بازدید 2688

رانش در جنگل‌های تنکابن راه ورودی رودخانه را بست

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- نوشهر، گفت: بر اثر رانش در ۴۰ هکتار از جنگل‌های تنکابن، راه ورودی پایین دست رودخانه مسدود و موجب بروز خسارات شد.
کد خبر: ۱۲۱۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 05 February 2024

به گزارش «تابناک»، مهرداد خزایی پول در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ۴۰ هکتار از جنگل‌های تنکابن در منطقه «خشتنگه» دچار رانش شد، اظهار کرد: متاسفانه بخش زیادی از جنگل تخریب و وارد رودخانه و منجر به بسته شدن راه ورودی پایین دست شد.

وی افزود: این رودخانه در بالادست یک آبادی بنام «کل لات»  واقع شده است که بخش اعظم درختان و دامنه رانش سبب مسدود شدن خروجی رودخانه شد همچنین حجم زیادی از آب در آن نقطه دچار ماندآبی شده و چیزی شبیه تالاب را بوجود آورد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نوشهر تصریح کرد: رانش بوجود آمده سبب نگرانی روستاهای اطراف به خاطر احتمال بارندگی شد که با دستور استاندار و ستاد بحران کشور و سایر مسئولان استانی و شهرستانی مربوطه، تمهیدات لازم اندیشیده شد.

خزایی پول ادامه داد: قرار بر این شد بعد از تثبیت پهنه رانش نسبت به خارج کردن بخشی از درختان اقدام شود.

وی با بیان اینکه آبی که ذخیره شده بود در حال خارج شدن است، گفت: در حال حاضر نگرانی خاصی  وجود ندارد و در ادامه روند بستگی به این دارد که مطالعات ما در بخش‌های مختلف اعم از بخش آبخیزداری چه خروجی خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار