بازدید 4422

دستگیری هکر ۱۵ ساله با هک حساب ۵۰۰ نفر

فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی و دستگیری متهم ۱۵ ساله کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی ۵۰۰ نفر از شهروندان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰ 18 January 2024


 به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سردار حمید هداوند اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای استان البرز و طرح شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش به ارزش 50 میلیون ریال، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات از مال باخته مشخص شد، فرد یا افرادی با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی مالباخته از طریق ارسال لینک آلوده مشاهده سهام عدالت اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی کرده  و مبالغ سرقتی را صرف خرید به صورت شارژ کیف پول و انتقال در چند تله پرداز و خط همراه صورت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی متهم به هک حساب و برداشت غیرمجاز که نوجوانی 15 ساله است، خبر داد و افزود: متهم با انجام اقدامات اطلاعاتی شناسایی و به همراه همدست 19 ساله اش  با هماهنگی قضائی در مخفیگاه شان در استان همدان دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت از مدتی قبل با ایجاد آیدی در گروه های تلگرامی اقدام به تبلیغ مشاهده سهام عدالت  به صورت گسترده کرده و برای برقراری ارتباط و مشاهده پروفایل، طعمه های خود را به درگاه های جعلی بانک هدایت و اقدام به هک اطلاعات حساب بانکی آنان می‌کرد.

سردار هداوند اظهار کرد: تاکنون اطلاعات حساب بانکی 500 نفر از مالباختگان پرونده در تلفن همراه متهم شناسایی شده است.

وی در پایان به شهروندان هشدار داد: در انجام خرید اینترنتی مراقب درگاه های جعلی بانک باشید تا در دام این افراد شیاد گرفتار نشوید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی