بازدید 32913
ششصد و چهل و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

لحظه وحشتناک کشته شدن نیروهای روسیه توسط پهپاد اوکراینی+ فیلم/حمله پهپادی ارتش اوکراین به مسکو

ششصد و چهل و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳ 14 December 2023

لحظه وحشتناک کشته شدن نیروهای روسیه توسط پهپاد اوکراینی+ فیلم

بین الملل تابناک: ششصد و چهل و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

تقلای بورل برای حمایت از اوکراین
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۲۱:۱۳

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سایه زمزمه‌ها درمورد کاهش چشمگیر کمک‌های نظامی به اوکراین گفت: حمایت از کی‌یف نه تنها برای جنگ با روسیه بلکه برای امنیت ما است.

 بورل امروز پنجشنبه پیش از برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا افزود که این بلوک باید به حمایت از اوکراین تا زمانیکه می‌تواند ادامه دهد.

رمضان قدیروف: جنگ اوکراین تا چند ماه دیگر تمام می‌شود
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۲۱:۱۲

رمضان قدیروف، رهبر چچن، پیش‌بینی کرد که جنگ اوکراین و روسیه احتمالا تا بهار یا تابستان ۲۰۲۴ پایان یابد چرا که به اعتقاد او «کی‌یف تمام منابع لازم را تمام می‌کند.»

سربازان چچن نقش مهمی در جنگ با اوکراین ایفا کرده‌اند و رئیس چچن به پیشرفت در خط مقدم توجه زیادی دارد. او پیش‌بینی می‌کند که کمبود نیروی انسانی، تسلیحات و پول به طور کامل توانایی‌های نظامی کی‌یف را حداکثر تا ژوئن یا ژوئیه کاهش دهد.

رمضان قدیروف چهارشنبه در سخنانی گفت که اگر روسیه می‌خواست مثل رژیم صهیونیستی که بی‌امان غزه را می‌کوبد در اوکراین عمل می‌کرد، ظرف سه ماه جنگ را تمام می‌کرد.

رئیس منطقه چچن گفت: رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین به ما دستور داد زیرساخت‌ها و شهرها را تا حد امکان دست‌نخورده نگه داریم وگرنه کی‌یف را می‌گرفتیم. ما فقط هفت کیلومتر فاصله داشتیم. اما رئیس‌جمهور هیچ علاقه‌ای به نابودی اوکراین به عنوان یک کشور ندارد.

حمله پهپادی ارتش اوکراین به مسکو
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۲۰:۱۰

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو امروز (پنجشنبه) گفت که نیروهای اوکراینی تلاش دیگری برای حمله به پایتخت روسیه با دو پهپاد انجام دادند که در خارج از شهر مورد اصابت قرار گرفتند. به گفته سوبیانین، این پهپادها توسط پدافند هوایی بر فراز منطقه نارو-فومینسک مسکو سرنگون شدند.

براساس اطلاعات اولیه، در محل سقوط پهپاد خسارتی وارد نشده و هیچ آسیبی هم به مردم وارد نشده است. متخصصان خدمات اورژانس در محل سقوط مستقر شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در ساعت ۶:۴۰ صبح به وقت محلی، «تلاش رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین خنثی شد» و افزود که در مجموع ۹ هواپیمای بدون سرنشین بر فراز مناطق مسکو و کالوگا منهدم شدند.

به گزارش راشا تودی، نیروهای اوکراینی بارها از هواپیماهای بدون سرنشین برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده کرده‌اند. هفته گذشته پدافند هوایی روسیه ۲۲ هواپیمای بدون سرنشین را سرنگون کرد و ۱۳ هواپیمای دیگر را بر فراز دریای آزوف و کریمه رهگیری کرد.

در اواخر نوامبر، حمله گسترده پهپادهای اوکراینی در مناطق مسکو، تولا، بریانسک، اسمولنسک و کالوگا دفع شد. در مجموع ۲۴ پهپاد منهدم شدند. یکی از پهپادهای سرنگون شده با یک آپارتمان در تولا برخورد کرد. به گزارش رسانه‌های محلی، این پهپاد به آپارتمانی در طبقه دوازدهم برخورد کرد و یک نفر در داخل آن مجروح شد.

پیش از این، سرگئی بارانوف، ژنرال اوکراینی مسئول عملیات پهپادها، گفت که کی‌یف در حال آماده شدن برای یک عملیات بمباران گسترده با هواپیماهای بدون سرنشین علیه روسیه در زمستان امسال است، چرا که پیش‌بینی می‌شود به دلیل آب و هوای نامناسب، عملیات زمینی کاهش یابد.

کنفرانس سالیانه پوتین: جنگ اوکراین در مقابل ویرانی غزه هیچ است
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۲۰:۰۷

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه امروز (پنجشنبه) در کنفرانس خبری سالیانه به تشریح مواضع خود و رویکردهای دولت این کشور درخصوص مسائل مختلف داخلی و بین‌المللی پرداخت.

پوتین با بیان اینکه روسیه بدون حاکمیت و استقلال نمی‌تواند وجود داشته باشد، گفت: «وظیفه اصلی در برهه کنونی، تقویت حاکمیت و امنیت روسیه در مرزها برای تضمین حقوق و آزادی شهروندان کشور است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه حاشیه ایمنی برای روسیه با یکپارچگی بالای جامعه تضمین می‌شود، توضیح داد: «بانک مرکزی و دولت اقدامات لازم را برای تثبیت اقتصاد روسیه انجام می‌دهند و ما فرض را بر این گذاشته‌ایم که می‌توانیم به شاخص‌های هدف‌گذاری‌شده بازگردیم».

رئیس جمهور روسیه ضمن پایدار توصیف کردن سیستم مالی و اقتصادی این کشور، اظهار داشت: «سطح بیکاری در روسیه به ۲.۹ درصد رسیده که تاکنون بی‌سابقه بوده است. حجم بدهی خارجی دولت روسیه نیز از ۴۶ میلیارد دلار به ۳۲ میلیارد دلار کاهش یافته است».

طبق این گزارش، پوتین با بیان اینکه صلح زمانی حاصل خواهد شد که روسیه به اهداف خود در عملیات نظامی ویژه دست یابد، تصریح کرد: «از آنجایی که اوکراین خواهان توافق بر سر خلع سلاح خود نیست، روسیه اقدامات دیگری را انجام می‌دهد».

وی ضمن اشاره به در دستورکار بودن مسئله نازی‌زدایی از اوکراین، ادامه داد: «اوکراین امروز تقریباً هیچ چیزی تولید نمی‌کند، همه‌چیز از غرب می‌آید، اما چیزهای رایگان روزی به پایان خواهند رسید».

به نوشته اسپوتینک، رئیس جمهور روسیه گفت: «غرب هر آنچه را که وعده داده بود به کی‌یف داده است، اما نیروهای روسی از زمان شروع ضد حمله اوکراین تاکنون ۷۴۷ تانک و ۲۳۰۰ خودروی زرهی را منهدم کرده‌اند».

پوتین با بیان اینکه مرحله دومی برای بسیج عمومی نیروهای ارتش روسیه وجود نخواهد داشت، اضافه کرد: «در منطقه عملیات ویژه نظامی نیز ۲۴۴ هزار سرباز بسیج شده‌اند».

بر این اساس، وی با بیان اینکه بندر «اودسا» اساساً یک شهر روسی است و همه این موضوع را می‌دانند، توضیح داد: «روسیه ده‌ها سال است که برای ایجاد روابط عادی با اوکراین تلاش کرده و آنچه اکنون اتفاق می‌افتد شبیه یک درگیری داخلی است».

رئیس جمهور روسیه ضمن اشاره به یک ملت بودن روسیه و اوکراین، تاکید کرد: «درگیری در اوکراین با کودتای ۲۰۱۴ آغاز شد. واشنگتن برای ایجاد درگیری به آن (کودتا) نیاز داشت، در حالی که اروپایی‌ها وانمود می‌کردند که چیزی نمی‌دانند».

به نوشته اسپوتنیک، پوتین با بیان اینکه عادی‌سازی روابط روسیه و اتحادیه اروپا فقط به مسکو بستگی ندارد، گفت: «زیرا این ما نبودیم که روابط را خراب کردیم. کشورهای اروپایی بخش بزرگی از حاکمیت خود را از دست داده‌اند و بسیاری از تصمیمات به ضرر آنها گرفته می‌شود».

وی ضمن اشاره به نابودی مردم اوکراین به‌دست رژیم کی‌یف، ادامه داد: «خود ارتش اوکراین نیز اعتراف می‌کند مسیری که در پیش گرفته جاده‌ای یک‌طرفه است. مسئولان کی‌یف به کشورهای مختلف سفر می‌کتند و برای پول گدایی می‌کنند. برای این کار، تلاش می‌کنند موفقیت‌های به اصطلاح ضدحمله خود را نشان دهد».

طبق این گزارش، رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه از نظر میزان تخریب، جنگ اوکراین در مقابل ویرانی نوار غزه هیچی نیست؛ اظهار داشت: «هیچ چیز غیرعادی در رفتار سازمان ملل در مورد وضعیت غزه وجود ندارد زیرا اساساً این کشورها هستند که نمی‌توانند بین خود به توافق برسند».

پوتین با بیان اینکه درخصوص وضعیت نوار غزه با مصر در تماس است، تصریح کرد: «مردم غزه باید حفظ شوند و کمک‌های بشردوستانه فشرده باید به مردم ارائه شود. سران مصر و اسرائیل درباره امکان افتتاح یک بیمارستان روسی برای کمک به آسیب‌دیدگان غزه گفتگو کردند، اما وضعیت هنوز ناامن است».

به نوشته اسپوتنیک، وی ضمن اشاره به نقش «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در تلاش برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه، اضافه کرد: «روسیه به درخواست اسرائیل، ارسال تجهیزات و دارو به نوار غزه را افزایش خواهد داد».

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه «مناقشه فلسطین-اسرائیل» یک فاجعه است، افزود: «باید پایه و اساس ایجاد شود تا بتوان به حل و فصل مناقشان فلسطینی و اسرائیلی رسید».

لحظه وحشتناک کشته شدن نیروهای روسیه توسط پهپاد اوکراینی+ فیلم

تعداد بازدید : 7576

هشدار روسیه در خصوص پرواز جت‌های «اف-16» ناتو

 «کنستانتین گاوریلوف» رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در «وین» روز چهارشنبه گفت، جنگنده‌های «اف-۱۶» که از پایگاه‌های هوایی در لهستان، رومانی و اسلواکی به پرواز درمی‌آیند و نزدیک حریم هوایی روسیه می‌شوند، به عنوان مشارکت این کشورها در درگیری‌های اوکراین خواهد بود.

به گزارش وبگاه «پراودا» این مقام روس گفت: «این هشدار جدی ماست: مسکو شاهد استفاده از جنگنده‌های اف-۱۶ از قلمرو این کشورهای عضو ناتو به عنوان مشارکت آنها در درگیری در اوکراین خواهد بود و روسیه باید اقدامات تلافی جویانه انجام دهد.»

به گفته این مقام بلندپایه روس، کشورهای غربی به ایجاد تهدیدات امنیتی در مرزهای غربی روسیه ادامه می‌دهند.

پیشتر رسانه‌ها گزارش کرده بودند که جت‌ها و هواپیماهای جاسوسی ناتو با ماموریت‌های خود به نیروهای مسلح اوکراین در نبرد با روسیه کمک می‌کنند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیرا گفته که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه می‌توانند تمام جنگنده‌های اف-۱۶ وعده داده شده غرب به اوکراین را در ۲۰ روز سرنگون کنند.

شویگو در نشستی در شهر «مسکو» پایتخت روسیه گفت: «می‌خواهم تأکید کنم ۳۷ هواپیما که توسط پدافند هوایی روسیه در ماه گذشته سرنگون شد، دو برابر تعداد هواپیماهای اف-۱۶ است که به اوکراین تضمین شده است.»

یک نظامی سابق آمریکا که سابقه حضور در افغانستان و عراق را دارد، گفت که سامانه‌های دفاع موشکی‌ «اس-۳۰۰» و «اس-۴۰۰» ساخت روسیه جنگنده‌های «اف-۱۶» ساخت آمریکا را سرنگون می‌کنند.

«دانیل دیویس» افسر بازنشسته ارتش آمریکا گفت، سامانه‌های جامع و پیشرفته پدافند هوایی روسیه کامل قادر به رهگیری جنگنده «اف-۱۶» آمریکاست و قرار است در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار گیرد.

دیویس گفت:«روسیه دارای سامانه دفاع هوایی درجه یک و در مقایسه با اوکراین و حتی آمریکا، فوق‌العاده موثر و پیشرفته است.»

افزایش چشمگیر بودجه نظامی روسیه در سال ۲۰۲۴ 

 «انستیتوی بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم»، اندیشکده بین‌المللی که مقر آن در پایتخت سوئد است، در گزارشی پیش‌بینی کرد، بودجه روسیه در ارتباط با جنگ و حوزه نظامی در سال ۲۰۲۴ افزایشی ۲۹ درصدی را در مقایسه با سال ۲۰۲۳ تجربه کرده و به ۱۲.۸ تریلیون روبل (حدود ۱۴۰ میلیارد دلار) می‌رسد.

این اندیشکده با استناد به برنامه‌های بودجه فدرال جدید روسیه در گزارش خود نوشت، بودجه نظامی سال ۲۰۲۴ روسیه معادل ۷.۱ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور و ۳۵ درصد از مجموع بودجه کل دولت روسیه خواهد بود.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در پایان ماه نوامبر، سند برنامه بودجه فدرال سه ساله این کشور تا سال ۲۰۲۶ را امضا کرد.

انستیتوی بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم نوشت، این سند روسیه نشان می‌دهد دولت مسکو به پیگیری جنگ در اوکراین که مدتش از ۶۵۰ روز بیشتر شده، «تعهدی راسخ خواهد داشت.»

از سوی دیگر، با وجود چالش‌های اقتصادی پیش روی روسیه، بودجه بخش «اقتصاد ملی» در حالی که در سال ۲۰۲۳ معادل ۱۴ درصد از کل بودجه بود در سال ۲۰۲۴ به ۱۱ درصد کاهش پیدا می‌کند.

همچنین سهم بودجه‌های اجتماعی مهم نیز کمتر شده؛ از جمله بودجه بخش مسکن از ۲.۸ درصد کل بودجه در سال ۲۰۲۳ به ۲.۲ درصد در سال ۲۰۲۴، بودجه بخش آموزش از ۴.۸ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۴.۲ درصد در سال ۲۰۲۴ و بودجه بخش مراقبت‌های درمانی از ۵.۲ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۴.۴ درصد از کل بودجه روسیه در سال ۲۰۲۴ کاهش پیدا خواهند کرد.

«دن اسمیت» مدیر این انستیتو گفت: «روسیه بعد از افزایش چشمگیر بودجه نظامی در سال ۲۰۲۴ برای کاهش بودجه نظامی در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی کرده است. انتخابات ریاست جمهوری روسیه قرار است در سال ۲۰۲۴ برگزار شود و به نظر می‌رسد، پوتین می‌خواهد قصدش را برای رقم زدن نتیجه‌ای موفقیت آمیز برای جنگ اوکراین در عرض این سال نشان دهد.»

 

مقام فرانسوی: جنگ اوکراین اقتصاد اروپا را نابود خواهد کرد

تیری ماریانی، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا با بیان اینکه آمریکا با کشاندن پای کشورهای اروپایی به جنگ اوکراین، سود اقتصادی هنگفتی از این جنگ عایدش شده است، تاکید کرد: جنگ اوکراین اقتصاد اروپا را نابود خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، ماریانی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: اروپا سال‌ها برای بازسازی اوکراین هزینه خواهد کرد، در حالی که ایالات متحده برای راه‌اندازی مجدد اقتصاد خود در حال درآمدزایی از جنگ اوکراین است.

نماینده فرانسه در پارلمان اروپا همچنین ویدئویی را به پُست خود ضمیمه کرد که در آن نشان داده شده چگونه ۶۰ درصد از ۱۱۰ میلیارد دلاری که ایالات متحده برای کمک به اوکراین در نظر گرفته بود، در خاک آمریکا هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مقامات واشنگتن که ۸ هزار کیلومتر دورتر از اوکراین بر صندلی‌های خود نشسته‌اند، اتحادیه اروپا را به یک جنگ صلیبی علیه روسیه و چین کشانده‌اند، خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی نه تنها باید با عواقب این جنگ در قلمرو خود دست و پنجه نرم کنند بلکه باید هزینه بازسازی اوکراین را نیز از جیب خود بپردازند.

ماریانی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون ۸۸ میلیارد یورو از سوی اتحادیه اروپا در رابطه با جنگ اوکراین هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۷ بالغ بر ۷۰ میلیارد یورو دیگر نیز برای این جنگ هزینه شود، تاکید کرد: بازسازی اوکراین پس از پایان جنگ نیز ممکن است تا ۴۰۰ میلیارد یورو هزینه داشته باشد و مجموع این بار مالی، اقتصاد اتحادیه اروپا را ویران خواهد کرد.

نماینده فرانسه در پارلمان اروپا همچنین با بیان اینکه ایالات متحده دوست عجیبی است، یادآور شد: مردم اوکراین با خون خود و سایر کشورهای اروپایی نیز با منابع مالی‌شان در حال پرداختن هزینه پروژه‌های این دوست عجیب در قاره اروپا هستند.

کرملین: واشنگتن از اوکراین قطع امید کرده است

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با بیان اینکه آمریکا متوجه شده اوکراین آن را فریب داده و در میدان نبرد علیه روسیه به پیروزی نرسیده، تاکید کرد: واشنگتن از اوکراین قطع امید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف با اشاره اینکه رژیم کی‌یف به آمریکایی‌ها وعده داد اگر ۱۰۰ میلیارد دلار به ما بدهید، در میدان نبرد پیروز خواهیم شد، خاطرنشان کرد: حالا آمریکایی‌ها متوجه می‌شوند که فریب خورده‌اند زیرا اوکراین نه‌تنها به هیچ پیروزی در میدان نبرد دست پیدا نکرد بلکه نیروهای اوکراینی به سرعت در حال از دست دادن مواضع خود هستند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، افزود: هرچند واشنگتن و کشوهای اروپایی همچنان شعار حمایت از اوکراین سر می‌دهند، در حقیقت از سرنوشت پولی که خرج اوکراین کردند، متعجب و حیرانند که این پول را دقیقاً صرف چه چیزی می‌کنند؟!

پسکوف در ادامه با تاکید بر اینکه توان نظامی و قدرت اقتصادی روسیه غیرقابل قیاس با اوکراین است، یادآور شد: همه چیز مثل روز روشن است و اوکراین به خوبی از آمار تلفات خود در میدان نبرد و کمبود تسلیحات نظامی‌اش آگاه است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همچنین با اشاره به اینکه آمریکا هم از اطلاعات نظامی خوبی برخوردار است، گفت: بنابراین واشنگتن دقیقا می‌داند که در میدان نبرد میان روسیه و اوکراین چه می‌گذرد و نیروهای اوکراینی تا چه حد متحمل تلفات نیروی انسانی و تجهیزات نظامی می‌شوند و تا چه اندازه از دستیابی به هرگونه پیشرفتی عاجز هستند.

به نوشته اسپوتنیک، نیروهای مسلح روسیه به انجام عملیات نظامی خود با هدف خلع سلاح اوکراین و به منظور دفع تهدیداتی که ممکن است در آینده از سوی این کشور امنیت روسیه را تهدید کند، ادامه می‌دهند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز ضمن تایید این موضوع که مسکو قصد اشغال اراضی اوکراین را ندارد، خاطرنشان کرد: هدف مسکو، حفاظت از ساکنان روس‌تبار اوکراین است که از ۸ سال پیش در معرض آزار، اذیت و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۸
یادت باشه پایان تجاور زیاد جالب نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
برام جالب بود
کور شوند شرقگدایان ببینند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
با کامنت و مثبت منفی ها مسلسل وار چیزی تغییر نمی کنه .علاوه بر کریمه ، بیست درصد اوکراین هم به نام پوتین سند خورد و تمام .رجز بخوانید بلکه کمی ارامش بیابید .
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
شرق گدایان کور هستند
نفرین بر جنگ نفرین بر پوتین که جنگ را بر مردم نگون بخت روسیه واکرایین تحمیل کرد ملتها که با هم جنگی ندارند.
لطفاً به مشکلات ایران توجه کنید
عملیات ویژه نظامی تزاربزرگ که قراربود جندروزه باشه بعد از 2 سال بداخل مسکو کمانه کرده. یاد رفیق شفیق پدران تزار فعلی جناب صدام بخیر که روز حمله به ایران گفت فردا صبحانه را دراهواز نهار را دراصفهان وشام را درتهران خواهیم خورد.اما الان درجهنم آتش میخورد.پوتین هم مثل آن ملعون بدرک واصل خواهدشد و8 میلیارد انسان کره زمین از وجوداهریمنی وپلیدش خلاص میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
البته صدام راآمریکابه درک واصل کردولی درموردپوتین احتمالاًتصمیم دیگری درسردارند درهرحال ظلم پایدارنمیماند وظالم به مکافات اعمالش بلاخره خواهد رسید یابدست بشر ویا به تیرغیب
لذت بردم ازصحنه قتل عام شدن سربازان روس
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
سربازان روس هم خانواده دارند.وداغدارشان میشوند.آنها نه به میل خود که به جبر شیطان جنایتکارحاکم برکشورشان به جنگ رفته اند
غربی ها تاوان این جنایاتشون رو خواهند داد دنیا دیگه زیر بار یانکی جماعت نمیره
اکشته شدن نیروهای متجاوز گری که بخاطر اهداف پلید یک دیکتاتور باعث کشتار انسانهای بیگناه میشوند لذت بخش است
خبر بد برای یاران پوتین ، بر خلاف تهدید مجارستان به وتو امشب اتحادیه اروپا شروع مذاکرات الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا رو اعلام کرد ، من نمیدونم تو اوکراین چه خبره روسیه از اونور میکشه میگه مال منه اروپا هم از سمت مقابل میگه نه مال منه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
چونکه اوکراین مال منه مال منه من اوکراین رابقیمت جون خریدم. خیال نکن که مفت وارزون خریدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
احتمالا چون فهمیدند که کار اوکراین تمامه میخواهند قسمتی از آن را برای خود بردارند...
این موارد قابل اموزش برای مبارزان چریکی است و درس اموزش برای ارتش و سپاه باید شود اینکه کانالهای سنگر مستقیم نباشد و زیگزاگ باشد چون یک نارنجک ترکش ان محدود میشود ولی در این ویدیو یک ارنجک 5 نفر را کشت که اشتباه از روسها بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
همچنین امروزه با تهدیدات فعلی چند واحد یا چند نفر ضد پهپاد در هر واحدی باشند... حداقل آسمان را نظاره کنند...
به این میگن خط تبدیل انبوه اشغالگر به کود.
ووووی چقدر وحشتناک چقدر ترسیدم شب نیان تو خوابم سکته کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
تو همونی که ثبت نام کردی بری غزه ولی الان زیره لحافی هستش ؟ یکم غیرت داشته باش انقدر بی وجو نباشید
خاک‌ ب سر پوتین با اون عملیات وبژه
با این تیترهای خبری متنوع تابناک، بالاخره نفهمیدیم اوکراین داره روسبه رو نابود میکنه یا بالعکس
اگر پوتین مثل نتانیاهو بی شخصیت و حیوان صفت بود یک هفته اکراین می گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
کل زورش همونی بود که دیدی ، پوتین هرگز موفق به شکست اوکراین نمیشه نهایت بتونه این مناطق اشغالی رو نگه داره
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
تو هم ایرانی نیستی
مرگ بر جنگ
تکنولوژی باعث شده ٩٠ درصد نیروهای حنگی روسیه از بین برود.برای همین از مردان مسن هم استفاده می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
داش نگو 90 درصد، به شرقی ها بر میخوره، امار درست بده 87 درصد:) خخ
پوتین و نتانیاهو باید،بمیرند
هر کس علیه پو تین جنگش تجاوزش می نویسد طرفدار غرب غرب زده نیست چرای بعضی ها در کامنت هاشون نمی توانند جواب منطقی بدهند می گویند غرب زده
پاسخ ها
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
اینها یی که از پوتین حمایت میکنند، روسی هستند و ایرانی نیستند.
توانایی نظامی اوکراین رو با شورشیان حماس نمیشه مقایسه کرد
ایران باید برای حفاظت از شهروندان ایرانی ساکن در عراق و افغانستان و پاکستان و ارمنستان و ترکیه اقدام عملیات ویژه نظامی انجام دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
فعلا که طالبان می خواد ما رو بخوره
لعنت بر افکار سوسیالیسم و کمونیسم و پوتینیسم .زنده باد اسلام .
400 میلیارد دلار برای یک دهه خیلی هست؟
مگر اروپا چند تریلیون دلار هزینه بهداشتی رایگان در سال نداره؟
کاش فرماندهان نظامی ما این ویدیو رو ببین و به قدرت و ارزش پهباد درجنگ پی ببرن غالب بودجه نظامی باید صرف تکنولوژی و پیشرفت ساخت پهباد بشع
این جنگ بین شرق و غرب است ما باید ورود مستقیم کنیم تا پوز امریکا را بزنیم الان ما کلی ناو داریم که میترسند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست