بازدید 2087

بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا همچنان در مسیر رکود پیش می‌رود

با توجه به کاهش فعالیت‌های تولید و خدماتی، سیر نزولی اقتصاد آلمان در ماه جاری میلادی بدتر شده و به رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در پایان سال اشاره دارد.
کد خبر: ۱۲۱۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ 16 December 2023

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، تحقیقات جدید نشان می‌دهد، با توجه به کاهش فعالیت‌های تولید و خدماتی،  سیر نزولی اقتصاد آلمان در ماه جاری میلادی بدتر شده و به رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در پایان سال اشاره دارد.

شاخص ترکیبی مدیران خرید آلمان که توسط گلوبال اس‌اند پی جمع‌آوری شده است، برای ششمین ماه متوالی در ماه دسامبر به 46.7 کاهش یافته است. این رقم در ماه نوامبر برابر با 47.8 بود که از رقم 48.2 پیش‌بینی اقتصاددان‌ها کمتر است.

این ارقام زمانی‌که به کمتر از 50 برسد نشان از کاهش فعالیت‌های تجاری دارد.

شاخص ترکیبی مدیران خرید، بخش‌های خدمات و تولیدی را که مجموعا بیش از دو سوم اقتصاد آلمان را تشکیل می‌دهند، دنبال می‌کند.

اقتصاد آلمان در سه ماهه سوم امسال کاهش یافت. 2 سه ماهه کاهشی متوالی به معنای رکود فنی است.

بر اساس این تحقیقات، فعالیت‌های تجاری در بخش خدمات برای سومین ماه متوالی کاهش یافته و از 49.6 در ماه نوامبر به 48.4 در ماه دسامبر افت کرده است که کمتر از پیش‌بینی تحلیلگران برابر با 49.8 است.

شاخص مدیران خرید تولید (سطح فعایت مدیران خرید در بخش تولید) از 42.6 در ماه نوامبر به 43.1 در ماه دسامبر افزایش یافته اما اندکی کمتر از انتظار تحلیلگران یعنی 43.2 است و هنوز در منطقه کاهشی قرار دارد. ثبت سفارش‌های جدید در این بخش همچنان روند کاهشی را با سرعت ادامه می‌دهد.

در عین حال، فشارهای تورمی در پایان سه ماهه چهارم افزایش یافته است به طوری‌که شرکت‌ها در بحبوحه رشد قابل توجه متوسط هزینه‌ها، بیشترین افزایش قیمت تولیدات در 7 ماه گذشته را گزارش می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست