بازدید 2245

هشدار نارنجی برای آب‌های جنوب کشور

کد خبر: ۱۲۰۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳ 12 December 2023

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج به بیش از ۲ متر در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و خطر غرق شدن شناگران و شناورها هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: وزش باد شدید تا ۳۰ نات و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی تا بیش از ۱.۵ متر و در مناطق دور از ساحل به  بیش از ۲ متر فردا (۲ آذرماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و پنج‌شنبه و جمعه (۲۳ و ۲۴ آذرماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و غرب دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناورها به‌خصوص شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، خطر خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی دور از انتظار نیست.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی ممانعت از تردد شناورهای سبک، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و منع تردد کشتی‌های تجاری، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکوهای نفتی همچنین آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی