بازدید 1739

راه‌اندازی کرسی زبان‌ پرتغالی در دانشگاه علامه‌طباطبایی

سفیر جمهوری فدراتیو برزیل با هدف راه‌اندازی کرسی زبان‌ پرتغالی در دانشگاه علامه‌طباطبائی با رئیس این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۲۱۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ 29 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، ادواردو ریکاردو گرادیلونه نتو، سفیر جمهوری فدراتیو برزیل در جمهوری اسلامی ایران و آرلنه الیزابت کلمشا، یکی از استادان دانشگاه سائوپائولو، با هدف راه‌اندازی کرسی زبان‌آموزی از دانشگاه علامه‌طباطبائی بازدید و با عبدالله معتمدی، رئیس این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

معتمدی در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه علامه‌طباطبائی، گفت: این دانشگاه، بزرگترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی در غرب آسیا است که ۱۱ دانشکده، ۱۰ پژوهشکده، ۱۴ هزار دانشجو و نزدیک به ۶۰۰ عضو هیات علمی دارد.

وی با بیان اینکه علاقه‌مند به گسترش ارتباطات بین‌المللی خود به‌ویژه با برزیل هستیم، افزود: شاید بهترین و جدی‌ترین حوزه همکاری، آموزش زبان، هم آموزش زبان فارسی و هم آموزش زبان پرتغالی است.

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در بخشی از این دیدار خطاب به استاد دانشگاه سائوپائولو، گفت: از اینکه شما در حوزه فلسطین کار می‌کنید، بسیار خوشحال شدم، به‌ویژه در این روزها که روزهای غربت فلسطین است و رژیم آپارتاید صهیونیستی نسل‌کشی می‌کند. شما که با تاریخ و این ملت آشنا هستید، می‌توانید در حد خود به این ملت کمک کنید تا مظلومیت آنها به گوش جهان برسد و جلوی این اتفاق بیرحمانه گرفته شود.

وی با اشاره به نگاه حمایت‌گرانه امام خمینی(ره) به ملت فلسطین قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: بعد از پیروزی انقلاب نیز به عنوان یک سیاست جدی، جمهوری اسلامی سفارتخانه اسرائیل در ایران را تعطیل و سفارتخانه فلسطین را برقرار کرد و به شکل معنوی و گسترده از آرمان فلسطین و برگشت مردم فلسطین به سرزمین‌هایشان حمایت کردند.

معتمدی ادامه داد: موضع نظام جمهوری اسلامی این است که مردم فلسطین باید به وطن خود بازگردند و یک حکومت برخاسته از انتخاب مردم فلسطین، حکومت مستقر در آن سرزمین باشد. 

وی در ادامه این دیدار، با ابراز خوشحالی از حضور سفیر برزیل و هیئت همراه در دانشگاه علامه‌طباطبائی، بیان کرد: آمادگی همکاری مشترک در خصوص آموزش زبان فارسی و تبادل استاد با دانشگاه سائوپائولو را داریم. همچنین اگر شما دانشجویانی داشته باشید که بخواهند فارسی بخوانند، آن‌ها را در ایران پذیرش کنیم و حتی بخشی از تحصیل آن‌ها را بورس ‌می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با معرفی مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه (آزفا)، گفت: این امکان در مرکز آزفا وجود دارد که به صورت غیرحضوری، دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و میان‌مدتی را به منظور آشنایی با زبان فارسی برای علاقه‌مندان کشور برزیل برگزار کنیم.

ادواردو ریکاردو گرادیلونه نتو، سفیر برزیل نیز در بخشی از این دیدار ضمن تاکید بر علاقه دولت برزیل برای توسعه روابط سیاسی، فرهنگی و علمی با جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و علمی در دو کشور برای توسعه روابط دوجانبه تاکید کرد. 

کلشما، استاد دانشگاه سائوپائولو نیز با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه سائوپائولو برای توسعه روابط بین دانشگاهی، گفت: دانشگاه سائوپائولو، بزرگترین دانشگاه برزیل است. موضوع آموزش زبان پرتغالی برای ما خیلی مهم است و بزرگترین مرکز آموزش زبان پرتغالی نیز مربوط به کشور پرتغال است. دانشگاه ما یک دانشگاه دولتی رایگان است، به همین دلیل رقابت برای ورود به این دانشگاه بسیار بالا است. این دانشگاه برای ایجاد کرسی مطالعات زبان فارسی و مطالعات فرهنگ ایرانی در دانشگاه خود تلاش می‌کند. 

سفیر برزیل و هیئت همراه در ادامه بازدید از دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور در مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو، با رئیس و استادان این مؤسسه دیدار و در مورد چارچوب‌های عملی توسعه همکاری‌های علمی بین مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو و نیز راهکارهای همکاری‌های بین دانشگاهی با دانشگاه‌های برزیل گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

سفیر برزیل در بازدید از مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو ضمن اشاره به عضویت مشترک دو کشور در سازمان بریکس، بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های این سازمان بین‌المللی در توسعه روابط علمی بین کشورهای عضو این سازمان تاکید کرد.

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، همچنین کلمشا نیز در این دیدار پیشنهاد کرد که در گام نخست نسبت به راه‌اندازی یک دوره کوتاه‌مدت مشترک با موضوع شناخت تاریخ، فرهنگ و اقوام ایرانی و برزیلی و نیز تدریس زبان فارسی در دانشگاه سائوپائولو اقدام شود.

سعید شکوهی، رئیس مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو نیز در این دیدار از آمادگی این مؤسسه برای راه‌اندازی دوره‌های دانشگاهی مشترک، دوره کارشناسی ارشد مشترک با دانشگاه سائوپائولو، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت علمی و نیز کنفرانس‌های علمی مشترک سخن گفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی