بازدید 2439

اعتراف دزدان گوشی قاپ به ۳۵۰ فقره سرقت!

کد خبر: ۱۲۱۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰ 07 January 2024

شبکه بزرگ گوشی قاپی در حالی با تلاش نیروهای انتظامی مشهد  متلاشی شد که پدرخوانده مالخران این شبکه قصد داشت گوشی‌های سرقتی را به آن سوی مرزهای کشور انتقال دهد. فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته با اشاره به دستگیری ۱۱ عضو یک شبکه بزرگ گوشی قاپی گفت: ماموران کلانتری کوی پلیس هنگام گشت زنی در بولوار فرودگاه مشهد، دو جوان موتورسوار را مشاهده کردند که به قصد قاپیدن گوشی یک مرد رهگذر، به سمت وی حرکت کردند.

به گزارش خراسان، سرهنگ احمد نگهبان افزود: در همین حال عوامل گشت وارد عمل شدند و به تعقیب موتورسواران سارق پرداختند که با ورود به کوچه‌های اطراف تلاش می‌کردند تا از چنگ پلیس بگریزند اما در کمتر از سه دقیقه عملیات تعقیب و گریز دزدان موتورسوار به محاصره درآمدند و حلقه‌های قانون را بر دستان خود دیدند.

مقام ارشد انتظامی مشهد با اشاره به انتقال دو موتورسوار مذکور به مقر انتظامی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت پرونده‌های گوشی قاپی، بلافاصله بازجویی‌های تخصصی از آنان آغاز و مشخص شد که دو متهم ۱۶ و ۱۸ ساله طی چند ساعت گذشته پنج فقره سرقت انجام داده اند چرا که در بازرسی بدنی از ترک‌نشین موتورسیکلت، ۵ دستگاه گوشی تلفن سرقتی از جاسازی ماهرانه در ناحیه کمر وی کشف و ضبط شد.

وی گفت: با حضور تعدادی از مالباختگان در مرکز انتظامی و بررسی دوربین‌های مداربسته در مکان‌های جغرافیایی جرم، سرنخ‌هایی از  همدستان دیگر آن ها به دست آمد و بدین ترتیب تحقیقات پلیس برای ریشه یابی ماجرای گوشی قاپی در جنوب شهر وارد مرحله جدیدی شد. دو سارق موتورسوار که با مشاهده اسناد و مدارک انکارناپذیر، چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند، سه تن دیگر از اعضای شبکه خود را به پلیس لو دادند. به همین دلیل گروهی از افسران تجسس عازم منطقه خواجه ربیع شدند و در چند عملیات ضربتی مخفیگاه دزدان گوشی قاپ را به محاصره درآوردند و عاملان سرقت‌های شبکه‌ای در جنوب مشهد را در حالی به دام انداختند که در بازرسی از مخفیگاه آنان نیز  تعدادی گوشی‌های سرقتی، چندین قبضه کارد و قمه به همراه دو دستگاه موتورسیکلت کشف شد که در گوشی قاپی‌ها مورد استفاده قرار گرفته بودند.

سرهنگ نگهبان در ادامه این گفت وگوی اختصاصی همچنین با تاکید بر شناسایی مالخران این شبکه سرقت تصریح کرد: با جمع آوری اسناد و مدارک مستند و تحلیل‌های کارشناسی جرم، در حالی ۴ تن از مالخران زیر چتر اطلاعاتی نیروهای انتظامی قرار گرفتند که پنج سارق دستگیرشده به ۳۵۳ فقره گوشی قاپی در مناطق مختلف شهری اعتراف کردند و تعدادی از مالخران را نیز لو دادند. بنابراین ماموران با کسب مجوزهای قضایی، دامنه عملیات را گسترش دادند و مالخران گوشی‌های سرقتی را نیز در چندین عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

«کلیددار امنیت مشهد»  اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه مالخران ۱۰۶ دستگاه گوشی تلفن سرقتی کشف و مشخص شد که پلیس با یک شبکه گسترده سرقت روبه رو شده است به همین دلیل و با تاکید و راهنمایی‌های سردار محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی) عملیات مذکور برای دستگیری سرکردگان این شبکه سرقت و شناسایی همه عوامل مرتبط با سارقان، به صورت شبانه روزی ادامه یافت و بدین ترتیب سرنخ‌هایی از انتقال گوشی‌های سرقتی به آن سوی مرزهای کشور به دست آمد.

سرهنگ احمد نگهبان همچنین به تغییر سریال گوشی‌های مسروقه و تهیه کارتن و دفترچه‌های جعلی برای فروش آن ها اشاره کرد و  افزود: واکاوی‌های تخصصی عوامل انتظامی بیانگر آن بود که اعضای این شبکه سرقت حتی از استان‌های دیگر کشور مدارک و کارتن های گوشی را تهیه می‌کنند تا در مشهد این کالاهای سرقتی را به فروش برسانند؛ اما ماجرای این سرقت‌ها از آن جا حساسیت بیشتری پیدا کرد که مشخص شد بسیاری از مالخران دستگیرشده، گوشی‌های سرقتی را به یک مالخر  اصلی در منطقه گلشهر مشهد می‌فروشند و او نیز این گوشی‌ها را بسته بندی کرده و به آن سوی مرز انتقال می دهد.

فرمانده باتجربه انتظامی مشهد ادامه داد: با این اطلاعات عملیات دستگیری مالخر مذکور که به «پدرخوانده مالخران» معروف شده بود، در دستور کار قرار گرفت و گروه عملیاتی پلیس در حالی تحقیق در این باره را آغاز کرد که مالخر مذکور مدام مخفیگاه خود را تغییر می‌داد و به همین خاطر عملیات دستگیری وی با وقفه مواجه می‌شد.

سرهنگ نگهبان اضافه کرد: بالاخره آخرین مخفیگاه وی در منطقه گلشهر زیر چتر اطلاعاتی قرار گرفت و او در بولوار شهید آوینی به همراه یک زن جوان هنگامی دستگیر شد که سوار یک دستگاه پژو پارس قصد ورود به مخفیگاهش را داشت. وی گفت: در این عملیات ضربتی، انبار گوشی‌های سرقتی نیز لو رفت و ۱۱۵ دستگاه گوشی سرقتی دیگر نیز از مخفیگاه این مالخر حرفه‌ای کشف و ضبط شد.

وی با بیان این که ماموران انتظامی بعد از 2 ماه فعالیت‌های اطلاعاتی و عملیاتی موفق شدند این شبکه سرقت را متلاشی کنند، افزود: تاکنون ۵ سارق و 6 مالخر از اعضای این شبکه دستگیر شده‌اند و ۲۲۶ دستگاه گوشی سرقتی هم کشف شده است که بررسی‌ها برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد و متهمان نیز روانه زندان شده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی در پایان به سارقان و به ویژه گوشی قاب‌ها هشدار داد: عملیات‌های اطلاعاتی و شناسایی سارقان و مالخران همچنان در مشهد ادامه دارد و طبق هماهنگی‌های قضایی با عاملان این گونه سرقت‌ها که «احساس امنیت» در جامعه را به خطر می‌اندازند با قاطعیت تمام برخورد خواهد شد و مجازات سختی در انتظار زورگویان و گوشی قاپ های موتورسوار است.

سرهنگ نگهبان گفت: مجرمان یقین بدانند که راه گریزی ندارند و در نهایت زیر تیغ قانون قرار می‌گیرند. بنابراین تا فرصت باقی است دست از اعمال خلاف بردارند و به مسیر صحیح زندگی بازگردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی