بازدید 4499
۱

بایدن: در تماس با نتانیاهو خواستار آتش‌بس نشدم

رئیس جمهوری آمریکا، گفت: من در گفتگو با «بنیامین نتانیاهو» خواستار آتش‌بس نشدم.
کد خبر: ۱۲۱۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ 24 December 2023

  به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، جو بایدن گفت: در تماس تلفنی که شامگاه شنبه با بنیامین نتانیاهو داشته، آتش‌بس در جنگ غزه را خواستار نشده است.


جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت: من با نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) گفت‌وگوی طولانی و محرمانه‌ای داشتم.

طبق گزارش الجزیره، بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاران تاکید کرد: «من خواستار آتش‌بس نشدم.»

در بیانیه‌ای که بعدا توسط کاخ سفید منتشر شد، آمده‌است که بایدن و نتانیاهو درباره «کارزار نظامی اسرائیل در غزه از جمله اهداف و مراحل آن» گفتگو و رایزنی کرده‌اند.

این بیانیه ادعا کرد: بایدن بر نیاز مبرم محافظت از غیرنظامیان از جمله آن‌هایی که از عملیات کمک‌رسانی بشردوستانه حمایت می‌کنند، تاکید و اهمیت اجازه به غیرنظامیان جهت خروج از مناطق درگیر جنگ را برجسته کرد. همچنین جو بایدن و بنیامین نتانیاهو هر دو بر اهمیت تضمین آزادی باقی اسرا تاکید کردند.

تماس میان رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یک روز پس از آن انجام شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد به قطعنامه ۲۷۲۲ که خواستار افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است، رأی مثبت داد. لازم به ذکر است که ۱۳ عضو شورای امنیت به این قطعنامه رأی مثبت و روسیه و آمریکا به آن رأی ممتنع دادند.

دفتر بنیامین نتانیاهو نیز گزارش داد که وی در گفت‌وگوی تلفنی با جو بایدن تاکید کرده، این رژیم تا زمان تحقق همه اهداف خود، جنگ را ادامه خواهد داد.

در حال حاضر نبرد‌های زمینی بین مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در مناطق مختلف نوار غزه، در سایه بمباران مستمر رژیم صهیونیستی علیه اهداف غیرنظامی وارد هفتاد و نهمین روز خود شد؛ اما این درحالیست که در ادامه تحولات میدانی، مقاومت فلسطین با نفوذ نیرو‌های اشغالگر به چندین منطقه در نوار غزه، مقابله و خساراتی را در جبهه‌های مختلف درگیری به اشغالگران وارد کرده و هدف قرار دادن مراکز نظامی صهیونیست‌ها در شمال و مرکز نوار غزه را مستند کرده‌است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱
ای پیر خرفت(هپولی)!!!
ای قاتل کودکان کوچولی
ای غاصب حق مردم غزه و فلسطین
ای کودک کش بی رحم
ای شبیه به انسان و لاانسان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی