بازدید 5665
پنچ گانه ۲۰۲۳ سیتی‌زن ها در عربستان کامل شد

فتح آسان جام‌جهانی باشگاه‌ها بدست پپ و سیتی

گواردیولا با این جام به رکورد افسانه ای هر ۲۳ بازی یک جام در دوران مربیگری رسید!
کد خبر: ۱۲۱۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶ 22 December 2023

فتح آسان جام‌جهانی باشگاه‌ها بدست پپ و سیتی

قهرمان اروپا آخرین غنیمت سال ۲۰۲۳ را هم جمع کرد و با غلبه بر قهرمان آمریکای جنوبی، فاتح جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۳ لقب گرفت.

به گزارش تابناک ورزشی، دیدار نهایی آخرین دوره جام جهانی باشگاه‌ها با فرمت فعلی در سال 2023، امشب (جمعه) در ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده عربستان سعودی میان تیم‌‌های منچسترسیتی انگلیس و فلومیننزه برزیل برگزار شد که این بازی یکطرفه را قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا خیلی راحت با نتیجه چهار بر صفر برد تا برای اولین بار در رده باشگاهی قهرمان جهان شود.

برتری سیتی بر قهرمان فصل گذشته جام لیبرتادورس (قهرمان باشگاه‌های آمریکای جنوبی) خیلی زود و تنها چهل ثانیه پس از شروع مسابقه با گلزنی خولین آلوارس آغاز شد. گل به خودی نینو، مدافع میانی فلومیننزه در دقیقه ۲۷ کار تیم برزیلی را برای بازگشت به بازی سخت‌تر کرد. پیروزی قهرمان اروپا با گلزنی فیل فودن در دقیقه 72 تقریباً قطعی شد، اما این تیم دست از گلزنی برنداشت و چهارمین گل خود را هم در دقیقه 88 توسط خولین آلوارس به ثمر رساند.

به این ترتیب شاگردان پپ گواردیولا پنجمین جام خود را در سال 2023 کسب و آن را به ویترین افتخارات‌شان در سالی که فاتح لیگ قهرمانان، لیگ برتر انگلیس، جام حذفی و سوپرجام اروپا شدند، اضافه کردند.

گواردیولا با این جام به رکورد افسانه ای هر ۲۳ بازی یک جام در دوران مربیگری رسید!

با قهرمانی سیتی در آخرین دوره جام جهانی باشگاه‌ها که با شیوه فعلی (حضور قهرمانان باشگاهی کنفدراسیون‌ها به علاوه نماینده کشور میزبان) برگزار می‌شود، تعداد قهرمانی‌های نمایندگان قاره اروپا به 16 مورد افزایش یافت. این در حالی است که نمایندگان آمریکای جنوبی تنها چهار بار قهرمان شده‌اند و سایر قاره‌ها هم هرگز رنگ قهرمانی را ندیده‌اند.

 

دقیقه 1 | گل زودهنگام تیم پپ! اولین حمله، اولین گل؛ پاس اشتباه مارسلو، ناتان آکه را صاحب توپ کرد و شوت دیدنی این مدافه هلندی به تیر دروازه فلومیننزه اصابت کرد. در ادامه، خولیان آلوارز ریباند این توپ برگشتی را به راحتی تبدیل به گل کرد.

دقیقه 16 | روی پاس اشتباه ادرسون، توپ در اختیار فلومیننزه قرار گرفت و در ادامه به دلیل خطای این دروازه‌بان روی خرمن کانو، داور به سود برزیلی‌ها اعلام پنالتی کرد؛ اما منچسترسیتی شانس آورد که آفساید مهاجم فلومیننزه اعلام شد.

دقیقه 27 | گل به خودی کاپیتان فلومیننزه؛ گل دوم منچسترسیتی با گل به خودی نینو به ثمر رسید. پاس هوشمندانه رودری، فیل فودن را در محوطه جریمه حریف صاحب تو کل و پاس فودن با تکل کاپیتان فلومیننزه وارد دروازه برزیلی‌ها شد.

دقیقه 46 | دبل سیو دروازه‌بان فلومیننزه؛ منچسترسیتی به مانند آغاز نیمه اول در آستانه گشودن دروازه فلومیننزه بود اما شوت فیل فودن و در ادامه ضربه سر چکشی کایل واکر با واکنش‌های دیدنی فابیو دفع شدند.

دقیقه 71 | این بار گل به نام فیل فودن است؛ گل سوم منچسترسیتی توسط فیل فودن به ثمر رسید. ارسال زمینی عالی خولیان آلوارز را فودن در دهانه دروازه به گل سوم سیتیزن‌ها تبدیل کرد.

دقیقه 88 | و باز هم خولیان آلوارز؛ گل چهارم منچسترسیتی توسط خولیان آلوارز به ثمر رسید و تیر خلاص به پیکر نیمه‌جان فلومیننزه زده شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی