بازدید 1482
۱

عامل آسیب به خودرو در تصادفات جاده‌ای تنها خودروساز نیست

کد خبر: ۱۲۱۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ 03 January 2024

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نباید تنها خودروساز را متهم ردیف اول در تصادفات جاده ای بدانیم بلکه همه نهادهای مربوطه اعم از پلیس راهور، سازمان ملی استاندارد، شرکت های تولیدکننده فولاد و ... نیز در این زمینه سهیم هستند.  
لطف‌الله سیاه کلی با اشاره به انتقاد پلیس راهور از نوع آلیاژ خودروهای داخلی و متهم کردن خودروسازان به استفاده از آلیاژهای غیرمعمول در بدنه خودروها اظهار داشت: اینکه خودروساز را متهم ردیف اول در تصادفات جاده ای بدانیم قابل قبول نیست و نباید تنها خودروساز را در این قضیه محکوم کرد بلکه همه نهادهای مربوطه اعم از پلیس راهور، سازمان ملی استاندارد، شرکت های تولیدکننده فولاد و ... نیز در این زمینه سهیم هستند.  
وی ادامه داد: در رابطه با نوع آلیاژ و ورق های فولادی به کار رفته در خودروهای داخلی باید گفت ورق های مصرفی بر اساس نوع سفارش، نیاز و توان تولید داخل در اختیار هر یک از خودروسازان قرار می گیرد و چون برخی از این ورق ها ساخت داخل ندارند، خودروسازان باید از طریق سفارش گذاری در داخل و یا واردات اقدام به تامین فولاد موردنیاز خود کنند که البته برخی مواقع خودروساز به دلیل محدودیت در تامین ارز قادر به واردات نیست. 
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از طرفی گرچه خودروسازان ملزم به رعایت استانداردهای 85 گانه در محصولات خود هستند اما فراموش نکنیم که برخی از خودروها نیز قادر به پاس کردن این استانداردها نیستند. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت حفظ جان انسان ها بیان کرد: یکی از اقداماتی که می تواند وضعیت ایمنی خودرو برای تولیدکننده و مصرف کننده را روشن و به حفظ جان انسان ها در تصادفات کمک کند، اعلام ضریب ایمنی و ارائه اطلاعات دقیق خودرو به مشتریان است و همان طور که مردم لوازم خانگی را با توجه به برچسب مصرف انرژی خریداری می کنند در رابطه با خودرو نیز می توانند با دریافت اطلاعات کافی از ایمنی خودرو نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اولین و مهمترترین عامل تصادفات رانندگی ، عدم تسلط راننده به رانندگی خودرو ست. وقتی توی شهر اینهمه تصادف رخ میده در جاده معلومه چه خبره !!!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار