بازدید 2537

آمار تایید صلاحیت داوطلبان در ۵ حوزه انتخابیه تهران

فرماندار تهران از تایید صلاحیت دو هزار و ۴۵۹ داوطلب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس توسط هیأت نظارت مرکزی شورای نگهبان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵ 09 January 2024

به گزارش «تابناک»، احمد قیومی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص تمهیدات فرمانداری تهران برای انتخابات پیش رو اظهار کرد: کار برای انتخابات از ۲۰ ماه پیش در تهران آغاز شده و بیش از ۲۰ جلسه با حضور تمامی افراد اجرایی دخیل در دوره‌های قبلی انتخابات داشته‌ایم تا میزان خطاهای احتمالی کاهش یابد.

فرماندار تهران ادامه داد: سه هزار و ۸۲۷ صندوق رأی در تهران برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و به همین میزان صندوق برای انتخابات مجلس پیش بینی شده، که با احتساب اعضای شعب و حضور حداقل ۲ مأمور انتظامی برای هر شعبه اخذ رأی، ۱۰۰ هزار نفر در کار اجرایی انتخابات در پایتخت دخیل خواهد بود.

قیومی با بیان اینکه جمعیت منطقه چهار در شهر تهران به اندازه چند استان کشور است، افزود: برای نخستین بار شهر تهران دارای ستاد مستقل انتخابات شد و ۲۰ منطقه پایتخت هر یک ستادی با ساختار مشخص خواهند داشت.

معاون استاندار افزود: حداقل ۱۰ صندوق اخذ رأی برای هر شعبه در نظر گرفته ایم و جالب اینکه در ترکیب عوامل اجرایی انتخابات از فوق تخصص قلب و عروق تا معتمدان محلی را بکار گرفته‌ایم.

فرماندار تهران با بیان اینکه انتخاب اعضای هیأت‌های اجرایی خود را الکترونیکی برگزار کردیم، یادآور شد: امروز تا سطح محلات عوامل اجرایی ما برای انتخابات مشخص هستند و این افراد صاحب تخصص، جوان و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب انتخابات شده‌اند.

فرماندار تهران در مورد برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی هم گفت: این بحث سال‌هاست که مطرح می‌شود اما امروز جدی تر شده چرا که دستگاه‌های ما دارای امنیت بالایی است؛ صندوق‌های الکترونیک به اینترنت متصل نیست تا مورد حمله سایبری قرار بگیرد.

قیومی افزود: امکان و آمادگی الکترونیکی برگزار کردن انتخابات در تهران را داریم و پیشنهاد خود را در این خصوص به شورای نگهبان داده‌ایم، تشخیص با آنها است و همکارانم در فرمانداری تهران مشغول سنجش پایداری ارتباط بین شعب و ستاد هستند و باید گفت که امنیت بالا یکی از ویژگی‌های صندوق‌های الکترونیکی است.

فرماندار تهران یادآور شد: دستگاه‌های احراز هویت در حال به روز رسانی برای انتخابات است و ما حتی صندوق‌های خود را هم الکترونیک کرده‌ایم وی ادامه داد: صندوق‌های اخذ رأی در روز انتخابات ورودی و خروجی ندارد و به جایی وصل نیست؛ کاربر کد اسامی داوطلبان را با تصویر شخص انتخاب و کلیک کرده و در آخر، فهرستی که رأی داده را تأیید می‌کند.

قیومی همچنین با بیان اینکه مشارکت در انتخابات مهم است، گفت: در این راستا جانمایی کامل شعب را بر اساس محل تراکم رأی دهندگان انجام داده‌ایم و از سوی دیگر سعی شد تا سهل الوصول بودن صندوق رأی برای مردم در دستور کار قرار گیرد و در نهایت اطلس جغرافیایی انتخابات برای شهر تهران برای مشارکت بیشتر تهیه شد.‌

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست