بازدید 2764

افزایش ثروت پولدار‌های روسی

ثروت پولدارا‌های روسی برخلاف سال ۲۰۲۲ در سال گذشته میلادی ده‌ها میلیارد بیشتر شد.
کد خبر: ۱۲۱۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳ 03 January 2024

به گزارش فارس، دارایی‌های میلیارد‌های بزرگ روسی در سال ۲۰۲۳ میلیارد‌ها دلار بیشتر شد.

شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ نشان می‌دهد، مجموع دارایی خالص ثروتمندترین افراد در روسیه در سال گذشته میلادی ۵۰ میلیارد دلار بیشتر شده است.

پس از کاهش ۹۳.۷ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۲ به علت جنگ اوکراین و تحریم‌های پس از آن، این تغییر قابل‌توجه به شمار می‌رود.

مجموع ثروت خالص ۲۵ میلیاردر روس که در صدر فهرست این شاخص قرار دارند، در دوم ژانویه ۳۲۸.۵۳ میلیارد دلار بوده است.

ولادیمیر پوتانین، مالک غول معدنی «نوریلسک نیکل»، همچنان ثروتمندترین فرد روسیه در این فهرست است و ثروتش نسبت به سال گذشته میلادی ۲.۴۹ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۳۱.۱ میلیارد دلار رسیده است.

جایگاه دوم، در اختیار لئونید میکلسون، مالک مشترک «نوآتِک»، دومین تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی روسیه است. وی در سال گذشته میلادی ۲.۸۳ میلیارد دلار بر ثروت خود اضافه کرده و آن را به ۲۷.۵ میلیارد دلار رسانده است.

واگیت الکپروف، رئیس سابق غول انرژی روسی «لوک اویل» که هنوز بخش بزرگی از سهام این شرکت را در اختیار دارد، در جایگاه سوم قرار دارد. درآمد این میلیاردر روسی در سال گذشته ۹.۳ میلیارد دلار بوده که ثروتش را به ۲۴.۷ میلیارد دلار رسانده است.

در فهرست ۲۵ نفره میلیاردر‌های روسی ثروت تنها یک نفر در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته و آن سهام‌دار عمده شرکت Acron، تولیدکننده کود در روسیه یعنی ویاچسلاو کانتور بوده است که ۱۴۹ میلیون دلار از دارایی‌اش از دست رفت و به ۶.۲۱ میلیارد دلار رسید.

شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ، رتبه‌بندی ۵۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان را نشان می‌دهد و بر اساس قیمت سهام شرکت‌هایی محاسبه می‌شود که آن‌ها در آن شرکت‌ها سهام دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی