نبض خبر

محسن هاشمی: پدرم، بانی بورژوازی بود

کد خبر: ۱۲۱۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ 24 December 2023
تعداد بازدید : 452
بازدید 5632
محسن هاشمی در مراسمی گفت: «آیت‌الله هاشمی، بانی بورژوازی در کشور بودند تا حدی هم موفق بودند، البته روشن نیست در آینده با میراث ایشان چه خواهد شد. بر خلاف کسانی که به دنبال توزیع فقر هستند، ایشان از طریق توزیع ثروت، اهدافش را دنبال می‌کرد و همواره چنین نگاهی در کارش دیده می‌شد.» اظهارات هاشمی را می‌بینید و می‌شنوید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۴
همه مردم جامعه نمی توانند بورژوا باشند.
این را راست گفته توزیع ثروت فقط بین خاندان خودش و توزیع بدبختی بین بقیه مردم. تورم ۶۰ درصدی سال ۷۶ دولت هاشمی یادمان نرفته
این که اقتخار ندارد تازه پدر شما بانی خیلی چیزهای دیگه هم بودند از جمله دخالت نظامیان در اقتصاد ، درست شدن شرکتهای پستو خانه ای در وزارت خانه ها واعمال سیاستخای تعدیل اقتصادی به قیمت تورم 50 درصدی
البیته بنده به پدرتان ارادت دارم ایشون حسن نیت داشت فکر می کرد اینجوری کار مهمی انجام می دهد و می شود امیز کبیر
اینو برای کسایی بگو که باباتو نمیشناختن
ما که میدونیم بابات چه مافیایی بود
دوره آقای هاشمی را هم دیدیم...
بله، احیاگر تجربه‌ی شکست خورده‌ی بورژوازی بودند و ثمره‌ی توزیع ثروت، تورم ۵۰ درصدی برای مردم عادی و ثروت‌های کلان برای بخش خاصی از جامعه بود!

به این فاجعه، افتخار هم می‌کنند!!!
بورژوازی زمانی می‌تواند قابل دفاع باشد که اولا زمینه‌ی مساعد و مساوی برای همه مردم فراهم شود و ثانیا در دورانِ گذار، طبقه‌ی محروم و فقیر، مورد توجه و حمایت ویژه قرار بگیرد و زیر دست‌وپا له نشود!

وگرنه که بورژوازی کردنِ جامعه طبق همان ایده‌های پیش از کمونیستی و با تلفیق ثروت‌گراییِ غربی، نه‌تنها هنر نیست که فاجعه است! همین فاجعه‌ای که الان در مملکت ما در اوضاع اقتصادی وجود دارد و دقیقا بنیانگزار آن جناب هاشمی و همفکران ایشان مثل طبقه‌ی دوم خردادی و حسن روحانی و امثال اینها بودند!!!
پدر شما بانی پول پاشی برای قشری خاص بود و متاسفانه سکان هدایت کشور را بعد از جنگ تحمیلی به اسم سازندگی در مسیر بی عدالتی و تبعیض طبقاتی و اشرافی گری هدایت کرد و به اعتماد مردم نسبت به انقلاب ضربه جبران ناپذیری زد .
بعله کاملا صحیح فرمودید زمان ان حضرت بود که ظرف دو سه سال حقوق مدیران از دو سه برابر کارمند وکارگر یک دفعه به بیست سی برابر با تعاریف گونا گون ارتقا یافت .
هاشمی ؛ بنیانگذار اشرافی گری و رانت خواری ، پس از انقلاب !!
هر چه فساد است بخاطر همین تفکر است
دو جای خوب داشتیم درمان و تحصیل که آنها هم نبود شدند
با پایان هر دولت و ظهور دولت جدید یک دوره بدبختی جدید برای ملت آغاز شد. و ما همچنان موش های آزمایشگاهی باقی ماندیم.فکر نکنم تابناک منتشر بکنه!
بانی فقر ایشان بودن
آیت الله مظلوم رفسنجانی خرد جاودان انقلاب بود ومورد کینه ودشمنی افراطیون وکسانی که تفریط داشتند بود ایشان مجاهد و مخلص در دین و بدون ریا بود