بازدید 50717

رونمایی از صدای تختی در روز بزرگداشت او

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: طی مراسمی که سوم بهمن ماه برگزار خواهد شد از صدای مرحوم غلامرضا تختی رونمایی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۲۱۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵ 07 January 2024

 

به گزارش تابناک، مناف هاشمی در حاشیه مراسم سالگرد مرحوم غلامرضا تختی اظهار داشت: خوشحالم که توفیق داشتم در پنجاه و ششمین سالگرد غلامرضا تختی انجام وظیفه کنم. تختی به جامعه ورزش، مردم ایران و تمام حوزه‌هایی که حضور داشت خدماتی رسانده که در طول این مدت هیچگاه فراموش نشده و هر سال مراسمش پررنگ‌تر می‌شود. جوانان ما فتوت را قطعاً از تختی یاد می‌گیرند.

وی ادامه داد: این الگوبرداری باید ادامه پیدا کند و بزرگانی امثال تختی را سرلوحه قرار دهیم. کمیته ملی المپیک هم امسال یک برنامه خوب را در دستور کار قرار داده است که قرار بود ما ۵ شهریور ماه همزمان با سالروز تولد غلامرضا تختی، صده المپیک را داشته باشیم که به دلیل همزمانی با بازی‌های آسیایی این برنامه به سوم بهمن ماه ۱۴۰۲ موکول شد. در طول ۸۰ سال گذشته با ۷۶ مدال المپیک توسط ۶۱ ورزشکار المپیکی گرفتیم. حضور کشور ما در المپیک به صورت رسمی و غیر رسمی حدود ۱۰۰ سال سابقه دارد و به همین دلیل قرار است که این برنامه را برگزار کنیم تا از مدال‌آوران المپیک قدردانی کرده و نشان افتخار به آن‌ها بدهیم؛ البته ۱۵ نفر از آن‌ها مرحوم شده‌اند و خانواده‌هایشان در مراسم حضور خواهند داشت. موزیک استاد انتظامی هم در این مراسم رونمایی خواهد شد. صدای تختی توسط مرحوم بهمنش که در خاطرات وی بود رونمایی خواهد شد. برنامه جذاب و خوبی خواهد بود که یاد همه المپیکی‌ها یک بار دیگر زنده خواهد شد. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که تختی چه کاری کرد که جهان پهلوان شد، خاطرنشان کرد: جوانمردی و بزرگی که در وجود تختی بود را کمتر کسی در ورزشکاران دیگر دیده‌ایم. در کنار مردم بودن بزرگترین ویژگی جهان پهلوان تختی بود. از وی پرسیدند بهترین مدالی که گرفتی کدام بود؟ او سه مدال در المپیک گرفته است و درمورد آن‌ها گفت خوشحالی مردم از مدال‌ها برایش مهمتر بود. در بین مردم حضور داشت و ارتباط خوبی بین آن‌ها برقرار بود. 

مناف هاشمی درمورد پاداش فوتبالیست‌ها و اعتراض سایر فدراسیون‌های ورزشی، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم مراسم مرحوم تختی را با این موارد قاطی نکنیم، چون به هم نمی‌خورند. هر فدراسیونی خودش پیگیر است و ما چندان در جریان این موارد نیستیم. ما چیزی که برعهده مان است را در هیأت اجرایی روز سه‌شنبه مصوب خواهیم کرد که برای المپیک پاریس چه پاداشی برای قهرمانان درنظر بگیریم که هر مصوبه‌ای که بود را اعلام خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی