بازدید 2143
معاون وزیر صمت عنوان کرد:

امید به آینده نقطه اشتراک ما خواهد بود

اولین اجلاس سراسری شایستگی‌های مدیران فردا با موضوع تجلیل از مدیران شایسته عرصه صنعت و تجارت با حضور محمد مهدی برادران، معاون وزیر صمت برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۱۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲ 20 December 2023

به گزارش تابناک اقتصادی، اولین اجلاس سراسری « شایستگی های مدیران فردا » با رویکرد تجلیل از مدیران شایسته عرصه صنعت و تجارت توسط موسسه فرهنگی هنری عصر گفتمان و با حضور چندی از مدیران کشوری و اساتید دانشگاه‌ها و کارآفرینان برجسته در مرکز همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به اینکه، نقطه اشتراک ما امید به آینده است، گفت: ما در اینجا جمع شدیم چون خودمان را مسئول در قبال مردم می‌دانیم.

وی اظهار داشت: تمام کسانی که رشد کردند مدیون متخصصان دانشگاهی و علمی و دیگر متخصصانی هستند که در شرایط تحریم و فشار اقتصادی، پشت آن‌ها بودند و این افراد نباید خودشان‌ را استثناء و بزرگ تر از بقیه ببینند.
 
برادران در خصوص توجه به مسئولیت‌های اجتماعی در صنعت نیز گفت: مدیران باید در کنار فعالیت‌های اقتصادی، نسبت به مسائل دیگر از جمله مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز توجه کرده و فعالیت ویژه‌ای انجام دهند.
 
معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه یکی از بحث‌های جدی ما در حوزه صنعت، سرمایه‌گذاری‌های جدید خواهد بود اظهار داشت: باتوجه به کهنه‌شدن صنایع نساجی و حفظ اشتغال فعلی و با هدف رشد اقتصادی صفر، قرار بر این شد که صنایع تجهیز شود تا اشتغال نیز از چرخه نیافتد و همچنان حفظ شود.
 
برادران افزود: در مسیر تولید گام‌های خوبی برداشته شده به‌گونه‌ای که در حال حاضر در بیش از ۲۰ استان کشور کمبود کارگر وجود دارد و در کنار تولید نیز باید سعی شود به اخبار خوب پیشرفت در حوزه‌های مختلف نیز پرداخته شود.
 
وی یادآور شد: در اکثر حوزه‌های گوناگون از جمله صنایع غذایی، دارویی، حوزه نساجی و پوشاک و همچنین چاپ و بسیاری از حوزه‌های دیگر پیشرفت داشتیم و در ۱۹ برنامه مختلف به همراه دانشگاهیان و صاحب‌نظران، اتحادیه‌ها و دانشگاهیان جلساتی تشکیل دادیم و هم‌اندیشی صورت گرفت خوشبختانه به برنامه‌های عملیاتی خوبی نیز رسیدیم.
 
وی با اشاره به اینکه مالکان و سرمایه‌گذاران باید اجازه دهند که جامعه مدیریتی تصمیم‌گیرندگان نهایی باشند، گفت: در نظام مدیریتی یکی از مشکلات ما این است که مالکان ما بر این باور هستند که چون سرمایه‌گذار و مالک هستند پس مدیریت را هم بلدند و این در حالی‌ست که در دنیا خودمدیریتی از بین رفته است.
 
وی در خصوص حمایت دولت از کارآفرینی نیز، اظهار داشت: دولت نباید در فرآیند کارآفرینی و تولید مداخله کند اما حمایت وظیفه اوست و ما نیز آن را وظیفه دولت میدانیم.
 
در ادامه، مهدی باغبان، مدیرعامل هلدینگ بخش خصوصی، نیز با اشاره به چالش‌های فراوانی که مدیران در سال‌های آینده با آن روبه‌رو هستند، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی ما، مدیران ناتوانی هستند که در سازمان‌ها وجود داشته و آن‌جا رو مدیریت می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار