بازدید 10473
۴۵ روز تا انتخابات؛

از «چند پیش بینی و نظرسنجی در مورد مشارکت در انتخابات» تا «درخواست ویژه از دفتر رهبر انقلاب درباره بیانات ایشان در دیدار با شورای نگهبان»

۴۵ روز تا مشخص شدن افرادی که قرار است بر کرسی‌های سبز رنگ مجلس تکیه بزنند مانده است؛ این افراد می‌توانند در عموم مسائل در حدود مقرر در قانون اساسی، قانون وضع کنند و به اظهار نظر و عقیده در چارچوب وظایف نمایندگی بپردازند. در این روز‌ها، فعالان سیاسی به دنبال تبیین مواضع جناح خود هستند که در سطور زیر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۲۱۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴ 15 January 2024

«چند پیش بینی و نظرسنجی در مورد مشارکت در انتخابات» تا «درخواست ویژه از دفتر رهبر انقلاب درباره بیانات ایشان در دیدار با شورای نگهبان»

 

تابناک _ ۴۵ روز تا مشخص شدن افرادی که قرار است بر کرسی‌های سبز رنگ مجلس تکیه بزنند مانده است؛ این افراد می‌توانند در عموم مسائل در حدود مقرر در قانون اساسی، قانون وضع کنند و به اظهار نظر و عقیده در چارچوب وظایف نمایندگی بپردازند. در این روز‌ها، فعالان سیاسی به دنبال تبیین مواضع جناح خود هستند که در سطور زیر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

 

 

نام نویسی از کاندیداهای مجلس برای تبلیغات تلویزیونی
جماران نوشت: سازمان صدا و سیما ۲۰۰ شبکه تلویزیونی برای حوزه‌های انتخابیه راه اندازی کرده است.ثبت‌نام الکترونیکی از داوطلبان نمایندگی مجلس برای تبلیغات تلویزیونی از امروز ۲۵ دی شروع می شود. اطلاعیه ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما در این باره امروز منتشر می‌شود. صدا و سیما ۲۰۰ شبکه تلویزیونی برای حوزه‌های انتخابیه راه اندازی کرده است.

 


دفتر لاریجانی هرگونه فعالیت انتخاباتی او را تکذیب کرد
دفتر علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای ،‌ به گمانه زنی‌های رسانه‌ای درباره احتمال نقش آفرینی لاریجانی در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد. در این مطلب آمده است:متعاقب انتشار اخبار متفاوت مخصوصاً پیرامون نقش دکتر علی لاریجانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی که گاه همراه با گمان‌هایی از سر سیاست‌زدگی نیز بوده است، دفتر ایشان اعلام می‌نماید اینگونه حدسیات با هر نیتی، از صداقت برخوردار نیست

در روزهای گذشته برخی چهره‌های سیاسی و رسانه‌ها، از احتمال ائتلاف «حسن روحانی» و «علی لاریجانی» در تهران و انتشار لیست انتخاباتی خبر داده بودند.

 

اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان لیست مشترک می‌دهند
اسماعیل دوستی فعال سیاسی اصلاح‌طلب از ائتلاف و فهرست مشترک اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان در انتخابات مجلس دوازدهم خبر داد و به ایرنا گفت: ما به دنبال انتخابات پرشور هستیم و حتما باید در صحنه، مشارکت داشته باشیم.

 

وزن «اصلاح‌طلبان غیر خشن» در جبهه اصلاحات بیشتر است
محمد عطریانفر عضو حزب کارگزاران با تاکید بر اینکه وزن تفکر «اصلاح‌طلبی غیر خشن» در اصلاحات سنگین‌تر است، می‌گوید، اگر افرادی بتوانند گفتمان اصلاحات را نمایندگی کنند باید از آنها در انتخابات حمایت کرد.

وی با اشاره به احتمال سنگین‌ شدن سایه رادیکالیسم بر جبهه اصلاحات با توجه به جایگزینی «آذر منصوری» به جای «بهزاد نبوی» به مهر گفت: مطمین باشید قاطبه اصلاح‌طلبان درفرایند تجارب سیاسی دو دهه گذشته، به دیدگاه اعتدالی متمایل و نزدیک شده‌اند و وزن تفکر اعتدالی در میان اصلاح‌طلبان سنگین‌تر است؛ تغییرات ظاهری نظیر جایگزینی خانم «آذر منصوری» به جای شخصیتی همچون «بهزاد نبوی» نباید این مفهوم را به اذهان تداعی کند که رویکرد اعتدالی در جبهه اصلاحات تضعیف شده است؛ جنبه‌های ظاهری تغییرات ساختارها و آدمیان نباید ناظران عرصه سیاست کشور را دچار انحراف دیدگاه و فریب کند.

 

باهنر: در لیست روحانی نمی‌روم
محمدرضا باهنر به وطن امروز گفت: ما از حزب اعتدال و توسعه خواستیم در انتخابات شرکت کنند و لیست دهند اما بنده که در لیست روحانی نمی‌روم، آقای روحانی هم به لیست من نمی‌آید. اینها رقبای ما هستند. ما رقیبان‌مان را تشویق کردیم که بیایند و کاندیدا شوند نه اینکه بگوییم بیایید ائتلاف کنیم.

 

ترقی عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف شد
به نوشته تسنیم در جلسه اخیر شورای  مرکزی ائتلاف با نظر اکثریت اعضای این شورا، حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب  موتلفه به عضویت شورای مرکزی شورای ائتلاف درآمد.ترقی علاوه بر عضویت در شورای مرکزی  شورای ائتلاف در کارگروه نظارت و ارزیابی شورای ائتلاف  هم عضویت دارد.

 

اصلاح‌طلبان بلوف می‌زنند، دست‌شان در انتخابات خالی نیست
احمد بخشایش اردستانی درباره دست خالی بودن اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات مجلس گفت: اصلاح طلبان بلوف می زنند. آنها هم تأییدصلاحیت نیروهای شان را گرفتند و به اندازه بستن یک لیست نامزد دارند اما چون دنبال چهره های مشهور خود هستند، دائم از خالی بودن دست شان صحبت می کنند تا 20 بهمن یکسری دیگر از نیروهای شاخص شان تأییدصلاحیت شوند.

وی به فردا گفت: اصلاح طلبان به جوانان خودشان بها نمی دهند و دائم به نیروهای قدمی خود اتکا دارند. زمان آن رسیده که اصلاح طلبان دوری بزنند و جوانان را دریابند. این رویکرد برای آینده سیاسی خودشان هم بهتر است.

 

کاش داوطلبان ورود به انتخابات مجلس امتحان قانونی اساسی بدهند
اکرمی پیشنهاد داد: من خودم ۵ دوره نماینده‌ بودم و به نظرم ای کاش یک امتحان بین همه داوطلبان می‌گذاشتند، آنهایی که به قانون اساسی احاطه و تسلط دارند و می‌دانند که برای قانونگذاری دارند به کجا می‌روند پذیرفته می شدند، در این صورت یقیناً داوطلبان به این حد بالا نمی‌آمدند.

وی به خبرآنلاین گفت: منتهی متأسفانه فقط شرایطی قرار دادیم که مدرک تحصیلی‌ات این باشد و پرونده نداشته باشی و در شهر چنین باشد و ... والّا اگر یک امتحان قانون اساسی می‌گرفتند یا از ۵، ۶ برنامه‌ای که تاکنون در کشور تدوین شده و الان برنامه ششم در جریان است و برنامه هفتم را هم تدوین کرده‌اند، امتحان می گرفتند. ای کاش شأن قانونگذاری و مصلحت قانون را رعایت می‌کردیم تا برای یک کرسی، ۳۸ نفر داوطلب نشوند.

 

آخر پایداری و شریان به احمدی نژاد ختم می شود
حبیب الله بور بور درباره میزان تمایل شریان به ائتلاف با سایر مجموعه های اصولگرا به فردا گفت: پایداری و شریان از یک تفکر سیاسی هستند و آخر هر دو مجموعه به احمدی نژاد ختم می شود. دوره گذشته جبهه پایداری روز آخر از ارائه فهرست مستقل منصرف شد و چند نفر را به فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اضافه کرد. حالا امروز نیز شریان وزنی ندارد که بخواهد لیست جداگانه دهد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه علاقه دارم شریان لیست جداگانه دهد تا وزنش برای خودش و جامعه مشخص شود، یادآور شد: شریان راهی جز ائتلاف با اصولگرایان ندارد. البته اگر هم ائتلاف کند وزنی به ائتلاف اصولگرایان اضافه نمی کند.

 

ممکن است در تهران اصولگرایان دو لیست جدا بدهند
جواد آرین منش، فعال سیاسی درباره احتمال ائتلاف اصولگرایان در انتخابات پیش رو به منیبان گفت: اصولگرایان در شرایط کنونی، رقیب سنتی احساس نمی‌کنند و جریان اصلاحات باقوت ورود نکرده و فقط در برخی شهرستان های کوچک که افراد نه عنوان جریان اصلاحات به عنوان شخص خودشان در انتخابات حضور یافتند مثل پزشکیان. سایر جریان های اصولگرا احساس خطر ندارند که مجلس را از دست بدهند. رقابت درون اصولگرایی به جای رقابت اصلاح طلب و اصولگرا و میان پایداری و خط امام خواهد بود. ممکن است در تهران اصولگرایان دو لیست جدا بدهند.

 

واکنش وزارت کشور به مجوز شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات الکترونیک
سخنگوی ستاد انتخابات کشور از برگزاری انتخابات الکترونیک در ۴ حوزه انتخابیه دارای تعدد کرسی با مجوز شورای نگهبان خبر داد.محسن اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: شورای نگهبان مجوز برگزاری انتخابات الکترونیک را صادر کرده و اکنون منتظرِ نامه مکتوب این شورا هستیم تا حوزه هایی که انتخابات در آنها به صورت الکترونیک برگزار می‌شود را اعلام کنیم.پیش از این نیز هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه از موافقت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی حوزه‌ها بنا به پیشنهاد وزارت کشور خبر داده بود.

 

سرلیست جهادگران در انتخابات خبرگان آیت الله «اعرافی» است
وهاب عزیزی دبیرکل جهادگران ایران اسلامی اعلام کرد: از آیت الله «علیرضا اعرافی» دعوت کردیم تا در انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کنند، از این رو در تهران با سرلیستی او فهرست خواهیم داد.

 

رویای نامزدهای لیست خاص مشهد بر باد رفت! 
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی از پیش بینی های لازم برای مواجهه با یک لیست انتخاباتی خاص خبر داد.به گزارش اطلاعات آنلاین، سید هادی طباطبایی در نشستی با خبرنگاران و مدیران رسانه ها در مشهد در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چه پیش بینی برای مواجهه با لیست هوالمطلوب در مشهد دارید گفت: اگر اقدام به توزیع لیست در شعب اخذ رای شود یا در روز پنچشنبه که سکوت تبلیغاتی است فعالیت داشته باشند، درباره اینها مذاکرات کافی و لازم انجام شده که دیگر این اقدام انجام نشود.وی افزود: بعد از انتخابات نتیجه اش را کاملا خواهیم گفت.

 

توضیحات شورای نگهبان درباره رد صلاحیت وزیر اطلاعات روحانی
طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح انتقاداتی به هیاتهای نظارت درباره تایید صلاحیت افرادی که اعتبار نامه آنها رد شده یا رد صلاحیت وزیر سابق اطلاعات، اظهار کرد: شورای نگهبان بر مبنای اسناد و ادله اظهار نظر می‌کند. من عضو هیات مرکزی نبودم اما می‌دانم که اعضای این هیات بررسی‌های دقیقی داشتند. شورای نگهبان فرصتی یک ماهه دارد که در این فرصت بررسی‌های خود را توسط اعضا انجام خواهد داد.

 

پیشنهاد استفاده از هنرمندان و ورزشکاران برای کمک به افزایش مشارکت در انتخابات
به نوشته جماران حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت توجه به اصناف با هدف افزایش مشارکت مردمی خاطرنشان کرد: این موضوع خیلی مهم است. هنرمندان، ورزشکاران و اقشار مختلف بازاریان این ظرفیت را دارند که توجیه شوند و از کمک آن‌ها برای برگزاری پرشور انتخابات بهره بگیریم. در حال حاضر، کمتر از ۵۰ روز به انتخابات باقی مانده و این عرصه باید با مشارکت خود مردم مدیریت شود.

 

امروز با بیشترین فاصله جامعه با صندوق رأی و انتخابات مواجه هستیم
به نوشته جماران آذر منصوری رییس جبهه اصلاحات در نهمین کنگره حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، با اشاره به اینکه تحولات سیاسی منطقه‌ای و بین المللی و بیش و پیش از آن تغییرات همه جانبه جهانی با سرعتی شتابان رقم می‌خورد، گفت:اظهار داشت: واقعیت آن است که تداوم روند نظارت استصوابی از یک سو و دخالت و اعمال قدرت نهادهای غیر انتخابی بر نهادهای برآمده از رأی مردم در یک روند فرسایشی صاحبان اصلی صندوق رأی را نسبت به چنین انتخاباتی بدبین و بیگانه کرده است، به نحوی که امروز با بیشترین فاصله جامعه با صندوق رأی و انتخابات مواجه هستیم.

 

 حتی استیضاح‌کنندگان وزرا هم تایید صلاحیت شدند
به نوشته ایرنا سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور عنوان کرد: برخی گفتند که دولت برای رد صلاحیت منتقدان خود اقداماتی انجام داده، در حالی که بسیاری از منتقدان حتی کسانی که در استیضاح وزیر شرکت کردند همه تایید صلاحیت شده‌اند.

 

مردم باید موجب شکل‌گیری مجلس قوی شوند
به نوشته ایسنا رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه ایران در این انتقال قدرت نقش دارد و باید جایگاه خود را پیدا کند، خاطرنشان کرد: در این حالت، مجلس تعیین کننده است و یک مجلس قوی با پشتوانه مردمی می‌تواند موثر باشد.حجت الاسلام علی سعیدی یکی دیگر از ویژگی‌های مشارکت مردم در انتخابات و نقش مجلس شورای اسلامی را مسئله تمدن‌سازی دانست و گفت: با توجه به تمدن یونان، تمدن اسلامی و تمدن غرب امروز شاهدیم که ایران وارد دوره تمدنی خودش و بازگشت به عصر طلایی تمدن اسلام می‌شود که در این مرحله مردم باید عنایت داشته باشند و مجلس نیرومند نقش آفرین است.

 

اعتراض شدید پزشکیان به رفتار هیات‌های اجرایی
به نوشته منیبان نماینده مردم تبریز در مجلس گفت که برخی از افرادی که در هیات‌های اجرایی حضور داشتند لااقل در حوزه انتخابیه خود من در جایگاهی نبودند که بخواهند ما را قضاوت کنند.مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس، در گفت‌وگویی و در پاسخ به اینکه آیا شما پس از جلسه و یا تعهدی در مرحله هیات نظارت صلاحیت‌تان تایید شد؟ گفت: حقیقتاً نه جلسه‌ای با بنده برگزار شد و نه تعهدی از من خواسته شد و یا من تعهدی دادم. اساساً پس از ردصلاحیت در هیات اجرایی می‌خواستم اعتراض هم نکنم اما چون نیت و سیاست بر این است که مشارکت حداکثری باشد و من هم می‌خواستم تا جایی که از دستم برمی‌آید دین خود را ادا کنم، اعتراض کردم تا به مشارکت حداکثری در انتخابات پیشرو کمک کرده باشم.

 

متکی: شهادت شرعی می دهم که برخی از ردصلاحیت شده ها برخلاف عدالت، انصاف و حق است
به نوشته ایسنا رئیس اجرایی شورای وحدت گفت: شهادت شرعی می دهم که برخی از رد صلاحیت شده ها بر خلاف عدالت، انصاف و حق است .منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت با اشاره به فاصله کمتر از دو مانده به انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: بنده فکر می کنم ظرف یک ماه آینده فضای متفاوتی را برای انتخابات پیش‌رو همگان شاهد خواهیم بود.

 

میزان مشارکت مردم چند درصد خواهد بود؟
محمد رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به خبرآنلاین می گوید: البته هنوز در حد مورد انتظار جامعه درگیر انتخابات نشده البته هنوز هیچ فضاسازی و تبلیغاتی در سطح شهرها مشاهده نمی‌کنیم که انتظار داشته باشیم که حواس مردم از گرفتاری‌ها و مشکلاتی که دارند و مسائل غزه و کرمان متوجه انتخابات شود. وقتی فضای شهرها تغییر کند و در و دیوار شهر همگی انتخاباتی و دعوت به مشارکت باشد، فضا بسیار تغییر می‌کند اما در حال حاضر طبق نظرسنجی‌ها روند مشارکت رو به افزایش است به این معنی که تقریباً هر هفته نسبت به هفته قبل چند در صد به میزان مشارکت افزوده شود.بنده فکر می‌کنم میزان مشارکت بیش از ۵۰ و ۵۵ درصد خواهد بود.

 

نتیجه نظرسنجی‌ها درباره میزان مشارکت در انتخابات 11 اسفند
به نوشته فارس بنابر نتایج نظرسنجی‌های مختلف در فاصله 2 تا 3 ماه پیش از انتخابات میزان مشارکت مردم ایران در این دوره از انتخابات تاکنون به نرخ 40 درصد رسیده است که بنابر روند همیشگی این نرخ با نزدیک شدن به ایام انتخابات روند افزایشی به خود می‌گیرد.بر اساس حداقل 4 نظرسنجی توسط 4 موسسه جداگانه در فاصله 2 تا 3 ماه قبل از انتخابات 11 اسفند امسال، میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان تاکنون در کل کشور به طور میانگین به نرخ 40 درصد رسیده است. این در حالی است که روند مشارکت در انتخابات ها معمولا در ایام نزدیک به انتخابات افزایشی می‌شود.

 

توصیه کواکبیان به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها
به نوشته مردم سالاری آنلاین کواکبیان گفت: شورای نگهبان باید بپذیرد که در بعضی از مناطق که رد صلاحیت انجام شده قطعا شاهد افزایش مشارکت نخواهیم بود و بلکه مشارکت کاهش پیدا خواهد کرد ولذا باید برخی سختگیری‌ها را کنار گذاشت.

 

درخواست ویژه رسول جعفریان از دفتر رهبر انقلاب درباره بیانات ایشان در دیدار با شورای نگهبان
رسول جعفریان پژوهشگر تاریخ اسلام و رئیس کتابخانه تخصصی تاریخ ایران و اسلام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:‌این مدت مکرر شنیدیم جلسه دو ساعته ای رهبر انقلاب با شورای نگهبان داشته است. می گویند ایشان روی رقابت واقعی تأکید کرده اند. اسم دو نفر را هم که بعدا تأیید شدند آوردند. ای کاش دفتر رهبری، متن این صبحت ها یا گزیده آنها را منتشر می کرد تا مردم بدانند رهبری مدافع انتخابات واقعی است.

 

بی‌تفاوتی نسبت به انتخابات تغییری در زندگی مردم ایجاد نخواهد کرد
علیرضا عباسی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «مردم باید خودشان از میان گزینه‌های موجود بهترین‌ها را انتخاب کنند تا اوضاع رو به بهبود و پیشرفت باشد»، اظهار کرد: همواره باید بدانیم که بی تفاوتی نسبت به اینکه چه کسی کرسی نمایندگی را تصاحب می‌کند، مطمئناً تغییری در زندگی مردم ایجاد نخواهد کرد.

 

همایش بانوان شورای ائتلاف با سخنرانی قالیباف برگزار می‌شود
فاطمه قاسم‌پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و معاون بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از برگزاری نشست ویژه بانوان کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم با عنوان «زن، مشارکت، تحول حکمرانی» با سخنرانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خبر داد.

وی یادآور شد: این نشست برای نخستین بار برگزار می‌شود و تمام بانوانی که در انتخابات مجلس دوازدهم نامزد شده و در سایت شورای ائتلاف ثبت‌نام کردند به این نشست دعوت شده‌اند. این همایش نمادی از فعال شدن سیاسی جامعه بانوان که نیمی از مردم ایران را تشکیل می‌دهند برای عمل به فرمایش رهبری انقلاب در راستای لزوم تلاش و جهاد تبیین برای افزایش مشارکت در انتخابات خواهد بود.

معاون بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: در این نشست که پنج‌شنبه ۲۸ دی‌ماه برگزار می‌شود، علاوه بر سخنرانی قالیباف و حدادعادل، برنامه‌های دیگری برای افزایش ارتباط میان حاضران در نظر گرفته شده و امیدوار هستیم که بتوانیم در این نشست ظرفیت‌های شناخته نشده از بانوان انقلابی فرهیخته فعال سیاسی و اجتماعی را شناسایی کنیم.

 


ابلاغ دو بسته سیاستی انتخابات به دانشگاه‌ها
مهدی بادپا مدیر کل پشتیبانی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم از ابلاغ دو بسته سیاستی انتخابات به دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در این بسته‌های سیاستی بر پشتیبانی از تشکل‌های دانشجویی و استادان، تصریح و تسهیل صدور مجوزها برای برگزاری برنامه‌ها، تشکیل منظم جلسات نظارت بر تشکل‌ها، حضور همه نامزدهای تایید صلاحیت شده در دانشگاه‌ها، تسهیل حضور وزرا و مقامات در دانشگاه‌ها تاکید شده است.

 

باهنر :طبق آمار مشارکت انتخاباتی در کشور ۳۵ درصد و در تهران ۱۷ درصد است
به نوشته ایلنا محمد رضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: نظام ما مردم‌سالار است و مشارکت مهم است و رسیدن به قدرت و مراکز تصمیم‌گیری لازمه‌اش پای صندوق رای رفتن است. طبق آمارگیری ‌که من کردم مشارکت در کشور ۳۵ درصد و تهران ۱۷ درصد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۴۹
من رای نمی دم.‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
بهتر
من جای شما رای می دهم نمایندمو انتخاب میکنم
فقط فردا غر نزنید که اینا نماینده ما نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
روزشمارگذاشتی
که یعنی هیجان ایجاد کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
شریعت مداری طنز تلخی گفته
مشارکت پنجاه درصدی مثل یه شوخی بی مزه ست
حداکثر حدود ده الی بیست درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
چه حس مشترکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
خدا کند تعداد رای دهندگان به اندازه تعداد کاندیدها باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
در تهران هفت درصد و در شهرستان‌های کوچک این عدد به
پانزده درصد می‌رسد.
من در شهرستانم از صد نفر پرسیدم رای میدید فقط پنج نفر گفتند شاید مابقی مطلق گفتند مشارکت نمیکنیم
همشون که سر و ته یه کرباسند مردم هم هیچ اهمیتی به این عنوان های رنگارنگ نمی دهند چون حرف مردم چیز دیگه ای هست این رقابت برای یک لاتاری بین خودشون هست به مردم هم هیچ ربطی نداره
رای بی رای
من رای نمیدهم و اجازه رای دادن به اعضای خانواده ام رت نیز نخواهم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
پس شما اقرار می کنی مستبدی که حق انتخاب را از دیگران میگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
من هم ديگر اشتباه نمي كنم. از اينكه در گذشته هاي دور مشاركت داشتم شرمسار هستم
مجلس تا حالا کاری به نفع ملت انجام نداده
«افزایش قیمت‌ها تقصیر دولت، مجلس و قوه قضاییه نیست» پس چرا انتخابات هست؟ مردم چه چیزی را باید تعیین کنند؟
انتخابات نمایشی بیش نیست ... و مجلس هیچ قانونی به نفع مردم نگذاشته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
فقط موندم اون دوتا که امتیاز منفی دادند، چه جور موجوداتی هستند؟
تابی جان چرا خبری از استاد تمام فنون و دانش‌های جهان استاد تمام و پروفسور دکترعالم و عالی قدر حاج حسین شریعت مداری منتشر نمی کنید
من فقط و فقط به خاطر بیانات این آقا رای نمی دهم
"بی‌تفاوتی نسبت به انتخابات تغییری در زندگی مردم ایجاد نخواهد کرد"
علیرضا عباسی یکی از نمایندگان
به مانند
مجلس قوی !!!!!! خدایا میشه اینبار اینقدر قوی باشه که تو گوش سرهنگ بزنه ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
خيلي باحال
وقتی کاری نیم قر ن انجام نشه دنبال چه باشیم
نماینده خودتون میگفت تومجلس تنهاکلری که میکنن اصلابه فکرمروم نباشن
باور کنید اگر همین هايی که در مجلس انقلابی هستند ابقا کنید به نفع ملت هست میلیاردها تومان هزینه کنید که مثلاً حداکثر سی درصد شرکت کنند که چه بشود .
مغز براندازان دیروز
اینها نمایندگان ما نیستند حرف ما را نمی زنند
مغز براندازان امروز
ما رای نمی دهیم.

تشخیص: تعویض مغز به صورت اورژانسی
من رای نمی دهم چرا که رای دادن تایید این شرایط مملکت هست.
نظر سربازان فارسی زبان رژیم کودک کوکش و پیروپاتالهای تیرانا ا هم چاپ می کنه من به کوری چشم آنها حتما رای خواهم دادبا انتخاب اصلح
تلگرام رو از من گرفتید
کسب و کاری کوچک داشتم اینستاگرام را از من گرفتید
واتس آپ رو گرفتید
فیس بوک را سالیان پیش گرفتید
یوتیوب را گرفتید
هرجا نفسی می شد که بکشیم و روی پای خود بایستیم راه نفس را بستید
آنوقت با چه رویی می آیید که برگه رای به من بدهید نه این بار از این خبرا نیست
این به آن در حالا من رای نمی دهم با افتخار رای نمی دهم
امروزحسین شریعتمداری نوشت:
افزایش قیمت و تورم ساعتی هیچ ربطی به دولت، مجلس، قوه قضائیه، مجلس خبرگان ندارد!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
كار مريخي هاست
انتخابات قبل سر صندوق رای بودم از خوی پول منو ندادن گفتن چند صد نفرین . پول ادمای خودشونو با حکم تشویق و تشکر و آجیل و خواربار فردای روز رای گیری دادن پول منو ندادن. توخوی هزار بار از فرمانداری خوی به دفتر نماینده مجلس پاس دادن منو اون گفت برو پولتو از فرمانداری بگیر فرمانداری گفت از نماینده شهر تو مجلس نجف زاده بگیر مگه من حمال این ها بودم خدا ازشون نگذره
همین مجلس هرچی قانون به ضرر مردم بیچاره رو تصویب کرده رای بی رای
رای بی رای اصلا دلیلی نمیبینم بخوام رای بدم
سالهاست که وقت انتخابات همه مهربون میشن؛ جالبه که آقای رئیسی حتی الان هم تهدید میکنه؟؟ پدر خانمش هم به هنرمندانی داره رو میاره که به دستور ایشان حق خوانده در منطقه حکمرانی او را نداره
رای بی رای
امتحان قانون اساسی پیشکش ، امتحان دیکته لازمه
چندین بار رای دادم و نتیجه رای دادن رو الان بوضوح دارم می‌بینم
فقر فساد گرونی اختلاس بیکاری و.........
نتیجه
چرا و برای چی باید رای بدهم ؟؟؟؟؟
اینها که ضعیف بودن شاستی بلند گرفتن وای به حال مردم اگه قوی بشن؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
البته چند نفر که این مساله را افشا کردند را رد صلاحیت کردند. مجلس بعدی کسی جرات افشاگری نداره
رای نمی‌دهیم.....
مجلس چه شورا چه خبرگان نباید خارج از قانون اساسی عمل کنند وبله قربان گو باشند باید هر کسی در هر پستی را نظارت کنند و با دیدن کوچکترین خطا طرف را عزل نمایند .آیا امکان تشکیل چنین مجلسی در تاریخ ایران وجود داشته یا خواهد داشت
سال ها هست که انتخابات و رای گیری انجام میشه، اما تغییرات جامعه به سمت دبگری هست. تصمیم گیرندگان مملکت هم در جای دیگری هستن. پس رای دادن تاثیری نخواهد داشت
برای چی رای یدیم ؟؟
در دوران انقلاب از زمانی که مجلس تشکیل شده هیچ دردی از دردهای مردم دوا نشده است اگر کسی میداند نمونه بیاوررد این وکلای باصطلاح ما فقط بذنبال پر کردن جیبهای خودشان وکار برای اطرافیانشان هستند والا اینقدر برای نماینده شدن سر و دست نمی شکستند. من هم دوست دارم رای دهم ولی تا موقعی که مجلس مان انقلابی و مردمی نباشد هم خودم وهم دیگران را از رای دادن باز میدارم. واعتقاد دارم رای دادن به این حزبها خیانت است به ملت.

امیدوارم انشا الله روزی بیاید که مجلسی در خور ملت ایران داشته باشیم (به امید ظهور اقا امام زمان)
پاسخ ها
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
این ایراد از ماست ؟
صبر انقلابی نداریم
وگرنه مسئولین از اول گفتند باید صبر انقلابی داشته باشیم ولی تا کی نگفتند وگناهی ندارند ؟.
گمونم دیگه خیلی از ارزشی ها هم رای ندهند چون فساد و گرانی را به عینه دیده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
ارزشیها که خودشون عامل ایجاد این اوضاع قمردرعقرب مملکتند
طبق نظر‌های زیر این مقاله تابناک میزان مشأکت در انتخابات صفر درصد خواهد بود
وقتی افراد کاندیدا باید از فیلتر چندگانه عبور کنند تا مشخص شود کاملا بله قربان گو هستند و طبق دستورات عمل می کنند چه رایی؟
صدرصد در انتخابات شرکت نمی کنم و نخواهم کرد. از یاد رفتنی نیست!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست