بازدید 702

مالیات بر عایدی سرمایه به چه کسانی تعلق می گیرد؟

کد خبر: ۱۲۱۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ 01 December 2023

در صورت اجرایی شدن این قانون، مالیات بر عایدی سرمایه به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ در واقع برای اینکه متوجه شویم مالیات بر عایدی سرمایه چه کسانی را نشانه گرفته ابتدا باید بدانیم چه دارایی‌هایی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد؟ املاک(املاک با انواع کاربری و حق واگذاری محل)، انواع وسایل نقلیه‌ مشمول مقررات مربوط به شماره‌گذاری، ارزهای خارجی و رمزارزها، انواع طلا، نقره، پلاتین، مسکوکات طلا، نقره، پلاتین و جواهرآلات و مسکوکات دارایی‌هایی است که مالیات بر عایدی سرمایه بر روی آن ها وضع شده است.درحال حاضر تنها دارایی هایی که مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی شوند، سپرده های بانکی و انواع اوراق و ابزارهای بازار سرمایه (سهام، صندوق ها، اوراق مشارکت و…) هستند. برای در امان ماندن از مالیات بر عایدی سرمایه می توانید به مقاله انواع روش‌های ورود به بورس مراجعه کنید.

 اما به این موضوع به آن معنا نیست که حتی میزان محدود و یا تعداد اندک از این دارایی‌ها؛ خریداران را به دام مالیات عایدی بر سرمایه گرفتار کند. 

طبق ماده ۱۲ طرح مالیات بر عایدی سرمایه (طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی) که قرار است به عنوان  ماده(۴) قانون مالیات‌های مستقیم الحاق شود؛ کلیه اشخاص غیرتجاری “انتقال دهنده عین” یا “واگذارکننده حق” در خصوص انتقال دارایی‌های مشخص شده در مواد این طرح در کلیه مناطق کشور از جمله مناطق آزاد تجاری–صنعتی و ویژه اقتصادی، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند. /کاریزما

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست