بازدید 2099

نسخه روسی ویکی‌پدیا راه‌اندازی می‌شود

کد خبر: ۱۲۱۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ 15 January 2024

رسانه‌های روسی گزارش کردند نسخه کامل «روویکی» (Ruwiki) که نسخه روسی دایره المعارف آنلاین محبوب ویکی پدیا است، روز دوشنبه راه اندازی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، روزنامه کومرسانت گزارش کرد که آزمایش بتا که تست محدود مخاطبان این سایت است، در اواسط سال ۲۰۲۳ آغاز شد و طبق گزارش‌ها، مقالات بیشتری در «روویکی»  نسبت به بخش روسی زبان ویکی پدیا وجود دارد.

روسیه اعلام کرده است که هنوز قصد ندارد ویکی‌پدیا را مسدود کند. با این حال، دادگاه‌های روسیه از زمان آغاز جنگ در اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، به دلیل محتوای مربوط به اوکراین، این دایره المعارف آنلاین را به پرداخت مجموعه‌ای از جریمه‌ها محکوم کرده‌اند.

طبق گزارش رسانه‌های روسی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در ماه مه ۲۰۲۲، پلتفرم‌های جایگزین جدید ویکی‌پدیا را تایید کرد.

روزنامه ایزوستیا هفته گذشته به نقل از سرویس مطبوعاتی روویکی گزارش داد که پرخواننده‌ترین مقالات در مرحله آزمایشی بتا، شامل فهرستی از مرگ‌ها در سال ۲۰۲۳، تشدید درگیری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و عملیات نظامی روسیه در اوکراین بوده است. ایزوستیا گزارش کرد که کاربران، به طور متوسط بیش از شش دقیقه را در سایت سپری می‌کنند و میانگین مشاهده در مرحله آزمایشی بتا، بیش از پنج صفحه بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، کومرسانت نوشت بنیانگذاران «روویکی»، هزینه این پروژه یا نام سرمایه‌گذاران سایت را فاش نخواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی