بازدید 7300

کشف ۱۰ سکه اشکانی و ۳ تندیس گلی در ورامین

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ورامین از ثبت ۹ پرونده حفاری غیرمجاز در سطح شهرستان ورامین خبر داد و گفت: ۱۰ سکه مربوط به دوره اشکانیان و ۳ تندیس گلی نیز کشف شده که در نهایت این پرونده‌ها به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است.
کد خبر: ۱۲۱۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵ 04 February 2024
کشف ۱۰ سکه اشکانی و ۳ تندیس گلی در ورامین


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، محمدرضا تاجیک در جمع خبرنگاران و در طرح نهضت اطلاع‌رسانی فرمانداری ویژه ورامین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 5 اقامتگاه در سطح شهر ورامین فعال هستند و در آینده نیز 4 اقامتگاه و 4 مجموعه گردشگری کشاورزی به ظرفیت های شهرستان اضافه خواهد شد.

وی افزود: 5 آژانس مسافرتی، موزه مردم شناسی و یک هتل در ورامین مجوز فعالیت دارند و از کسانی که موزه خصوصی خانگی دارند می‌خواهیم برای مجوز مجموعه خصوصی به اداره میراث فرهنگی شهرستان مراجعه کنند تا از تسهیلات آن بهره مند شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ورامین این شهرستان را شهر ملی شیشه و آبگینه معرفی کرد و گفت: 54 کارگاه و کارخانه شیشه و آبگینه با اشتغال 3 هزار نفر مستقیم و 2 هزار نفر غیرمستقیم در ورامین فعالیت دارند که محصولات آنها به 17 کشور آمریکایی، اروپایی و آسیایی صادر می شود.

 

تاجیک با اشاره به اینکه ورامین به شهر ملی شیشه و آبگینه معرفی شده و دبیرخانه شیشه و آبگینه در ورامین راه‌اندازی شده گفت: دوره‌های فصلی صنایع‌دستی به‌صورت رایگان در رشته هایی اعم از چرم، خراطی و کاشی‌های تزیینی و سنتی انجام شده و 700 مجوز برای هنرمندان صادر شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ورامین در پایان خاطرنشان کرد: 9 پرونده حفاری غیرمجاز در سطح شهرستان ورامین ثبت شده و 10 سکه مربوط به دوره اشکانیان و 3 تندیس گلی نیز کشف شده که در نهایت این پرونده‌ها به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست