بازدید 9655
۴
سومین جایزه بازیکن برتر سال فیفا برای ستاره آرژانتینی

جایزه سال THE BEST: انتخاب جنجالی مسی با رای مساوی با هالند!

آرای هالند با مسی برابر شده بود، اما طبق قوانین فیفا، جایزه را بازیکنی می‌برد که بیشترین رای را از میان کاپیتان‌های تیم‌های ملی گرفته باشد. هالند با گل‌هایش، نقش محوری در سه‌گانه سیتی داشت.
کد خبر: ۱۲۱۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۱ 16 January 2024

لیونل مسی برای سومین بار، برنده جایزه The Best فدراسیون جهانی فوتبال شد! 

به گزارش تابناک ورزشی؛ امشب در لندن، در حالی که هیچ یک از سه بازیکن اصلی و نهایی مدعی جایزه، در مراسم نبودند، مسی یک عنوان انفرادی دیگر را هم برد و در مراسم بهترین بازیکن سال یا همان «د بست»، مهترین جایزه را تصاحب کرد؛ هرچند خیلی‌ها می‌گفتند این بار حقش نبوده است. 

هشتمین دوره از مراسم معرفی برترین‌های فوتبال جهان توسط فیفا شب گذشته (دوشنبه) در شهر لندن برگزار شد و در آن برترین‌های فوتبال جهان در بخش بهترین بازیکن زن و مرد، بهترین سرمربی مرد و زن، تیم منتخب مردان، تیم منتخب زنان، بهترین دروازه‌بان مرد، بهترین دروازه‌بان زن، زیباترین گل سال و هوادار نمونه سال معرفی شدند.

در سال‌های گذشته نیز پیش آمده بود که برنده یک جایزه در مراسم نباشد، اما او از طریق پیام ویدئویی واکنش خود به دریافت این جایزه را نشان می‌داد؛ اتفاقی که امسال صورت نگرفت. با توجه به عدم حضور نامزدهای کسب جایزه بازیکن سال فیفا در بخش مردان، برنامه اهدای جوایز با سال‌های قبل فرق داشت طوری که ابتدا برنده جایزه برترین بازیکن مرد سال و پس از آن جایزه برترین بازیکن زن سال معرفی شدند. 

مراسم معرفی برترین‌های فوتبال در سال ۲۰۲۳ توسط فدراسیون جهانی فوتبال و با اجرای تیری آنری ستاره سابق تیم ملی فرانسه و باشگاه‌های آرسنال و بارسلونا برگزار شد.

ابن انتخاب در حالی است که مسی بیشتر سال را در لیگ فوتبال آمریکا گذرانده است اما قهرمانی در جام جهانی قطر به او در ربودن جایزه ای دیگر از امباپه و هالند کمک کرد.

در اواخر مراسم در حالی که بر اساس اخبار خبرگزاری‌های مختلف و معتبر، انتظار می‌رفت که ارلینگ هالند، به دلیل تجربه سالی درخشان با منچسترسیتی و کسب سه‌گانه، برنده جایزه بهترین بازیکن سال ۲۰۲۳ شود؛ اما بازهم مسی برنده شد! حتی پدر هالند نیز در مراسم حضور داشت و گفته می‌شد او قصد دارد جایزه این بازیکن را تحویل بگیرد.

با این حال، در مراسم و در زمان اعلام نام بهترین بازیکن سال در فوتبال مردان، نام لیونل مسی خوانده شد. او جایزه توپ طلا را هم در همین شرایط و بالاتر از ارلینگ هالند و کیلیان امباپه کسب کرده بود. تفاوت امشب با مراسم توپ طلا این بود که بسیاری انتظار داشتند این جایزه قطعا به گلزن تمام عیاری به نام هالند برسد. 

گفته می‌شود آرای هالند با مسی برابر شده بود، اما طبق قوانین فیفا، جایزه را بازیکنی می‌برد که بیشترین رای را از میان کاپیتان‌های تیم‌های ملی گرفته باشد.

در جوایز دیگر بهترین سرمربی سال زنان به سارینا ویگمن، سرمربی‌ تیم ملی انگلیس رسید. او سال درخشانی را پشت سر گذاشت و با تیم ملی به فینال جام جهانی رسید.

پپ گواردیولا، بهترین سرمربی فوتبال مردان شد؛ او در سیتی یکی از بهترین سال‌های دوران مربی‌گری‌اش را تجربه کرد و یک سه‌گانه تاریخی برد.

ادرسون نیز به دلیل کسب همین سه‌گانه با منچستر سیتی، برنده جایزه بهترین دروازه‌بان سال شد.

ماری ایرپس نیز که دروازه‌بان اول تیم ملی انگلیس است، جایزه بهترین دروازه‌بان سال فوتبال زنان را نصیب خود کرد.

در جوایز دیگر نیز، بهترین دروازه‌بان مردان از بین یاسین بونو، تیبو کورتوا و ادرسون، بهترین دروازه‌بان زنان از بین مکنزی آرنولد، کاتا کول و مری ایرپس و جایزه پوشکاش هم از میان گل‌های خولیو انسیسو، گیلرمه مادروگا و نونو سانتوس انتخاب شدند.

 

اسامی نامزدهای جایزه برترین بازیکن سال

خولین آلوارز (منچسترسیتی – تیم ملی آرژانتین)

مارسلو بروزوویچ (النصر – تیم ملی کرواسی)

کوین دی‌بروینه (منچسترسیتی – تیم ملی بلژیک)

ایلکای گوندوگان (بارسلونا – تیم ملی آلمان)

ارلینگ هالند (منچسترسیتی – تیم ملی نروژ)

رودری (منچسترسیتی – تیم ملی اسپانیا)

خویچا کواراتسخلیا (ناپولی – تیم ملی گرجستان)

کیلیان امباپه (پاری سن ژرمن – تیم ملی فرانسه)

لیونل مسی (اینتر میامی – تیم ملی آرژانتین)

ویکتور اوسیمن (ناپولی – تیم ملی نیجریه)

دکلان رایس (آرسنال – تیم ملی انگلیس)

برناردو سیلوا (منچسترسیتی – تیم ملی پرتغال)

 

جایزه جوانمردانه فیفا مرتبط با اهانت به وینیسیوس 

جایزه بازی جوانمردانه سال فیفا معرفی شد که این جایزه به چهره‌های سرشناس فعلی و پیشین ملی برزیل به دلیل تلاش‌های‌شان برای مبارزه با نژادپرستی (پس از اهانت‌های نژادپرستانه‌ای که سال گذشته به وینیسیوس جونیور رخ داده بود) تعلق گرفت و جایزه آن نمادین به کافو کاپیتان سابق سلسائو اهدا شد. او برای گرفتن این جایزه به همراه روبرتو کارلوس، رونالدو نازاریو و جولیانو بلتی روی سکو رفت.

 

بزرگداشت سه اسطوره بزرگ تاریخ فوتبال که امسال درگذشتند

مراسم معرفی برترین‌های فیفا در سال ۲۰۲۳ با ادای احترام به سه اسطوره فقید فوتبال جهان که سال جاری جان سپردند، بابی چارلتون، ماریو زاگالو و فرانتس بکن باوئر ادامه پیدا کرد و پس از آن جایزه فیفا پوشکاش به‌عنوان جایزه زیباترین گل سال به گی‌یرمه مادروگا بازیکن تیم دسته دومی بوتافوگو به خاطر ضربه قیچی برگردان تماشایی‌اش از بیرون محوطه جریمه مقابل تیم نووریزونتینو تعلق گرفت.

 

اعضای تیم منتخب فیفا در سال ۲۰۲۳ 

دروازه‌بان: تیبو کورتوا (رئال مادرید)

مدافعان: کایل واکر، جان استونز و روبن دیاز (منچسترسیتی)

هافبک‌ها: برناردو سیلوا و کوین دی‌بروینه (منچسترسیتی) و جود بلینگام (بوروسیا دورتموند/ رئال مادرید)

مهاجمان: ارلینگ هالند (منچسترسیتی)، کیلیان امباپه (پاری‌سن‌ژرمن)، لیونل مسی (پاری‌سن‌ژرمن/ اینتر میامی) و وینیسیوس جونیور(رئال مادرید)

جایزه سال THE BEST: انتخاب جنجالی مسی با رای مساوی با هالند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
جدا خود مسی خجالت نمیکشه؟
حالم به هم خورد از این سیرک مضحک
دمش گرم حقشه
به دلیل مبارزه با نژاد پرستی، تیم برزیل جایزه جوانمردانه رو میبره ولی خودشون چندین بار به یک صهیونیسم عنوان بهترین بازیکنو دادند. اونجا شعار مبارزه با نژاد پرستی و اینجا انتخاب بازیکن نالایق به خاطر نژاد صهیون. قطعا کثیف ترین روزهای تاریخ فوتبال همین چند سال اخیره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی