بازدید 1339

رژیم کالری شماری چه بلایی سر شما می‌آورد؟

کد خبر: ۱۲۱۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ 13 January 2024

کاهش وزن و لاغری برای خیلی‌ها مسئله مهمی است. ممکن است برای رسیدن به هدف «لاغری» و «کاهش وزن» روش‌های متفاوتی مثل رژیم کالری شماری را امتحان کنید، اما مطمئنید که این رژیم مشکلی برای سلامتی شما به وجود نمی‌آورد؟

چقدر رژیم کالری شماری مبنای علمی دارد و آیا افراد متخصص و پزشکان چنین رژیمی را توصیه می‌کنند؟ از آنجایی ‌که رژیم‌های لاغری می‌تواند مستقیما روی سلامت بدن تأثیر بگذارد، قصد داریم در این مقاله چهار دلیل را برای کنار گذاشتن رژیم کالری شماری بیان کنیم.

رژیم کالری‌شماری موهای شما را نابود می‌کند

بسیاری از رژیم‌های غیراستاندارد، دارای عوارض هستند. رژیم کالری شماری نیز از دسته همین رژیم‌هاست. جالب است بدانید این رژیم توسط هیچ مرکز علمی و تحقیقاتی یا هیچ پزشک متخصصی تأیید نشده است.

یکی از عوارض مهم و بسیار پر رنگ این رژیم، ریزش مو است. در این برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن، تمرکز روی کالری مصرفی روزانه است و برنامه‌ای در خصوص ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی در بدن وجود ندارد. این اتفاق در مدت‌زمان کوتاهی باعث واکنش منفی در بدن می‌شود و موهای شما را از بین می‌برد.

رژیم کالری شماری چه بلایی سر شما می‌آورد؟

مشکلات گوارشی شما را از پا می‌اندازد

رژیم‌های استاندارد براساس سوخت‌وساز و شرایط بدن افراد تنظیم می‌شوند. در رژیم‌های تأیید شده تمام جوانب کار از جمله حفظ سلامت دستگاه گوارش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در رژیم غذایی کالری شماری بسیاری از مواد مغذی که تاکنون به دستگاه گوارش می‌رسیده، حذف می‌شوند، از طرفی احساس گرسنگی طولانی‌مدت نیز همراه شما خواهد بود. این دو عامل برای انهدام سیستم گوارشی کافی هستند!

بسیاری از افرادی که از این رژیم استفاده می‌کنند، بعد از مدت کوتاهی درگیر بیماری‌های گوارشی خواهند شد. این عارضه به‌خصوص در افراد کهنسال بیشتر دیده شده که ممکن است، خطرناک باشد.

با این رژیم نمی‌توانید برای همیشه لاغر شوید

رسیدن به لاغری و کم کردن وزن یک سفر طولانی، سخت ولی شیرین است. اما سخت‌تر و مهم‌تر از آن، ثبات و ماندن در آن وزن است. بسیاری از رژیم‌های لاغری قادر به کاهش وزن هستند و می‌توانند در مدت‌زمان معلومی از وزن شما کم کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بازگشت به وزن قبل از گرفتن رژیم در این برنامه غذایی به‌وفور رخ می‌دهد. در واقع این اتفاق نشان می‌دهد، این برنامه غذایی، یک برنامه کامل و جامعه برای رسیدن به لاغری نیست.

با رژیم کالری شماری فقط می‌توانید بخشی از وزن‌تان را کم کنید

این برنامه غذایی نمی‌تواند بیش از یک اندازه معمول باعث کاهش یا افزایش وزن شما شود. تمرکز در این رژیم تنها روی میزان کالری است، درصورتی‌که غذاهای چرب و سیرکننده نیز در کم ‌و زیاد شدن وزن تأثیر دارند.

رژیم کالری شماری چه بلایی سر شما می‌آورد؟

در رژیم کالری شماری استپ وزنی رخ می‌دهد و می‌تواند مانع از رسیدن شما به وزن دلخواه شود. شاید در بازه زمانی کوتاه روند کاهش وزن شما مناسب باشد و این مسئله شما را گول بزند، اما بعد از مدتی این روند متوقف خواهد شد.

در پایان توصیه می‌شود به‌جای اینکه خود را درگیر حساب و کتاب کالری خوراکی‌های مختلف کنید، دور رژیم‌های پر سر و صدای کالری شمار را یک خط قرمز بکشید و از روش‌های کاربردی‌تر‌ و علمی‌تر استفاده کنید. بهترین راهکار استفاده از رژیم‌های اصولی است که بر اساس شرایط جسمی طراحی می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست