابود نشد با آن شش میلیارد چه می کنید شما فقط در صنایع نفت و گاز دهها برابر این به سرمایه نیاز دارید درب کشور را بستید دور هم قصه حسین کرد تعریف می کنید .
خوب باقر کل مرغ بالای ۱۰۰بشه خوشحال میشی؟
این "می‌توانیم" فعل آینده در گذشته نامعلوم است. یکی از این میتوانیم‌ها را به فعل برسونید تا مردم متوجه شوند توان این کار را دارید. بعد برای بقیه برنامه‌ریزی کنید آقای قالیباف دکتر خلبان سردار شهر‌دار رییس مجلس
تجربه نشون داده که قطعا دولت در هیچ شرایطی ضرر نمیکنه، تولیدکننده رو نمیدونم اما مردم صددرصد حتی در بهترین حالت ضرر میکنن!
قیمت یک دست سیسمونی وارداتی از ترکیه با دلار دولتی چقدر میشه؟
نمی دونم چرا هر کسی اونجا میره ، بعدش در مورد قیمت دلار اظهار نظر می کنه، چند سال پیش یادتونه سیف صبحانه اونجا رفت و بعد از جلسه صبحانه در مورد دلار چه گفت؟
ببین توره حضرت عباس اداره مملکت دست کیا افتاده .
همینه که اوضاعمون شده این
در کشورهای حوزه خلیج فارس صحبت از سرمایه‌گذاری چند صد میلیارد دلاره بعد ما درگیر ۶ میلیاردیم.
با فتخار غرب گدا هستم نه شرق گدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
تو گدای راستی و درستی و صداقت هستی
خیلی خوبه
این خبر کلا فاقد اهمیته
دکتر از چای دبش چ خبر ؟!
پاسخ ها
جوکر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
من امروز خواستم یک فلاکس چای در محل کار درست کنم که ناگهان با کارتن چای دبش برخورد و به فکری عمیق فرو رفتم هرچند قادر به هضم عدد ۳/۴ نبوده و نیستم .
همون یک ریال هم نمی تونی جذب کنی بخدا اگر با حساب و کتاب این عدد و رقم سرمایه گذاری را گفته باشی
همانطور که زاکانی توی سه روز مشکلات بورس را حل کرد تو هم سرمایه جذب میکنی
آقای خاندوزی مورد حمایت شما و اساساً سهم شما در دولت محرومان بود! داریم ارز ۵۸۰۰۰ تومانی که دستاورد ایشان هست را می بینیم! لطفا نطق نکنید! و دست از جیب ملت در بیاورید.
باسلام خدایا ما را از شر سرمایه دار بی رحم در امان نگهدار
تابناک،
این نظرات را به آقای قالیباف و دیگر مسئولین بدهید تا اگر از اوضاع مردم با خبر نیستند، فکری کنند.
این شرایط و گرانی های خدمات دولتی و مالیاتهای پنهان از مردم تماما" برای انقلاب و نظام اسلامی که با نثار خون دهها هزار شهید و جانباز بدست آمده،خطر ناک است.
محض رضای خدا کاری بکنید برای این مردم که تا جانشان پای نظام ایستاده اند. تورم کمر شکن است.
کی بود کی بود من نبودم
آقای قالیباف الان وقت انتقاد نیست بلکه وقت پاسخ است
داستان ارز 4200 رو یادتن هست اقای قالیباف ؟ قرار بد با حذف اینن ارز فساد و رانت حذف بشه لی نه تنها فساد و رانت حذف نشد داستان دوباره به همون شکل ادامه پیدا کرد . فقط دلار 4200 تبدیل شد به 28500 و دلار ازاد هم دو برابر و تورم 300 درصدی در کالاهای اساسی مردم.
شما توانایی نداری دلار ۵۵ تومنی را کنتل کنی
برای پایین آمدن قیمت مرغ نهاده های دامی یارانه ای را مستقیما به مردم بدهید تا هر کس در پشت بام خانه اش مرغ پرورش دهد شاید عده ای فکر کنند جوک می گویم اما کشور ما همین طوری اداره می شود
کسی که خود و خانواده و ایلش در رفاه مطلق است نباید از ایران واقتصاد حرف بزند
فقط یک راه کار داره که تابناک نشر نمی کنه
مگه قالیباف سیسمونی از ترکیه رو با دلار ۲۸۵۰۰ خریده؟
خودشون خریداشون را از خارج می کنند و هر چی بدبختی و فلاکت است را روی مردم بار می کنند.
انتقاد رئیس مجلس از دلار ۲۸۵۰۰؛ همه ضرر می‌کنند/ می‌توانیم در کمتر از بیست ماه ۵ تا ۷ میلیارد دلار سرمایه جذب کنیم
بله درسته . و بعد هم به چیزی مثل چای دبش درست می کنیم و دلارهارو بالا می کشیم
کلا کار مسئولین جمهوری اسلامی جذب سرمایه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
دست بگیر دارن رفقا
دلار ۵ هزار بود
خود شما گفتید بیشتر نخرید حباب است
الان چی شد که دلار ۲۸ هزاری همه ضرر می کنند
می خواهب سر راست ۱۰۰ هزار بشه
اقای قالیباف باید حواسش باشد که امروز انتقاد می کند فردا که رئیس جمهور شد (احتمالا) همین کار را نکند.
۳ ملیارد دلار چایی چی شد؟ با ۳ میلیارد دلار میشد چای کل خاورمیانه رو چند سال تامین کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
ملت بی پناه است
ابتدای زنجیره تولید دلار صد هزار تومنی (که درسالهای اتی خواهد شد ) داده شود ، هر کیلو مرغ میشه خدا تومن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خخخخخخخخخ
سلام
سود پ عوارض گمرکی و‌مالیات ورود و ۹ درصد افزایش ارزش افزوده و‌ برگشت ارز از صادرات و سود اصناف را هم به این زنجیره اضاف کنید .
همه بر دوش مصرف کننده
از سیسمونی چخبر؟
بازهم انتخابات شد و سیسمونی گازانبری پیداش شد.
خداییش نگاهی به گذشته و خرابیهایی که برای مردم ایجاد کردی و دلاری که از ۲۰۰۰۰ به ۶۰۰۰۰ رسوندی و فقر و بدبختی برای شهر تهران و ایران آوردی ، کمی شرمنده باش.
توی چهرسال هیچ کاری نردید توی 5ماه میخواهی چیکار کنی
آقای قالیباف هنوز افاضات شما در مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی را فراموش نکرده ایم ومرغ ۱۰۰ هزار تومانی و گوشت ۶۰۰ هزار تومانی از نتایج محاسبات شماست ‌.یادتان است چگونه میفرمودید دلار ۴۲۰۰ تومانی به جیب رانت خواران می‌رود.
سال آینده با لشکر گدایان که همان کارمندان شریف دولتند مواجهیم
وقتی یک سردار نظامی رو رییس مجلس میکنن، نتیجه اش همین فاجعه است که می بینید
این همه گرون کردید که اقتصاد کشور جهش کنه و عالی بشه و نوک سوزن که نشد صد پله بدتر شد دلتون آروم نشد و نفهمیدید اقتصاد دانان اطرافتان و مشاورانتان دورغ میگن که با گران سازی میشود پیشرفت کرد ؟ هنوز نفهمیدید با تزهای اقتصاد لیبرالی این مملکت روز به روز ویرانه تر میشه ؟
کسی که اینهمه فرصت انجام کار داشته است باز با پُر رویی می گوید " برجام در زمانی که هنوز ترامپ هم نیامده بود، تنها توانست ۴ میلیارد دلار ارز برای سرمایه‌گذاری وارد کشور کند، اما به اعتقاد من می‌توانیم با تصمیم‌گیری درست ظرف کمتر از ۲۰ ماه و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و بدون تکیه بر سرمایه‌گذاری‌های خارجی، بین ۵ تا ۷ میلیارد دلار، سرمایه در گام‌های بعدی این حوزه داشته باشیم " خدایی چند وقته به فکر خود کشی هستم. دیگه خسته شدم از این آدمهای .... .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار