بازدید 4657
۸

غربالگری «پویش ملی سلامت» از ۱۵ میلیون تن گذشت؛ بی‌خبری نیمی از مبتلایان از بیماری خود

بر اساس گزارش رسمی، تا به امروز ۱۵ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۴۶۳ تن در آن مورد غربالگری قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۳۲۱ هزار و ۲۷۱ تن با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۲۰۸ هزار و ۶۱۰ تن با احتمال دیابت شناسایی شدند؛ با این یادآوری که منظور از «احتمال دیابت» قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه (۱۴ روی ۹) به بالاست.
کد خبر: ۱۲۱۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱ 14 December 2023

تا به امروز ۱۵ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۴۶۳ نفر تا امروز در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده اند.

به گزارش «تابناک»؛ به تازگی پیامکی از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همه افراد بالای ۱۸ سال ارسال شده که مردم را به شرکت در پویشی دعوت می‌کند که در راستای اجرای طرح سلامت خانواده به اجرا درآمده است؛ طرحی پیشگیرانه برای تقویت رویکرد بهداشت و سلامت و کاهش بار نظام درمان که نگاهی به نتایج رقم خورده در آن تا به امروز، حکایت از رقم خوردن اتفاقی قابل تقدیر دارد.

پویشی که از ۲۰ آبان ماه و در شهرهایی که طرح ملی سلامت در آنها اجرایی شده، آغاز گشته و همزمان با آن پیامکی با این متن به عموم مردم ارسال شده تا دیگران هم به صورت خوداظهاری به این پویش بپیوندند: «هموطن عزیز سلام نظام بهداشتی کشور با هدف کنترل و کاهش بیماری پرفشاری خون و دیابت برای اشخاص ۱۸سال و بالاتر، شما را به این پویش همگانی دعوت می‌کند. لطفا فرم زیر را تکمیل فرمایید.»

کوروش اعتماد، مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه دیابت و پرفشاری خون خدماتی را داشتند که در نظام خدمات سطح یک و شبکه وجود داشت، می گوید: مساله‌ای که با آن مواجه هستیم این است که در کشور ما و در بسیاری از کشور‌های جهان، دست کم نیمی از افرادی که مبتلا به دیابت و پرفشاری خون هستند از بیماری شان اطلاع ندارند و این پویش با هدف اطلاع رسانی و شناسایی زودتر این بیماران آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این پیامک از طرف V.Behdasht ارسال شده تا از پیامک‌های جعلی قابل شناسایی باشد، افزود: این پیامک برای همه افراد بالای ۱۸ سال جامعه ارسال شده و افراد می‌توانند از طریق لینکی که داخل پیامک قرار دارد و متصل به پرسش‌نامه‌ای اختصاصی است، خود اظهاری کنند و یا هر زمان که تصمیم گرفتند به مراکز بهداشت و درمان و مرکز جامع خدمات سلامت در کشور مراجعه کنند تا فشار و قند خون ناشتایشان اندازه‌گیری شود.

غربالگری «پویش ملی سلامت» از ۱۵ میلیون نفر گذشت؛ بی‌خبری نیمی از مبتلایان از بیماری خود

پویشی که بر اساس گزارش وزارت بهداشت تا به امروز ۱۵ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۴۶۳ تن در آن مورد غربالگری قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۳۲۱ هزار و ۲۷۱ تن با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۲۰۸ هزار و ۶۱۰ تن با احتمال دیابت شناسایی شدند؛ با این یادآوری که منظور از «احتمال دیابت» قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه (۱۴ روی ۹) به بالاست.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته یک میلیون و ۲ هزار و ۱۹۰ تن در این پویش غربالگری شدند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۴۵۳ تن با احتمال پرفشاری خون و ۱۱ هزار و ۴۹ تن با احتمال دیابت شناسایی شدند؛ پویشی که تا ۱۵ دی ماه ادامه خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
خدایا از بیماری به تو پناه میبریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
وقتیکه ارامش خاطر نباشه ادم همه نوع بیماری را دچار میشه
ارامش خاطر هم در اثر شرایط محیطی اجتماعی حاصل میشه چیزی که در کشور ما متاسفانه الان وجود نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
فقط کافیست یک بیماری متوسط بگیریم خیلی راحت میریم زیر خط فقر مطلق
خدا رحم کند
بزرگترین آفت و درد استرس و عدم تحرک هست
با کنترل استرل و ورزش کردن و البته پول داشتن به راحتی بیماری به سراغ آدمی نمیاد
مراقب سلامت خودمان باشیم انسان در معرض هزاران بیماریست دیابت و فشار خون با وجود اهمیت ولی همه خطر نیست .
طرح بسیار خوبی است و پیشگیری بهتر از درمان است .درضمن باید از کادر پزشکی و مسولین وزارت بهداشت به دلیل اجرای این طرح قدر دانی کرد زیرا بسیاری از جامعه هدف این طرح پی به امراض خود خواهند برد و اقدام به درمان یا تغییر شیوه زندگی خود خواهندکرد و این در ارتقاء شاخص سلامت جامعه موثر خواهد بود.امیدوارم این طرح در زمان های مختلف در طی سال اجرا شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
چیز تازه ای نیست در دولتهای قبل هم اجرا می شد
چه فایده از پویش
دارو ندارن گیر نمیاد کشک بی روغن میمونه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی