بازدید 1935

خرید جدید آمریکا برای ذخایر استراتژیک نفت

کد خبر: ۱۲۱۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴ 27 December 2023

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد که آمریکا قراردادهای خرید سه میلیون بشکه نفت را برای کمک به پر کردن ذخایر استراتژیک نفت نهایی کرده است.

به گزارش ایسنا، وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد نفت را برای تحویل به پایگاهی در بیگ اسپرینگ تگزاس، با میانگین قیمت ۷۷ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه خریداری کرده است که کمتر از میانگین حدود ۹۵ دلار در هر بشکه در زمان فروش ذخایر نفت استراتژیک در سال ۲۰۲۲ است.

دولت بایدن در واکنش به اختلالات عرضه در بازارهای نفت جهان در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین و تحریم‌های گسترده غرب علیه روسیه، در مارس سال ۲۰۲۲ موافقت کرد به مدت شش ماه، روزانه یک میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک برداشت شود. در طرح نهایی، آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک برنامه ریزی شد تا مانع افزایش چشمگیر قیمت‌ها شود. فرآیند برداشت از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا، پاییز خاتمه پیدا کرد.

آمریکا در حال حاضر حدود ۱۴ میلیون بشکه برای پر کردن مجدد ذخایر استراتژیک پس از فروش سال گذشته، خریداری کرده است. حدود چهار میلیون بشکه هم تا فوریه به ذخایر استراتژیک نفت باز می‌گردد زیرا شرکت‌های نفتی، در حال بازگرداندن نفتی هستند که از طریق سوآپ به آنها وام داده شده بود.

طبق اعلام وزارت انرژی آمریکا، در جدیدترین معامله، شرکت «سانوکو پارتنرز مارکتینگ اند ترمینالز»، ۱.۲ میلیون بشکه نفت به ذخایر استراتژیک فروخت و شرکت بازرگانی کالای مک‌کواری آمریکا و شرکت فیلیپس ۶۶، هر کدام ۹۰۰ هزار بشکه نفت فروختند.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت انرژی آمریکا اخیرا موفق شده است فروش ۱۴۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک که توسط  کنگره تصویب شده و قرار بود اواخر امسال تا پایان سال ۲۰۱۶ انجام شود را باطل کند. این لغو فروش، به پیشرفت قابل ملاحظه پر کردن ذخایر کمک کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی