بازدید 5687
۵

پیش بینی رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۴ به روایت بانک جهانی

بانک جهانی پیش‌بینی کرد، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۴ به ۳.۷ درصد برسد؛ این در شرایطی است که در گزارش این بانک، رشد اقتصادی ایران در سال گذشته میلادی ۴.۲ درصد برآورد شده است.
کد خبر: ۱۲۱۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷ 10 January 2024

به گزارش تابناک اقتصادی؛  بانک جهانی در جدیدترین بروزرسانی گزارش «چشم‌انداز اقتصادی جهان» اعلام کرد در سال جدید میلادی، رشد اقتصادی ایران به رقم ۳.۷ درصد خواهد رسید. این در حالی است که در سالی که گذشت (سال ۲۰۲۳) برآورد بانک جهانی از رشد اقتصادی ایران ۴.۲ درصد بوده است که نسبت به پیش بینی قبلی این بانک، بیشتر شده است.

همچنین در گزارش بانک جهانی پیش‌بینی شده است در سال جدید میلادی، رشد اقتصادی عربستان سعودی به ۴.۱ درصد و ۴.۲ درصد در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد و با وجود تمدید کاهش داوطلبانه تولید نفت برای اوایل سال جاری، انتظار می‌رود تولید و صادرات نفت این کشور افزایش یابد. به عنوان بخشی از چشم انداز ۲۰۳۰ دولت عربستان سعودی، سرمایه‌گذاری مرتبط با فعالیت‌های غیرنفتی نیز محرک اصلی رشد آینده خواهد بود. این در حالی است که پیش‌بینی شده است که افزایش تولید نفت به افزایش رشد در سایر کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس کمک خواهد کرد.

بانک جهانی اعلام کرده است؛ در میان دیگر صادرکنندگان نفت، انتظار می‌رود رشد در الجزایر و عراق افزایش یابد، اما در جمهوری اسلامی ایران و لیبی کند شود. در الجزایر و عراق، گسترش تولید نفت در نتیجه کاهش تولید آرام در اوایل سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌شود که به رشد سریع‌تر کمک می‌کند. در مقابل، در جمهوری اسلامی ایران و لیبی با تثبیت تولید نفت، رشد متوسط پیش‌بینی می‌شود.  در واردکنندگان نفت نیز، جمع‌آوری ضعیف درآمد و افزایش پرداخت‌های بهره باعث افزایش کسری‌های مالی می‌شود، در حالی که رشد ضعیف کاهش تولید را نسبت به پیش‌بینی‌های قبل از همه‌گیری تشدید و پیشرفت در کاهش فقر را کند می‌کند.

از سوی دیگر، آمار منتشر شده نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۳، رشد اقتصادی آمریکا ۲.۵ درصد بوده است و پیش بینی می‌شود رشد اقتصادی این کشور در سال جاری به ۱.۶ درصد کاهش یابد. این در شرایطی است که رشد اقتصادی جهان در سال گذشته میلادی ۲.۶ درصد برآورده و برای سال ۲۰۲۴ نیز ۲.۴ درصد پیش‌بینی شده است.

در گزارش نهاد بین‌المللی اقتصادی آمده است که بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۴ در این منطقه مربوط به جیبوتی با ۵.۱ درصد است سپس کشور عراق با ۴.۲ درصد، لیبی و عربستان با ۴.۱ درصد قرار دارند و بدترین رشد اقتصادی مربوط به نوار غزه با منفی ۶.۰ درصد است.

پیش بینی رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۴ به روایت بانک جهانی

پیش بینی رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۴ به روایت بانک جهانی

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵
بترکه چشم حسود برجامیون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
بانک جهانی آمار را از دولتها می گیرد معلوم است که نتیجه چه می شود
چرا علیرغم این آمار رسمی هر چه به وضعیت جیب خودمان نگاه می‌کنیم می بینیم روز بروز فقیر تر می شویم؟
با واگذاري صنايع مادر و پول ساز اعم از فولاد تا نفت و پتروشيمي و به دوستان بخش خصولتي هر توسعه صادرات و هر درآمدي به كاسه اين عزيزان دل ريخته مي شود و هيچ تاثيري بر زندگي عامه مردم نداشته و نخواهد داشت. نفت ملي كه زندگي مردم را در 25 سال تغيير داد و به انقلاب منجر شد ديگر نمي تواند باعث آشوب شود!!
هر وقت سازمانهای جهانی برخلاف نظر مسئولین صحبت می کنند می گویند اعتبار ندارد و دستاویز قدرت های جهانی است .
هر وقت موافق است ،نظرشان مبنای علمی است .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی