بازدید 1972

سفر عتبات در رجب گران می‌شود؟

در حالی که ارز با نرخ ثابت به سفر عتبات اختصاص پیدا کرده است، مدیر یکی از دفاتر زیارتی از «احتمال افزایش قیمت سفر به کربلا در ماه رجب» خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳ 23 December 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، کاروان‌های غیرمجاز برای بهمن هم در حال ثبت‌نام زائران عتبات هستند، اما افرادی که قصد تشرف به کربلا با کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت را در ماه رجب دارند، هنوز نمی‌توانند نام‌نویسی کنند.

ثبت‌نام عتبات در کاروان‌های رسمی فقط تا نیمه دی باز است. مدیر یکی از دفاتر زیارتی حسین امینی می‌گوید که «احتمال افزایش قیمت اعزام‌ها در دور جدید سفرها وجود دارد.»

 

در سال‌های گذشته با وجود افزایش تعداد زائران، هزینه سفر به عتبات حدود ۲۰ درصد گران می‌شد، اما از ابتدای سال جاری ارز با نرخ ثابت به سفر عتبات اختصاص یافت. بر همین اساس قیمت سفر عتبات با نوسان نرخ ارز، ثابت ماند.

هم‌اکنون هزینه سفر عتبات به صورت هوایی متوسط ۱۴ میلیون تومان و به صورت زمینی حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که مدیر یکی از دفاتر زیارتی محسن امیری می‌گوید «ثبت‌نام عتبات در ماه رجب از اواخر هفته جاری آغاز می‌شود.».

هزینه همراهی با کاروان‌های رسمی عتبات در حالی است که برخی از کاروان‌های غیرمجاز حتی سفر هوایی به عتبات را با خدمات مشابه حدود ۱۲ میلیون تومان یعنی ۱۵ درصد ارزان‌تر از اعزام‌های رسمی اعلام می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست