بازدید 4422

اتمام‌حجت با کسانی که پس از ترور کرمان با دشمن هم‌صدایی کردند/ بازداشت سریع وکیل متخلف شایسته تقدیر است

مراقب کِید و توطئه دشمن در ایجاد تفرقه و تشتّت باشیم؛ همه مراقب باشیم که ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنیم و ناخواسته مباردت به انجام کاری نکنیم که موجب افتراق و اختلاف و بهره‌برداری دشمن و بدخواهان می‌شود. باید از مسائل تفرقه‌انگیز اِجتناب کنیم و دیگران را هم از این قبیل مسائل بازداریم؛ باید بدانیم که دشمن برای ایجاد اختلاف و شکاف بین مردم و مسئولین، مجدانه تلاش می‌کند.
کد خبر: ۱۲۱۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳ 08 January 2024

رئیس قوه قضاییه گفت: کسانی پس از حادثه تروریستی کرمان با دشمن همصدایی کردند و در زمین دشمن بازی کردند؛ آن‌ها در فضای مجازی و غیرمجازی اعمال مجرمانه مرتکب شدند و با دشمنان و آمریکایی‌ها و داعشی‌ها همسویی کردند؛ این‌ها افرادی هستند که دادستان‌های ما نباید از اقدامات آن‌ها رد شوند و این اقدامات را نادیده بگیرند.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، ضمن تسلیت مجدد شهادت جمعی از مردم در حادثه تروریستی کرمان، اظهار داشت: عاملین جنایت کرمان دست‌پرورده آمریکا و صهیونیست‌ها هستند؛ خودِ مقامات آمریکایی در برهه‌هایی اذعان کردند که داعش را ایجاد و پشتیبانی کرده‌اند. این جاهلان تصور می‌کنند که با این قبیل جنایاتِ سَبعانه می‌توانند جبهه حق و محور مقاومت را متوقف کنند، حال آنکه امروز جریان مقاومت قدرتمندتر از گذشته در برابر مستکبران ایستاده است.

وی افزود: امروز شاهدیم که عشق آحاد مردم از کودکان تا سالخوردگان نسبت به حاج قاسم سلیمانی فزونی یافته است. امروز انسجام نیرو‌های ایمانی و روحیه شهادت‌طلبی افزون شده است و برخلاف خواست دشمنان، نور جهاد و ایثار و مجاهدت در حال عالم‌تاب شدن است.  

رئیس دستگاه قضا در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از نیرو‌های امنیتی و انتظامی که با جدیت برخی عاملین جنایت کرمان را تعقیب و شناسایی کرده و با کمک دادستان‌ها اقدام به دستگیری آن‌ها کردند، گفت: ضروری است این جدیت و اهتمام برای شناسایی و دستگیری تمامی عاملین و مسببین جنایت کرمان استمرار یابد؛ همچنین دادستان‌ها، بازپرس‌ها و کلیه نیرو‌های امنیتی و انتظامی ذیربط، تمامی اقدامات مقتضی را به گونه‌ای در قبال پرونده عناصر دستگیرشده‌ی مرتبط با این جنایت انجام دهند که پرونده آن‌ها هر چه سریعتر به دادگاه برود و در کمترین زمان ممکن، مجرمین به دست عدالت سپرده شوند.

مراقب باشیم ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنیم و تفرقه نیندازیم

رئیس عدلیه در ادامه به مقوله‌ی عناصری اشاره کرد که پیرامون حادثه تروریستی کرمان محتوای کذب و دارای وصف مجرمانه منتشر کردند و در همین راستا گفت: کسانی پس از حادثه تروریستی کرمان با دشمن همصدایی کردند و دشمن را کمک کردند. آن‌ها دل مردم مؤمن ایران اسلامی را به درد آوردند و در زمین دشمن بازی کردند؛ آن‌ها در فضای مجازی و غیرمجازی اعمال مجرمانه مرتکب شدند و با دشمنان و آمریکایی‌ها و داعشی‌ها همسویی کردند.

وی افزود: این‌ها افرادی هستند که دادستان‌های ما نباید از اقدامات آن‌ها رد شوند و این اقدامات را نادیده بگیرند، بلکه باید مطابق با قانون به تعقیب آن‌ها بپردازند و پرونده آن‌ها برای سیر قانونی تکمیل کنند.

قاضی‌القضات در همین رابطه به پرونده یک وکیل متخلف اشاره کرد که بلافاصله توسط مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، مورد تعقیب و دستگیری قرار گرفت و گفت: در روز پانزدهم ماه جاری، پس از حادثه تروریستی کرمان، یک وکیل در منطقه همجوار تهران، جرمی مرتکب شد و بلافاصله پس از آن، مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، او را شناسایی و با حکم قاضی دستگیر کرد و تحویل مرجع ذی‌صلاح داد؛ این اقدامِ به‌موقع مرکز حفاظت و اطلاعات، بسیار مؤثر بود لذا شایسته قدردانی است.  

اژه‌ای در ادامه به همگان توصیه کرد که مراقب کِید و توطئه دشمن در ایجاد تفرقه و تشتّت باشند و افزود: همه مراقب باشیم که ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنیم و ناخواسته مباردت به انجام کاری نکنیم که موجب افتراق و اختلاف و بهره‌برداری دشمن و بدخواهان می‌شود. باید از مسائل تفرقه‌انگیز اِجتناب کنیم و دیگران را هم از این قبیل مسائل بازداریم؛ باید بدانیم که دشمن برای ایجاد اختلاف و شکاف بین مردم و مسئولین، مجدانه تلاش می‌کند.

قیام عالمانه و آگانه علما و مردم قم در ۱۹ دی سال ۵۶ خدایی بود

رئیس قوه قضاییه در ادامه با یادآوری قیام ۹ دی سال ۵۶ گفت: ۱۹ دی یادآوری قیام پرخیر و برکت علما و مردم قم است؛ قیامی آگاهانه و عالمانه و افشاگرانه که مرحله جدیدی از نهضت امام (ره) بود و زمینه برچیدن بساط ظالمانه‌ی رژیم طاغوتی و منحوس پهلوی را فراهم آورد. قیام ۱۹ دی که از عوامل زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی بود، به روشنی و وضوح نشان داد که پیروی و اطاعت مردم از یک رهبر دینی و اتکاء به خداوند، سبب ساقط کردن رژیمی طاغوتی می‌شود که مُستظهر به حمایت تمامی مستکبران و قلدران است. قیام ۱۹ دی نشان‌دهنده اثرات نافع و نافذِ اقدامِ به‌موقع و ایمان و همبستگی و اطاعت از ولایت است. امروز هم مردم ما در همان صراط نورانی هستند و از جهاتی، در آن مسیر استوراتر و راسخ‌تر نیز شده‌اند.

فریضه نماز بهترین یاد خداست

رئیس دستگاه قضا با اشاره به برگزاری سی‌امین اجلاس سراسری نماز، اظهار کرد: نماز یک فریضه بزرگ الهی و یک نعمت بزرگ است؛ «الصلاة معراج المؤمن»؛ همانا نماز ستون دین و اولین کردار انسان است که در قیامت مورد بررسى قرار مى‌گیرد؛ نماز شاخصی برای قبول یا رد سایر اعمال است؛ حیف است از نعمت بزرگ نماز که بهترین ذکر و بهترین مایه آرامش است غفلت ورزیم، لذا باید به نمازِ اول وقت و نمازِ جماعت اهتمام بیشتری داشته باشیم و نخست خود را در این امر مقیّد بدانیم و سپس اطرافیان و مجموعه خودمان را هر چه بیشتر به نماز اول وقت و نماز جماعت، فرابخوانیم.

وی افزود: در این فرصت ضروری است که از اقدامات کلیه دست‌اندرکاران ستاد اقامه نماز بویژه حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی که قطعاً اقدامات موثری در حوزه ترویج فرهنگ متعالی نماز داشتند قدردانی به عمل آورم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۴
یک وکیل جرمی مرتکب شد ؟!!!! هر کسی می تونه جرم مرتکب بشه منظور از بردن نام شغل ان شخص چیه !!!!
اینا معلوم نیست چه لقمه ای‌خوردند و سرسفره کی نشستند که با دشمن همصدا هستند ابنا پای دروغ های ماهواره مینشینند و نادان هستند خدا عذابشون بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
هرچی بهت بگم تابناک منتشر نمیکنه کاشکی میتونستم حضوری ببینمت
بایدباشدیدترین شکل ممکن بااین ادمها برخوردشود ومانند همان غرب که اینها سنگش رابه سینه میزنن برخوردکرد جریمه خیلی سنگین اخراج ازکار دولتی و زندان جریمه مهم است وزیادبایدباشد طوری که حتی کسی فکرش راهم نکند باارزشها شهدا دین انسانیت اسلام حرف مفتی بزند وفردگرای بی بندباری به من چه به توچه نگوید ممنون میشویم برخوردشود
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
این شدتی که می فرمائید اگر در تدابیر امنیتی اعمال میشد اینهمه عزیز شهید نمیشد.
اگر در ایران مثلا زلزله شود و کشورهای مخالف هم زلزله را گزارش کنند آیا انتقال آن اخبار جرم است ؟؟؟ بارها وبارها دیده وشنیده ایم که در صدا وسیما برای اثبات برخی مطالب به نقل قولهایی از رساناهای آمریکایی واروپایی استناد میشود آیا آنها نیز مجرمند ؟؟؟ باید گفت اولا انتشار اخبار خلاف واقع جرم است و دوما اهانت به اعتقادات مجاز قید شده در قانون اساسی نیز جرم محسوب میشود و سوما شادی کنندگان از آسیب مالی و جانی مردم از هر طبقه و قشر " بدون در نظر گرفتن وجه سیاسی آنها " باید پاسخگوی قانون باشند
رفتار توهین کنندگان به قربانیان انفجارهای کرمان، شدیداً محکوم است و قطعاً باید پیگرد شود
اما
بهره برداری از این موضوع با هدف فراکنی و منحرف کردن توجه افکار عمومی از موضوع اصلی در انفجارهای کرمان، خلاف حرفه ای گری در موضوعات اینچنینی است.
قاعده کلی: تکنیکهای اطلاعاتی نباید علیه مردم عادی استفاده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
اصلاحیه:
فراکنی = فرافکنی
طرف حرف مفت زده. این همه اهمیت میدید
اما برخی اعمال سنگین انجام داده اند. بیت المال را خورده اند.

بر حسب احادیث، ائمه به کدامیک بیشتر اهمیت میدادند؟
اگر از همون اول با چهارتا ازایناکه چرت وپرت میگن وهرچی که به ذهنشون میرسه رو در شبکه های مجازی نشر میدن برخورد می شد الان کار به اینجا نمیرسید حالاهم دیر نشده .
مبارزه با دزدها و رانت خوار ها و اخبلاس گرها به کجا رسید؟
دو سوال. اول اینکه این افراد آیا جزو این کشور هستند؟ اگر بلی باید پرسید شما و طرفداران شما با اینها چه کرده اید که این اتفاقات خوشحال میشوند. پشاپیش لطفا همه چیز راگردن به قول خودتان امریکا و استکبار جهانی در حال فروپاشی نندازید.
این حرف ها از اعتبار افتاده وفساد تا خرخره کشور را فراگرفته است
دزدها و اختلاسگران هم سریع مجازات میشن؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست