بازدید 3586
هشدار به تیم ملی فوتبال ایران؛

اجرای آفساید نیمه اتوماتیک در جام ملت‌های آسیا

کد خبر: ۱۲۱۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶ 19 December 2023

هشدار جدی برای استفاده از فناوری جدید و ناآشنا برای بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران به صدا در آمده است و شاگردان قلعه‌نویی باید مراقب خطرات آن در جام ملت‌های آسیا باشند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ برای اولین بار در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر از فناوری نیمه‌خودکار آفساید استفاده خواهد شد.

به نقل از سایت AFC، داوران جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر می‌توانند فرآیند تصمیم‌گیری‌شان را با فناوری نیمه‌خودکار آفساید در این رقابت‌ها بهبود ببخشند. به این ترتیب این اولین باری است که فناوری نیمه‌خودکار آفساید در رقابت‌های آسیایی حاضر خواهد بود.

این تصمیم، AFC را به اولین کنفدراسیون فوتبال جهان تبدیل می‌کند که این فناوری را در رقابت‌هایش اعمال می‌کند. AFC بر بهبود عملکرد و دقت داوران در طول مسابقات تاکید دارد و این تصمیم نیز در راستای تعهد کنفدراسیون فوتبال آسیا به قضاوت عادلانه داوران است.

شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، گفت: داوران ما به عنوان یکی از بهترین‌های جهان شناخته‌ شده‌اند و اولین حضور فناوری نیمه‌خودکار آفساید قطعا به آنها کمک می‌کند تا استانداردهای بالاتری را داشته باشند.

این فناوری از ۱۲ دوربین تخصصی استفاده می‌کند که به صورت استراتژیک برای ردیابی موقعیت دقیق توپ و بازیکنان در زمین بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. موقعیت بازیکنان و سایر اعضای بدن که با قوانین آفساید مرتبط‌اند، تعیین شده و به داور کمک می‌کند تا بهترین تصمیم ممکن را بگیرد.

این فناوری با استفاده از هوش مصنوعی، بررسی دقیق و سریع موقعیت بازیکنان را لحاظ می‌کند. هنگامی که تصور می‌شود بازیکنی در موقعیت آفساید است یک هشدار به داور VAR ارسال می‌شود که می‌تواند بلافاصله موقعیت بازیکن را بررسی کند. البته تصمیم نهایی در زمین بازی همیشه بر عهده داور خواهد بود.

پس از تکمیل فرآیند تصمیم‌گیری، تصاویر سه‌بعدی از بازیکن روی صفحات نمایشگرهای تلویزیونی در ورزشگاه‌ نشان داده می‌شود تا هواداران از جزئیات تصمیمات داوری مطلع شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست