بازدید 5516
نگاهی به سفر رییسی به استان گلستان؛

از «اولین استان فیبر نوری» تا «اولین رئیس جمهور در مراوه‌تپه»

زیرساخت ارتباطی استان گلستان امروز با حضور رییس جمهور به شبکه فیبر نوری متصل شد و توانست عنوان نخستین استان دارای این زیرساخت را با خود به یدک بکشد.
کد خبر: ۱۲۱۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ 22 December 2023

از «اولین استان فیبرنوری» تا «اولین رئیس جمهور در مراوه‌تپه»

 

تابناک _ روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری، مردم استان گلستان، میزبان آیت الله سید ابراهیم رییسی بودند که برای دومین بار به این استان شمالی کشور رفته بود؛ استانی که به پایتخت اقوام کشور مشهور است و نماد و تبلوری از زندگی و همجواری شیعه و اهل سنت در کنار هم محسوب می شود.

رییس جمهور در این سفر در روز پنجشنبه همان ابتدای صبح با استقبال استاندار گلستان و همچنین نماینده ولی فقیه در این استان وارد فرودگاه گرگان شد تا نشان دهد کار برای مردم تعطیل‌بردار نیست.

احیای جزیره گردشگری آشوراده

رییسی در اولین گام وارد جزیره آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر شد و از طرح های احیای گردشگری این منطقه بازدید کرد.

پیشرفت‌های شگفت‌انگیز کشور علی‌رغم تهدیدهای دشمنان

وی سپس در میان استقبال پر شور مردم شهرها و روستاهای مختلف گلستان ـ که در خیابان های منتهی به مصلای گرگان برای شنیدن سخنان رییس جمهور تجمع کرده بودند، وارد مصلای این شهر شد و از همزیستی وحدت آمیز اقوام و طوایف و مذاهب در این استان سخن گفت و آن را رنگین کمان همزیستی و معنویت نامید.

رییس جمهور در این سخنرانی با اشاره به پیشرفت های شگفت انگیز کشور در این سال ها به رغم تحریم ها و تهدیدهای دشمنان و افتخاراتی که جوانان در عرصه های علمی رقم زده اند، از مقاومت بیش از ۷۰ روزه فلسطینیان در برابر تهاجم و کشتار صهیونیست ها یاد کرد و سپس خطاب به صنعتگران، معدن‌کاران، تولیدکنندگان و فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی گفت: جایگاه فعالیت شما سنگر است و کشور می‌تواند در تامین کالاهای اساسی خودکفا باشد و نیازی به واردات نداشته باشد و این ظرفیت در کشور وجود دارد و ما در بسیاری از عرصه‌ها توانستیم از واردکننده به صادرکننده تبدیل شویم.

وی گفت: برنامه دولت استفاده از همه ظرفیت‌هاست. در استان گلستان ظرفیت گردشگری بسیار خوبی داریم. نباید اجازه دهیم خلیج گرگان خشک  و به تهدیدی برای منطقه تبدیل شود. این خلیج یک فرصت برای منطقه است و باید آن را حفظ کرد. شاهد بودیم که لایروبی خلیج گرگان با تلاش عزیزان به شکل مناسبی انجام گرفت و این تهدید برطرف شد و خلیج گرگان دوباره به فرصتی برای منطقه و کشور تبدیل شده است.

افتتاح طرح‌های وزارت نیرو در گلستان

رییسی در ادامه سفر دو روزه به گلستان، روز پنجشنبه در آیین افتتاح متمرکز پروژه های آبرسانی، برق رسانی و فاضلاب این استان گفت: پیش از هر چیز، نهضت به سامان دادن طرح‌های نیمه‌تمام برای ما بسیار مهم است و کارهایی وجود دارد که می‌توان زودتر آنها را به پایان رساند. ۲۹ طرحی که امروز در گلستان بهره‌برداری می‌شود، اعم از برق‌رسانی، آبرسانی و فاضلاب بسیار مهم است. میزان مبلغی که در این مورد هزینه شد، ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است. باید قدردانی کنم که در این دو سال کارگران، پیمانکاران، مشاوران و مهندسان و همه دست اندرکاران، کار جهادی انجام دادند و طرحی که می‌توانست سال‌ها طول بکشد، در زمانی کوتاه تمام کردند.

وی افزود: تاکید من به همه همکاران و همه کسانی که سخن من را می‌شنوند، این است که دولت نسبت به سامان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام مصمم است. دولت برنامه خودش را همین قرار داده است. مگر می‌شود کاری که سی سال پیش آغاز شد و به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده را رها کنیم؟

گلستان؛ رنگین‌کمان همزیستی و معنویت

رییسی سپس به شرق گلستان رفت و در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران، نخبگان و همچنین علمای شیعه و اهل سنت گنبد کاووس سخنرانی کرد.

همچون پدری مهربان برای سربازان دور از خانه

وی پنجشنبه شب همزمان با شب یلدا به یکی از پادگان های ارتش در استان گلستان رفت و در جمع سربازان حاضر شد؛ شعرخوانی، حاقظ خوانی، خوش و بش با جوانان و همراهی شب چله‌ای رییس جمهور با سربازانی که از خانواده خود در شب یلدا دورند، موجی از اظهار محبت نسبت به این رفتار آیت الله رئیسی را در مردم برانگیخت.

از «اولین استان فیبرنوری» تا «اولین رئیس جمهور در مراوه‌تپه»

 

دومین روز سفر ابراهیم به گلستان و خبری خوش برای میلیون‌ها کاربر اینترنت

سید ابراهیم رییسی امروز جمعه یک دی ماه در دومین روز از دومین دور سفر استانی به گلستان در آیین افتتاح طرح ملی انتقال فیبر نوری به منازل، کسب و کارها و مدارس این استان اظهار کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از یکی از زیرساخت‌های مهم ارتباطی و اطلاعاتی و فناوری در این استان هستیم. از همه دست‌اندرکاران، وزارت ارتباطات اداره کل مرتبط، متخصصان و پیمانکاران صمیمانه تشکر می‌کنم.

رییس جمهور گفت: معرفی گلستان به‌عنوان اولین استان برخوردار از پوشش کامل شبکه ملی فیبر نوری، خبر خوبی است. امروز زیرساخت اینترنتی فیبر نوری در همه شهرها و روستاها قابل بهره‌برداری است و امیدواریم این اقدام در استان ‌های دیگر نیز با قوت ادامه یابد.

وی ادامه داد: سرعت کار در وزارت ارتباطات خیلی خوب است، هزار و ۳۰۰ کیلومتر در گلستان حفاری شد تا طرح فیبر نوری در این استان پوشش داده شود. کار بزرگی انجام شد تا شهر و روستاها دارای فیبر نوری شد.

رییسی سپس امروز پیش از ظهر راهی شرق گلستان و در میان مردم شهرستان مراوه تپه حاضر شد و طی سخنانی در این شهر، با تأکید بر اینکه هویت این مردم همواره باید حفظ شود و هویت ملی و دینی سرمایه‌ای است که نباید اجازه داد مورد هجوم قرار گیرد، اظهار داشت: آنچه امروز مردم غزه را در صحنه حفظ کرده ایمان مردم غزه است.

تشکر رییسی از مردم برای حضور باشکوه و عذرخواهی بابت کمبود جا در مسجد

رییس جمهور بیان کرد: محبت و صفای شما مردم جلوه زیبایی به این مراسم داد. از بدو ورود به منطقه تا این لحظه، مرهون محبت مردم عزیز در مسیر بودم. با توجه به این‌که مسجد گنجایش کافی ندارد، از کسانی که روی سقف ساختمان‌ها، خیابان‌ها و مناطق اطراف مسجد حضور دارند صمیمانه قدردانی می‌کنم. از بانوانی که در مسیر، خودشان را به اتومبیل بنده رساندند و با نان ترکمنی از ما استقبال کردند تشکر می‌کنم.

ما با ترکمنستان هم همسایه‌ایم هم خویشاوند

وی اظهار کرد: مردم و دولت ترکمنستان روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارند و روز به روز این روابط در حال گسترش است و آن‌ها همسایه خوبی برای ایران هستند. این تعبیر رهبر انقلاب است که اخیرا در دیدار رییس‌جمهور ترکمنستان فرمودند ما نه تنها با یکدیگر همسایه، بلکه خویشاوند هستیم.

به یاد مختومقلی فراغی شاعر نامدار ترکمن

وی اظهار کرد: به مختومقلی فراغی افتخار می‌کنیم، چون شاعری است که سروده او در جهت ساخت انسان و توجه به تعالی و رشد انسان است. دلیل تجلیل ما از یک شاعر نامدار این است که او قلم و سروده‌اش در جهت تعالی انسان و رشد اسلام بین ملت‌ها حرکت کرد. او الگویی در منطقه و جهان به حساب می‌آید، چون شاعر زبردستی بود که می‌تواند مفاهیم ارزشمند انسانی را در قالب شعر به جامعه تعلیم دهد.

رییس جمهور گفت: امام و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی همواره توجه به این اصالت فرهنگی، اخلاقی، معنوی و ایمان را مورد تاکید قرار می‌دهند چون سرمایه بزرگی است.

اولویت دولت افزایش رفاه مردم است

وی تأکید کرد: آمایش سرزمینی مبنای اجرای عدالت در توزیع ثروت است و دولت هم به این موضوع توجه دارد؛ بسیاری از مناطق کشور، ‌یک برخورداری نسبی دارند، اما این برخورداری باید کامل شود. بنای دولت رفع مشکلات اقتصادی است؛ آب‌رسانی به روستاهای استان بسیار مهم است. این طرح از برنامه‌های جدی دولت است که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

رییس جمهور گفت: مراوه‌تپه در حوزه راه مشکلاتی دارد برای این حوزه هم ۱۶۰ میلیارد تومان اختصاص یافت تا راه‌های شهرستان به سرعت اصلاح شود. مراوه‌تپه منطقه‌ای فرهنگی است و مردمی دارد که به آموزش و پرورش توجه دارند. برای آموزش و پرورش باید اعتباری در نظر گرفته می‌شد که مدارس اصلاح شود. برای نوسازی مدارس منطقه ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

آمارهای رشد ۵ تا ۷ درصدی اقتصادی کشور در سال دوم دولت سیزدهم

رییسی ادامه داد: برخی بنا به دلایلی دهه گذشته را دهه تعطیل می‌نامند، این در حالی است که در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم و سال دوم شاهد رشد اقتصادی کشور هستیم. برخی از مراکز آماری ما رشد ۵ درصد و برخی دیگر هم رشد ۷ درصدی را در سال دوم دولت سیزدهم تأیید می‌کنند.

رییسی؛ اولین رییس جمهوری که به مراوه‌تپه رفت

وی به استقبال پرشور مردم مراوه‌تپه اشاره کرد و گفت: به سبب کثرت جمعیت، امکان پیاده‌ شدن از ماشین وجود نداشت اما امیدوارم پاسخ این محبت‌های شما را در کار و فعالیت بدهیم و خدمات دولت و نظام در این منطقه بیشتر شود.

رییس جمهور افزود: گفته شد تا کنون هیچ رییس‌جمهوری به این منطقه نیامده است. من می‌خواستم در سفر نخست به مراوه‌تپه بیایم اما آن زمان شرایط کرونایی محدودیت‌هایی برای برنامه‌ریزی ایجاد می‌کرد. خوشحالیم که شرایط مساعد شده و امروز در نقطه صفر مرزی در خدمت مردم هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
با وضعیت فیلترینگ موجود، داشتن فیبر نوری، مثل پیاده روی در اتوبان ۴بانده دوهزار کیلومتری
می باشد
لذتی که نداره هیچ، به هیچ کجا هم نخواهی رسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
مگه فیبر برای لذته؟ برای کار و پیشرفت و کسبه
ناشناس
| Oman |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
منظورت برداشتن فیلتر بی بی سی هست؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
اینترنت بدون فیلتر حق مردمه چطور برای ما فیلتر باشه مشکلی نیست اما همه مقامات در شبکه ها اجتمایی خارجی فعالیت میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
ناشناس۱۶:۰۳منظور همینی که باش اومدی نظر دادی(فیلترشکن)نباشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
این که در برابر هر موفقیتی پیام ناامید کننده می‌فرستید، آدم را کمی مشکوک می‌کند. بالاخره شما دوست هستید و یا دشمن مردم ایران؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
من در یک مجتمع زندگی می کنم دوسال قبل به ما اطلاع داد اگر تمایل به استفاده از فیبر نوری دارید باید مبلغی بپردازید که ما بدلیل بی اعتمادی به حرفهای دولت زیر بار نرفتیم و موضوع منتفی شد الان فکر می کنم کار درستی کردیم وقتی همه چیز فیلتر است فیبر نوری به چه درد می خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
سبد معیشت 30 میلیون تومان
حقوق 10 میلیون
اون20
میلیون کسری هر ماه را
با وعده و وعید وشعار قشنگ نمی شود جبران کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
من اعصابم خورد بود اومدم یک
کامنت بگذارم چقدر اولین خبر در این لحظه با مسما بود ... وقتی اینترنت قطع میشه یا فیلتر شکنم قطع میشه چقدر ادم بدی میشم باید دوروبرم کسی نباشه....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
بنده خدا سید ابراهیم رییسی از چهره خسته اش معلومه خیلی داره کار میکنه و استراحت نداره
خدا کنه بتونه مشکلات اساسی کشور را رفع رجو کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
اینا مهم نیست مهم اینکه رئیس جمهور فرمودند ریل پیشرفت در حال حرکت هستش !!! دقت کنید (ریل)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
آیا سید ابراهیم رئیسی می داند
حداقل حقوق ماهیانه یک کارگر ساده در آلمان 2000 یورو معادل 130 میلیون تومان و قیمت 1 کیلو مرغ در آلمان 1 یور معادل 65 هزار تومان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
فقط اومدم کامنت ها رو بخونم متاسفانه هیچ کس ننوشت هر تکنولوژی یه زمان محدودی برای استفاده داره بعد از اون تکنولوژی جدید جایگزین میشه
در زمانی که شما با گوشی و مودم های اپراتورها و تبلت و لپ تاب هایی که بدون سیم (وایرلس) می نن 4G
یا
5G
اینترنت داشته باشند به نظرم کشیدن این همه فیبر نوری هیچ گونه ارزشی نداره فقط هزینه اضافه برای مردم هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
با سلام از دولت و مجلس محترم تقاضا دارم واردات کفش برند و لوکس به کشور را محدود و تحریم و ممنوع کند با تشکر بسیجی از تهران
تا بحال هیچ رئیس جمهوری هم ریل اش پیشرفت نمی کرد
شما در همه چی اول هستی رئیس
خودت را دست کم نگیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
باسلام، روستای در استان لرستان در شهر الیگودرز در بشارت زلقی نزدیک به ۳ ماه است معلم ندارد و معلم برایشان اعزام نکرده اند.
۲۷ دانش آموز که متاسفانه هنوز معلم ندارند هرچه به آموزش پرورش اطلاع می‌دهیم بدون جواب مانده است. لطفا پیگیری بفرمایید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
خدا را شکر به راحتی میتوانید انتقاد کنیم. این حد از آزادی فوق العاده است
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
درسته در همه چی اولیه
گرانی اقلام خوراکی-پروتئینی-خودرو-ارز-سکه-تلفن ثابت-فساد چند میلیارد دلاری از نوع دبش که از زمان ریاست ایشان در قوه قضائیه وجود داشته و متوجه نشده تا 2 سال که دولت در دستش بوده ادامه داشته و وزارت صمتش-وزارت کشاورزیش-بانک مرمزیش-وزارت اقتصادش-وزارت اطلاعاتش نفهمیدن
بعد هم می‌ره اذون تو گوش بچه میگه و باسربازا صبحانه میخوره برای رد گم کنی /...
کل ترکمنستان کل تاجیکستان و قرقیزستان و قزاقستان و ازبکستان جزو لاینفک ایران بوده هست و خواهد بود انشاله به کوری چشم روس و انگلیس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
حالا انگلیس چرا اگر انگلیس امریکا نبودند که افسار روس را بکشند که تو الان طبعه ایرانستان بودی
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
ناشناس محترم ۲۱:۰۰،
طبعه ای که گفتی اشتباه هست . تبعه درست هست.
بزودی با اینترنت پرسرعت ایلان ماسک با فیبر نوری و غیر نوری خداحافظی می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
زنده باد علم و تکنولوژی و ایلان ماسک
ما تو استان مشکل گاز داربم هر سال زمستان سخت داریم فیبر نوری چیه دیگه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
مطمئن هستید که از گلستان با فیلتر شکن آمدی نه از انگلستان؟
مشکل چندانی در اکثر سالها وجود نداشته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
چند درصد مردم گلستان گاز ندارند؟ همه دارند. چند درصد قطعی گاز داریم؟ خیلی کم
ما تو استان مشکل گاز داربم هر سال زمستان سخت داریم فیبر نوری چیه دیگه!!!
آقای رییسی ما از این صحنه های عوام فریبانه انزجار داریم شما آینده این سربازان را آباد ساخته آید در بهترین حالت ۵۰ سال خانه داریشان طول می کشد نه آب داریم نه هوا نه گاز نه برق نه آینده ای روشن . کاش از ایشان می پرسیدید اگر بتوانند کدامشان مهاجرت می کنند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
مگر رئیسی باید جواب همه بی عرضه گی های دولت روحانی را بدهد؟!
زمان احمدی نژاد و اول دوره روحانی مسکن ارزان بود
روحانی نساخت و گران شد
با این کاراش یاد احمدی نژاد میوفتم زمان اون بابک زنجانی الان چای دبش
دستاوردسازی از هیچی! مگه قبلا همین تهران فیبر نوری نبود این دیگه چه تیتریه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
نه خودت از انواع اینترنت اطلاعات داری و نه کسانی که به حرف تو لایک می‌دهند. متخصص نیستید.
اینترنت بدون فیلتر ایلان ماسک در راهه
آقای رئیس جمهور درسته شما کم‌کار نبودی. ولی 90 درصد از خدماتتون برای زیرساخت ها بوده مثل ریل کشی و... . مثلا تابستون امثال قطعی برق خیلی وضعش بهتر شد.
ولی متاسفانه کمتر از 5 درصد خدمات برای معیشت بوده. حقوق کارمند ها خیلی کم میره بالا.
همون اندازه که به زیر ساخت ها میرسید باید به سفره و معیشت مردم رسیدگی کنید.
وگرنه زمان حکومت بعث در عراق، وضعیت برق کشی و خدمات عمومی به مراتب از حکومت قبلی و حتی وضعیت کنونی عراق خیلی بهتر بود. ولی معیشت مردمش خیلی ضعیف بود.
پس سعی کنید سفره مردم رو اولیت قرار بدین
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
کمبود برق با قطع برق صنایع و حاشیه نشینان جبران شده و کار زیر بنایی در این زمینه صورت نگرفته.
این حرکت رییس جمهور، حضور در جمع سربازان، در شب چله، خیلی جالب بود.
این سفر ها هیچ تاثیری در سفره مردم ندارد وقت تلف کردن است .
آمارهای رشد ۵ تا ۷ درصدی اقتصادی کشور در سال دوم دولت سیزدهم !!!!! به عنوان کسی که ۹ سال ساکن گرگان و علی آباد کتوله از کارگرهای نیازمند به کار و مستمندانی که در این دو سال سر چهار راهها و معابر ۳ برابر شدن خالصانه وهمدلانه پوزش میخوام، رگ های سرم میگیره این همه فقیر و بیکار تو استان میبینم، تلفیق دین و سیاست روزها و شب های تلخی رو برای ما به ارمغان آورد،
وقتی دولت مخالف توسعه اینترنت هست نوسعه فیبرنوری چه مزیتی ایجاد می کنه؟!!!
خخخخخخخخخخ
خدایا دیگه نمیتونم!!!؟؟؟
قبای ریاست حمهوری برای اقای رئیسی خیلی گشاد است باسپری شدن بیش از دوسال از دوره ریاست جمهوری هنوز این عنوان به ایشان نمی اید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست