بازدید 5044

کشف ۵ تن زبان یک حیوان ناشناس در ایران!

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه هنوز مشخص نشده زبان‌های کشف شده متعلق به چه حیوانی است، گفت: منتظر جواب آزمایشگاه هستیم که اگر به حیات‌وحش مربوط باشد در آن صورت اقدام خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۲۱۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴ 29 December 2023

 به گزارش تابناک، همشهری آنلاین نوشت: حسن اکبری افزود: بهتر است تا روشن نشدن ابعاد مساله، کشف این محموله را قاچاق حیات وحش تلقی نکنیم چون هنوز مشخص نیست که این زبانها متعلق به کدام حیوان است. قضیه این است که یک خودرو از مبدا چابهار به سمت شیراز حرکت می‌کرد و بار خودرو هم تحت عنوان آبزی اعلام شده بود که در آن مقدار زیادی زبان‌ حیوانات کشف شد.

وی افزود: هنوز مشخص نیست که زبان کدام حیوان است و هنوز به نتیجه قطعی درباره اینکه متعلق به گراز(خوک)، گاو یا گوساله است نرسیده‌ایم. کارشناسانی که سر صحنه رفتند و بررسی کردند نمونه را به آزمایشگاه دادند و ۴۸ ساعت زمان می‌برد تا نتیجه را قطعی اعلام کنند و احتمالا امروز نتیجه مشخص می‌شود.

اکبری ادامه داد: نکته دوم این است که مشخص نیست چنین محموله ای از کجا آمده است. در داخل کشور امکان شکار چنین جمعیتی از گراز به شکل یکجا و این تعداد زبان وجود ندارد. همچنین داخل کشور مرکز تکثیر و پرورش گراز نداریم. در طبیعت هم این حجم از شکار گراز امکان‌پذیر نیست بنابراین اگر هم زبان گراز باشد احتمالا از خارج از کشور آمده، قطعا چنین حجمی نمی‌تواند از داخل کشور باشد پس باید دنبال این باشیم.

 

وی در پاسخ به اینکه اگر زبان گاو و گوساله باشد چرا پنهان کردند گفت: نمی دانیم چرا، سوال این است که حتی این حجم زبان گاو و گوساله هم از کجا آمده است و به کجا و با چه هدفی می‌رود؟ در واقع ابعاد موضوع خیلی روشن نیست، منتظر روشن شدن پرونده هستیم و تا آن زمان هم نمی‌توان قضاوت کرد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: افراد متخلف دستگیر شدند و پرونده در حال طی کردن روال قضایی است.

وی تاکید کرد: مهمترین مساله ای که قاضی دستور داده و در حال بررسی است این است که این زبانها متعلق به چه حیوانی است، افراد متخلف در حین بازجویی ممکن است در اظهارات خود هر چیزی را بگویند، بنابراین باید منتظر نتیجه آزمایشگاه باشیم، اگر زبان گاو و گوسفند باشد که مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است اما اگر زبان گراز باشد سازمان محیط زیست پیگیری خواهد کرد که ببنیم از کجا آمده است حتی اگر گراز هم باشد می تواند به مراکز تکثیر و پرورش‌های بزرگ مرتبط باشد که در کشور ما وجود ندارد و اینکه این حجم زبان به کجا می‌رفته هم مساله عجیبی به نظر می رسد، به هر حال منتظر جواب آزمایشگاه هستیم.

پنجم دی ماه یک محموله بزرگ ۵ تنی از زبان حیوان در هرمزگان کشف شد که مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان خبر کشف این محموله را تایید کرد.

حبیب مسیحی تازیانی افزود: این محموله که زیرِ بار ماهی در یک خودروی یخچال‌دار جاسازی شده بود، از مسیر چابهار به سمت استان فارس بارگیری و در حال حرکت بود.

همچنین فرمانده انتظامی هرمزگان نیز گفته بود: میزان تقریبی این محموله پنج تُن است و تحقیقات بر روی این پرونده خاص و مبدا آن ادامه دارد.

سردار علی اکبر جاویدان افزود: محموله کشف شده توسط ماموران انتظامی شهرستان میناب متعلق به یک حیوان وحشی است اما منشاء اصلی آن همچنان در حال بررسی است، در این پرونده دستگیری متهم نیز داشته‌ایم و نیروی انتظامی در تلاش است منشاء داخلی یا خارجی بودن آن را مشخص کند.

به گفته رییس پلیس هرمزگان با توجه به محل بارگیری این محموله پنج تنی (هشت هزار زبان ) که در چابهار بوده است، احتمال ورود آن از خارج کشور نیز در حال بررسی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی