بازدید 24303
۲
عقب ماندگی ایران از دو رقیب غرب و شرق قاره

رکورد داران حضور در فینال جام ملت‌های آسیا

در حالی که ایران و کره‌جنوبی در ۱۴ دوره این مسابقات حضور داشته و رکورد تعداد شرکت در جام ملت‌های آسیا را در اختیار دارند اما ایران قافیه را به کره و عربستان که از دوره هشتم به بعد وارد مسابقات شده، واگذار کرده است.
کد خبر: ۱۲۱۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵ 10 January 2024

با وجود اینکه دو کشور ژاپن و عربستان در ادوار ابتدایی جام ملت‌های آسیا حضور نداشتند، اما طی دو دهه اخیر یکی از این دو کشور یا هر دو ، اغلب در مسابقه نهایی این تورنمنت حضور داشته‌اند. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ ژاپن با چهار عنوان قهرمانی پیشتاز جدول افتخارات جام ملت‌های آسیاست و یکیار هم نایب قهرمان شده است. البته ایران با سه دوره قهرمانی پیاپی، رکوردی دست نیافتنی در فتح مستمر جام دارد.

ایران به دفعات رتبه سوم مسابقات را کسب کرده و از صعود به فینال ناکام مانده است.

در حالی که ایران و کره‌جنوبی در ۱۴ دوره این مسابقات حضور داشته و رکورد تعداد شرکت در جام ملت‌های آسیا را در اختیار دارند اما ایران قافیه را به کره‌جنوبی و عربستان که از دوره هشتم به بعد وارد مسابقات شده ، واگذار کرده است.

عربستان از دهه هشتاد میلادی وارد مسابقات شد و با سرمایه گذاری هنگفت به قدرت نوظهور فوتبال آسیا تبدیل شد. ایران در جام ملت‌های ۱۹۹۶ امارات ، عربستان را با سه گل در مرحله گروهی در هم کوبید اما در بازی نیمه نهایی در کمال تعجب و با ناداوری جمال قندور مصری، در پنالتی ها باخت و از رسیدن به فینال با بهترین نسل خود باز ماند و به سومی بسنده کرد.

در آن بازی گل صحیح خداداد عزیزی مردود اعلام شد و حسرتی بزرگ برای تیمی که عابدزاده، علی دایی، باقری، خاکپور، استیلی، میناوند، مهدوی کیا، منصوریان، خداداد عزیزی و پیروانی را داشت، باقی ماند.

رکورد داران حضور در فینال جام ملت‌های آسیا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
ناداوری های عمدی حداقل سه بار ازفینالیست شدن ایران جلوگیری کرده:. 1988 گل صحیح کرمانی مقدم برابرعربستان مردوداعلام شد .1996 بازمقابل عربستان گل خداددادمردود وپنالتی روی استیلی گرفته نشد 2004 یک بازیکن ایران(اسمش یادم نیست ) بیخوداخراج و خطای وحشیانه بازیکن چینی روی علی کریمی نادیده گرفته شد. البته بدشانسی هم درضربات پنالتی چندبارایران را از رسیدن به فینال محروم کرده.الان هم هرچندبازیکنان بسیارخوبی داریم ولی فوتبال ورزشی تیمی است وداشتن بازیکنان خوب الزاما به معنای تیم خوب نیست بخصوص با مربی نالایقی چون قلعه نویی
هزینه کرد و مدیریت فوتبال در کشورهای کره جنوبی و عربستان اصلا" قابل مقایسه با ایران نیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی