نبض خبر

شعرخوانی مقام طالبان به زبان فارسی برای ایرانی‌ها!

کد خبر: ۱۲۱۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱ 30 December 2023
تعداد بازدید : 11705
بازدید 50317
۶
رئیس رادیو تلویزیون ملی افغانستان در جریان دیدار گروهی از خبرنگاران خبرگزاری‌ و سایت‌ها با او، شعری به فارسی خواند. او که دیوانی از اشعار فارسی و پشتو دارد، شعری را که ۳۰ سال قبل سروده و در مدح حضرت علی علیه‌السلام بود را خواند: ما غریبان آمدیم بر آستانت یا علی / صد درود و صد سلام است بر روانت یا علی / طالبانم، کارزارم در ره آزادگی / رحم کن، شیر خدا، بحر کرامت، یا علی. این شعرخوانی را می‌بینید و می‌شنوید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۶
برای ایرانی ها ؟!
چه دستاورد خوبی ؟؟؟؟؟؟؟
آزادی و آزادی خواهی خوبه وقتی که برای همه آرزو کنی !
وگرنه تو خودت را بخواهی آزاد کنی تز هر آنچه که فکر می کنی آزارت می دهد آنموقع تبدیل به هیولا می شوی. همه را می خواهی شبیه خودت کنی. این تفکر زمان و مکان نمی شناسد برای همه صادق است. چه طالبان می خواهد باشد. چه کمونیست می خواهد باشد و چه ... . همه می خواهند به آرادی برشند آنهم دسته جمعی. اگر این بین عده نخواهند هم مسیر شوند، به اسم هملن آزادی آنها را محو می کنند. موضوعی که ما هم به نوعی گرفتار آن هستیم.
اینا سر ما ایرانی ها راشناختن از هر راهی میخان خودشون را تو دل ایرانیان جا کنند اگه راست میگه وشیعه حضرت علی هست درک کنند که ایران داره از دست مهاجرین ویران میشه وچقدر باعث بیکاری .مصارف زیاد آب وبرق .گاز وخوراک وغیره در ایران هستن مردمش را ببره از ایران
این افغانی های پشتو خیلی از ایرانی بدشون میاد. کاش یه کسی مثل نادر پیدا بشه همشون روانه قبرستون کنه
حق آبه مردم سیستان و بلوچستان ایران را بدهید شعر پیش کشتان!