بازدید 1590

تشریح سه ماموریت فرهنگی وزارت علوم در دانشگاه‌ها

مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از اجرای سه ماموریت فرهنگی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: با تدوین این سه ماموریت تاکید داریم دانشگاهیان در قبال مسائل و نیاز‌های اجتماعی فعالانه وارد میدان شوند.
کد خبر: ۱۲۱۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۹ 16 January 2024

مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از اجرای سه ماموریت فرهنگی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: با تدوین این سه ماموریت تاکید داریم دانشگاهیان در قبال مسائل و نیاز‌های اجتماعی فعالانه وارد میدان شوند.

به گزارش «تابناک»، محمدمهدی ذوالفقارزاده در تشریح جزئیات سه ماموریت فرهنگی و اجتماعی این وزارت خانه در دانشگاه‌ها گفت: ماموریت اول این است که پاسخ بدهیم انتظارات از کارویژه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها چیست؟ این امر شامل تعالی فرهنگی و اجتماعی دانشگاهیان و به طور خاص اخلاق دانشگاهیان می‌باشد. در این راستا طرح تعالی منش استادی اجرا شد.

وی در ادامه تصریح کرد: اجرای سند جامع اخلاق دانشگاهیان نیز ذیل این ماموریت تعریف شده و شعار این راهبرد دانشگاه اخلاقی و فاضل است.

مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: ماموریت دوم ما این است پاسخ بدهیم کارویژه فرهنگی اجتماعی در تعامل دانشگاه با محیط چه نقشی دارد و ذیل این ماموریت بحث مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان را تعریف کردیم و اینکه دانشگاهیان در قبال مسائل و نیاز‌های اجتماع فعالانه و داوطلبانه وارد میدان شوند و نقش و مسئولیت خود را نشان دهند.

به گفته وی؛ ما در راستای ماموریت دوم راهبردی با شعار دانشگاه مسؤول و شبکه‌ای است، طرح نشان مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان ذیل این راهبرد تعریف و آیین نامه آن تدوین شده است و طی دو هفته آینده توسط وزیر علوم ابلاغ می‌شود.

مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: امید است نشان فوق یا جایزه بتواند موج خوبی در فضای مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان و ترویج آن پدید آورد. همچنین طرح سامانه با رویکرد جمع سپاری و نوآوری باز طراحی شده است.

وی در خصوص ماموریت سوم در دانشگاه‌ها نیز گفت: ماموریت سوم بر اساس اینکه وضعیت را در حوزه فرهنگی اجتماعی بهتر بشناسیم، موقعیت مطلوب چیست و فاصله ما در وضعیت موجود با موقعیت مطلوب چیست، راهبرد سوم یعنی پایش و آینده نگری وضعیت فرهنگی اجتماعی دانشگاهیان را شامل می‌شود و جهت گیری و شعاع آن هم دانشگاه آینده و تمدنی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست