بازدید 10905

دو متهم به تجاوز به دختر جوان از اعدام نجات یافتند

متهمان به تجاوز که در ابتدا به اعدام محکوم شده بودند با بررسی دوباره پرونده از چوبه دار نجات یافتند.
کد خبر: ۱۲۱۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸ 04 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از اعتماد، پرونده دو مرد که به اتهام تجاوز به اعدام محکوم شده بودند، پس از چندین بار رسیدگی و نقض حکم اعدام سرانجام به شعبه اجرای احکام رسید.
 
پرونده این دو محکوم که در حال حاضر در شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران است، در اولین روز اردیبهشت ۱۳۹۸ در دستور کار ماموران قرار گرفت.

ساعت ۵ عصر آن روز دختری که پریشانی و به‌هم‌ریختگی روحی در او مشهود بود، با مراجعه به یکی از مقرهای پلیس در شرق تهران از ربوده شدن و آزار جنسی خود خبر داد.
 
این دختر در تشریح ماجرایی که برایش اتفاق افتاده بود گفت: در شرق تهران می‌خواستم جایی بروم و منتظر تاکسی یا مسافرکش گذری بودم. یک پراید کنار من ترمز زد که دو پسر جوان سوار آن بودند. یکی راننده بود و دیگری هم تصور کردم مسافر است. راننده پس از طی مسافتی تغییر مسیر داد و من اعتراض کردم. او بهانه آورد به خاطر ترافیک و شلوغی از کوچه پس‌کوچه می‌خواهد برود.
 
دختر شاکی ادامه داد: من تغییر مسیر به هر دلیل را نپذیرفتم و خواستم توقف کند تا پیاده شوم که ناگهان فردی که فکر می‌کردم مسافر است چاقو درآورد و مرا تهدید کرد. بعد من را به طبقه چهارم ساختمانی بردند و در آنجا دو نفری به من تجاوز کردند و حتی از اعمال شیطانی خود فیلم گرفتند.
 
بعد هم تهدید ‌کردند که شکایت نکنم و به کسی چیزی نگویم، وگرنه فیلم را منتشر می‌کنند؛ اما من که می‌دانستم کار درست این است که شکایت کنم و قانون از من حمایت خواهد کرد تهدید به انتشار فیلم را نادیده گرفتم و به هر حال شکایت دارم.
 
به این ترتیب ماموران دست‌به‌کار شدند و با سرنخ‌های به‌دست‌آمده اول راننده خودرو دستگیر شد. او این ماجرا را منکر شد اما در بازجویی‌های فنی مجبور به اعتراف شد و همدستش را معرفی کرد.
 
با دستگیری هر دو متهم، پرونده وارد مرحله جدیدی شد. متهمان با طرح ادعاهای کذب سعی داشتند مسیر پرونده را تغییر بدهند. آنها مدعی بودند دختر جوان خودش همراه آنها آمده و آدم‌ربایی و تجاوز در کار نبوده است. با وجود این، بازجویی‌های مکرر دو متهم را دچار ضد و نقیض‌گویی کرد و هر دو به جرائم‌شان اعتراف کردند.

در ادامه روند رسیدگی، پرونده به دو بخش تقسیم شد. در موضوع آدم‌ربایی و تجاوز پرونده در دادگاه کیفری استان تهران تحت رسیدگی قرار گرفت.
 
در مورد تهیه فیلم از صحنه جرم نیز متهمان در دادگاه انقلاب پای میز محاکمه رفتند. پس از جلسات محاکمه در مورد فیلم از صحنه تجاوز تنها متهم اصلی محکوم و ۶ سال حبس برایش در نظر گرفته شد؛ اما در موضوع تجاوز هر دو نفر از سوی قضات شعبه ۷ کیفری به اعدام محکوم شدند.
 
بعد از آن هر دو متهم به حکم دادگاه اعتراض کردند و پرونده در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت. در نتیجه اعتراض اولیه حکم متهم اصلی تایید و حکم اعدام متهم دوم نقض شد. به همین دلیل او دوباره در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری محاکمه و حکم اعدامش به ۷۴ ضربه شلاق تبدیل شد.
 
در پی این اتفاق وکیل متهمی که حکم اعدامش تایید شده بود درخواست اعاده دادرسی کرد. این بار حکم در شعبه ۳۸ دیوان عالی نقض شد تا او نیز بار دیگر محاکمه شود. بدین ترتیب متهم اصلی در شعبه ۸ کیفری از اعدام نجات یافت و حکمش شکسته شد.
 
در عین حال قضات دیوان نقص رسیدگی نیز اعلام کردند چون از نظر آنها ایراد وارده این بود که به اتهام آدم‌ربایی متهمان رسیدگی نشده است. از این رو متهمان بار دیگر برای رسیدگی به جرم آدم‌ربایی در شعبه ۸ دادگاه کیفری محاکمه شدند که متهم اصلی به چهار سال و ۶ ماه و همدستش به دو سال و ۶ ماه محکوم شدند.

در حال حاضر احکام صادره قطعی است و پرونده این دو برای اجرای حکم شلاق و حبس به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳۷
خوب آزاد میشن چند وقت دیگه دوباره کار را بدتر می کنند همین مسیر را دوباره به شکل فجیع تری انجام می دن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
آقای گوجه ، شما که از پرونده اطلاع نداری. قاضی میشدی بدون خوندن پرونده و بدون دلیل اعدام میکردی فقط
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
ناشناس 11.52اگر جریان پرونده به همین شکل باشد که در متن خبر امده ادم ربایی.تجاوز پخش فیلم از جنایت صورت گرفته والله اعدام هم کمشان است
همین است و بخاطر همین برخوردهاست که جرم و جنایت در کشور ما زیاد شده است ولش کنید بروند باز جنایت کنند
آزاد شان کنید تا دوباره تجاوز کنند!!!!!
یعنی چی ؟ تجاوز کردن بعدم بیان بیرون دوباره تجاوز کنن؟
یعنی چی؟
پس تجاوز چی شد؟
اون حکمی نداره؟
هی تایید شد هی نقض شد ءخرشم نفهمیدیم چی شد!!!
واقعاً که!!!!! با این نحو قضاوت و برخورد با مجرمین حتماً انتظار هم داریم کشور از شر مفسدین، خائنین، سارقین و متجاوزان در امان بماند؟!!! زهی خیال باطل . به نظرم اول باید این قضات با این احکام متناقض و پر ابهام را محاکمه کرد
سلام لطفا یکبار دیگه احکام مطالعه شود.متوجه تضاد در صدور آرا مشهود است. از اعدام به حبس 6 سال...آیا جای خلع های قانون قطعی وجود نداره آیا این رای بازدارنده است؟ آیا حق این بانوی آسیب دیده گرفته شد؟باید افسوس خورد به حال قوه قضاییه با این تنوع آرا که نزدیک به هم هم نیستن.
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
دیده بودم حکم اعدام تبدیل به حبس ابد بشه ولی به 6 سال زندان خیلی جای سوال داره یا قاضی اولی هیچی حالیش نبوده یا قاضی آخری که در کل خیلی مسئله قابل پیگیری هست
هفتاد و چهار ضربه شلاق یعنی فقط مرتکب زنا شدند یعنی دختر هم باید هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزیر بخورد!
همین هست که این انگل‌ها شرور تر از گذشته آزاد میشن و دوباره کارهای بد و کثیف تر و گستاخ تر.
اگر متن خبر درست باشه یعنی آدم ربایی و تجاوز دو نفره که قطعا حکمش اعدام هست با مقداری هزینه کرد ریالی سکه ای در قوه قضائیه تبدیل به زندان و شلاق شده است؟؟؟؟؟؟
میشه بیشتر توضیح بدین .
اگر این هتک حرمت در کشور عربستان اتفاق افتاده بود بدون فوت وقت آنها را گردن میزدند.
خیلی جالب شد یعنی حکم اعدام تبدیل شد به ۷۴ ضربه شلاق چون حکم آدم ربائی که ۴سال حبس بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
همچین حکم اولیه شکست که دیگه چیزی از مجازات نموند
بابا چقدر سرسری پرونده را مطالعه و حکم صادر می کنند که چند بار نقض میشه! چقدر هم انسان بیگناه به خاطر این بی دقتی ها اعدام می شوند. مملکته؟
اقا ازادشون کنید سنگین ترین

واقعا خجالت اوره

نقض حقوق فردی
تجاوز جنسی
ادم ربایی
ضرب و شتم
تهدید و ارعاب
تهیه فیلم سیاه

اقای قوه قضاییه باز هم براتون بگم
بعنی چی؟

یعنی شهر هرت نه کشور هرت
نباید اینارو بکشن بلکه تو کویر یه زندانی درست کنن و به اینجور خلافکارا زندان ابد بدن تا از نظر جسمی و روحی تنبیه بشن و بفهمن که تعدی به جان و مال و ناموس مردم چه عوافبی داره
مجازات تجاوز مگر اعدام نیست؟ تازه فیلمم از کارشون گرفتن. کمتر از اعدام حقشون نیست. تازه یک اعدام هم بخاطر بخطر انداختن امنیت روحی و روانی جامعه باید بگیرن در ملا عام. متأسفیم که مجری قانون با چنین افرادی مسامحه میکنه
باید اعدام میشدن
یواش یواش حکم تقلیل می بابد .اخرش هم یه جایزه بدید
دو بار دیگه اعتراض میزدند حتما تبرئه می شدند
یا این افراد مجرمند که مجازاتشون مرگه یا بیگناه که باید ازاد بشن. وقتی که جرم این افراد محرز شده چرا باید ازاد بشن تا دوباره به نوامیس مردم دست درازی کنن
چرا حکم اعدام و چرا نقض حکم اعدام؟ یعنی قضات اینقدر فاحش اشتباه می کنند
بنظر بده !

یعنی همچین تجربه تلخی برای قربانی تجاوز و ادم ربایی اتفاق بیوفته تا اخر عمرش صدمه روحی و روانی ببینه طرف مقابل 4 سال میره حبس میاد بیرون ...
ایران تنها کشوری که دم از علی و عدلش میزنه. و تنها کشوری که توی روز روشن با بی عدالتی کامل حقتو میخورن.
همین قضات برای موارد سیاسی چقدر راحت حکم اعدام صادر می کنن
بین این دو حکم چقدر فاصله است: اعدام تا ۷۴ ضربه شلاق
احتمالأ یه سفارشی از یه جایی انجام شده.
بعدش هم زندان که خونه خاله هست ، فقط اردوگاه کار اجباری تو کویر لوت برای اینها جواب میده
حکم تجاوز تبدیل شد به زنا
اگر تجاوز ثابت نشده پس دختر اتهام زده و حکمش خیلی سنگینتره لابد!!!!!!!
فقط تاسف.....
حداقل ده سال حبس عججب رای دادن نکنه پارتی داشتن
با این توضیحات حکم هر دونفر اعدام هست و تا مجازات این قبیل افراد قاطع و سریع انجام نشود بازدارندگی نخواهد داشت .
کاش سرعت و قاطعیتی که در بعضی پرونده ها مشاهده میشه برای عموم مردم هم بود
من همیشه عاشق قوه قضائیه کشورم بوودم ....
الان دیگه نیاز به وکیل خوب نداری... کافی آدمشو پیدا کنی...
وکلایی که میلیاردی میگیرن و تخصصشون تبدیل حکم اعدام به زندانه...
نه بواسطه ی تخصصشون... به واسطه روابط صمیمیشون با قاضیها...
یعنی یادشون رفته بود به اتهام آدم ربایی رسیدگی کنند؟
چرا تفاوت احکام اینقدر زیاده؟ مگه مرجع استناد یکسان نیست؟
یه دفعه اعدام میشه 4 سال زندان؟!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست