بازدید 11626

خریدار ۱۸۰۰میلیارد تومانی استقلال لو رفت

تمام پول حاصل از فروش سهام پرسپولیس و استقلال به مردم ، در کمتر از یکسال خورده شد تا ثابت شود دولت و سیستم مدیران دولتی اینکاره نیستند و هر میزان هم که به سرخابی پول تزریق شود، در کمترین مدت حیف و میل می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۱۰۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ 16 December 2023

خریدار ۱۸۰۰میلیارد تومانی استقلال لو رفت

بعداز اینکه نام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به عنوان خریدار بلوک عمده سهام پرسپولیس معرفی شد، ساعتی پیش نام مالک بخش بزرگ سهام استقلال هم منتشر شد.

با حساسیت ویژه و پیگیری جدی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که در حال حاضر 90 درصد آن در اختیار وزارت ورزش قرار دارد، باید به طور عمده واگذار و یک مالک مشخص به طور مجزا برای هر کدام از این دو تیم مشخص شود تا مشکلی بابت صدور مجوز حرفه‌ای به وجود نیاید و حذف از لیگ قهرمانان آسیا برای سرخابی‌ها اتفاق نیفتد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ وزارت ورزش با هماهنگی دولت و مجری‌گری سازمان خصوصی‌سازی، سال گذشته 10 درصد از سهام هر دو باشگاه را از طریق بورس به فروش گذاشت که خریداران خُرد وارد معاملات شدند، اما حالا با توجه به پیگیری دوباره ای‌اف‌سی، باید درصد عمده سهام این دو باشگاه واگذار شود و خریداران هم تقریبا مشخص شده‌اند.

تمام پول حاصل از فروش سهام پرسپولیس و استقلال به مردم ، در کمتر از یکسال خورده شد تا ثابت شود دولت و سیستم مدیران دولتی اینکاره نیستند و هر میزان هم که به سرخابی پول تزریق شود، در کمترین مدت حیف و میل می‌کنند.

سازمان خصوصی‌سازی سه روز قبل بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن خبر از واگذاری 51 درصدی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به ارزش 1800 میلیارد تومان برای آبی‌ها و 2100 میلیارد تومان برای سرخ‌پوشان داد.

در این شرایط که حدود 10 درصد از مالکیت هر دو باشگاه در بورس برای عموم مردم عرضه شده، حالا دولت قصد دارد (و مجبور است) از 90 درصد باقی مانده، 51 درصد دیگر را هم واگذار کند که معاون اول رئیس جمهوری نیز نقش اصلی را در این جابه‌جایی مالکیت و انتقال قدرت در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برعهده گرفته است.

طبیعتا خرید بلوک 51 درصدی برای خریداران خُرد امکان‌پذیر نخواهد بود و در روز 12 دی‌ماه که نوبت اول این آگهی روی تابلوی بورس عرضه می‌شود، احتمالا دو خریداری که اکنون اعلام آمادگی کرده‌اند، بتوانند سهامدار عمده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس شوند.

در شرایطی که بخاطر اهمیت بالای شناسایی سهامدار و اهلیت داشتن آن در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای دولت حائز اهمیت است، احتمالا تاییدیه گرفتن برای این کار هم پروسه خاصی داشته باشد ولی گفته می‌شود شستا (شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی) و پتروشیمی خلیج فارس در این کار پیش قدم شده‌اند.

انتظار می‌رفت اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و حتی رایتل (حامی مالی فعلی استقلال) در این کار پیش قدم شوند یا دو شرکت خودروساز بزرگ داخلی (ایران خودرو و سایپا) برای خرید سهام عمده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس جلو بیایند که این اتفاق نیفتاده و دو شرکت دیگر اقدام به خرید 51 درصدی سهام سرخابی‌ها کرده و اعلام آمادگی داشته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی