بازدید 32402
ششصد و چهل و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

پیشنهاد عجیب مقام آمریکایی برای پایان جنگ اوکراین/علت شکست ضد حمله اوکراین اعلام شد

ششصد و چهل و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲ 12 December 2023

پیشنهاد عجیب سناتور آمریکایی برای پایان جنگ اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و چهل و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا زلنسکی را ناامید کرد
۱۴۰۲/۰۹/۲۱ - ۲۲:۴۸

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از دیدار با رئیس‌جمهوری اوکراین پشت درهای بسته، گفت که هنوز بر شروط خود برای تصویب بودجه حمایتی برای اوکراین تأکید دارد و تا زمان برآورده‌شدن آن‌ها اوکراین کمکی دریافت نخواهد کرد.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که امروز (سه‌شنبه) با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در واشنگتن دیدار کرد، گفت که هنوز معتقد است آمریکا باید در وهله نخست به وضعیت مرزهای خود رسیدگی کرده و سپس به فکر حمایت از اوکراین باشد.

به طور کلی کنگره آمریکا برای موافقت با درخواست بایدن برای حمایت از اوکراین، دو شرط دارد. نخست اینکه کاخ سفید در لایحه سند امنیت ملی خود به اندازه کافی به امنیت مرزهای ایالات متحده توجه داشته باشد. شرط دیگر کنگره این است که واشنگتن یک استراتژی ملموس و شفاف ارائه کند که نشان دهد تصویب ده‌ها میلیارد دلار بودجه مضاعف برای اوکراین، چطور قرار است به پیروزی این کشور کمک کند و روند نظارت بر مصرف این بودجه‌ها در اوکراین چیست.

با آغاز جنگی تازه در نوار غزه، اوکراین که نتوانست در ضدحمله پر سر و صدای خود دستاورد چندانی داشته باشد حالا به دنبال احیای جریان حمایت‌های نظامی غرب است؛ کمک‌هایی که به اذعان مقامات اوکراینی ادامه جنگ بدون آن‌ها برای کی‌یف ناممکن خواهد بود.

آمریکا بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تسلیحاتی اوکراین است؛ اما کاخ سفید و کنگره ایالات متحده تا امروز برای تصویب بودجه حمایتی جدید اوکراین به توافق نرسیده‌اند.

از این رو زلنسکی شخصاً به واشنگتن رفته تا در آستانه تعطیلی کنگره آمریکا به مناسبت تعطیلات سال نوی میلادی، آخرین تلاش‌های خود را برای تصویب بودجه برای کشورش در سال میلادی جاری به کار گیرد.

جانسون پس از دیدار با زلنسکی گفت: از روزی که من به عنوان رئیس مجلس نمایندگان منصوب شدم، به شفافیت نیاز داشتیم تا ببینیم در اوکراین چه می‌کنیم و روند نظارت بر نحوه مصرف بودجه‌های ارزشمند مالیات‌پردازان آمریکایی چیست؛ علاوه بر این، به یک تغییر بنیادین در مرزها نیاز داشتیم. تا امروز، هیچ یک از این دو شرط برآورده نشده و مرزها در وضعیتی فاجعه‌بار قرار دارند.

توصیه کرملین به کاخ‌سفید قبل از مذاکرات زلنسکی-بایدن
۱۴۰۲/۰۹/۲۱ - ۲۰:۳۹

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) در سخنانی در آستانه مذاکرات روسای جمهوری آمریکا و اوکراین گفت: ایالات متحده نمی‌تواند با تزریق ده‌ها میلیارد دلار دیگر به این کشور، جریان جنگ در اوکراین را تغییر دهد.

این سخنان دیمیتری پسکوف روز سه شنبه پس از آن مطرح شد که منابع خبری گزارش دادند ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین در جریان گفت‌وگوها با جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبران کنگره در واشنگتن، در زمانی که تردیدها در میان بسیاری از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در حال افزایش است، ادعای خود را برای کمک‌های بیشتر آمریکا برای جنگ اوکراین علیه روسیه مطرح خواهد کرد.

سخنگوی کرملین در این باره افزود: روسیه از نزدیک دیدارهای زلنسکی در واشنگتن را دنبال خواهد کرد.

پسکوف خاطرنشان کرد: درک این نکته برای همه مهم است که اعطای ده ها میلیارد دلار به اوکراین، به موفقیت کی‌یف در میدان نبرد کمک نکرد.
وی ادامه داد: کمک درخواستی ده‌ها میلیارد دلاری اوکراین برای تزریق به اقتصاد این کشور نیز محکوم به شکست خواهد بود و نمی‌تواند وضعیت را در میدان جنگ تغییر دهد.

سخنگوی کرملین همچنین خاطرنشان کرد: ناکامی های اوکراین در میدان نبرد موقعیت زلنسکی را تضعیف می کند.

گزینه‌های دولت بایدن در اوکراین به روایت «فارن پالسی»
۱۴۰۲/۰۹/۲۱ - ۲۰:۳۰

تارنمای فارن پالسی با اشاره به این‌که امید اولیه دولت جو بایدن برای تحمیل شکست راهبردی برای روسیه در میدان جنگ اوکراین بر باد رفته است، به تشریح گزینه‌های واشنگتن برای خروج از بن‌بست در این جنگ پرداخت.

 این رسانه افزود: دولت جو بایدن در بیشتر دوران بعد از حمله روسیه به اوکراین، به دستیابی به شکست راهبردی برای مسکو در اوکراین امیدوار بود.

واشنگتن نه تنها نمی‌تواند از تلاش ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه برای تصرف کی‌یف و آرزوی اوکراین برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) جلوگیری کند، بلکه او همچنین قادر نیست با تحمیل فشارهای اقتصادی بر روسیه، این کشور را از این حمله خود پیشیمان کرده، باعث بازنگری چین در تصمیم خود برای حمله (احتمالی) به تایوان شده و جانشین پوتین را در نهایت مجبور به بازگشت دوباره به غرب و درخواست بخشش کند.

امروز، امیدها به چنین اقداماتی از سوی دولت آمریکا برباد رفته است. اقتصاد روسیه بیش از این‌که با کاهش مراوادت تجاری نابود شود در معرض خطر ناشی از رونق تولیدات نظامی است. چین اکنون یک نمونه پژوهشی درباره چگونگی مقابله با تحریم‌ها در اختیار دارد و شکست ضدحملات اوکراین در درهم شکستن خطوط دفاعی روسیه نشان داد که آنچه که واشنگتن در میدان جنگ به آن امید داشت، چیزی جز یک بن‌بست خونین نیست.

فارن پالیسی افزود: امید دوباره به یک بن‌بست طولانی، اشتباه جدی‌تری خواهد بود. با درنظر گرفتن تعداد سربازان و مهماتی که هر طرف می‌تواند به میدان‌جنگ بفرستد، اوکراین در حال شکست در این جنگ است. این کشور با جمعیتی کمتر از یک چهارم روسیه، از تلفات بزرگی در میدان جنگ و میلیون‌ها پناهنده رنج می‌برد و برای به‌راه‌انداختن جنگی فرسایشی امتیاز قابل‌توجهی ندارد. غرب در تولید تسلیحات بسیار از روسیه و شرکایش عقب است و مناقشه غزه، تقاضاهای تسلیحاتی رقیب را چند برابر می کند.

حتی اگر غرب سطح کنونی کمک‌های نظامی و اقتصادی را حفظ کند، اوکراین درصورت تداوم جنگ ضعیف تر خواهد شد. اگرهم خطوط مقدم جنگ وضعیت باثباتی پیدا کنند تعداد کمی از اهداکنندگان کمک ها، برای اهدای صدها میلیارددلار مورد نیاز برای بازسازی اقتصادی اوکراین تمایل به سرمایه گذاری خواهند داشت؛ به ویژه اگر عملیات بازسازی اوکراین تحت تهدید دائمی موشک ها و پهپادهای روسیه باشد.

اما اگر بازسازی‌ها هم انجام نشود، فقط بخش کوچکی از پناهندگان اوکراینی به خانه و کاشانه خود باز خواهند گشت. بدون بازگشت قوی اوکراینی‌ها، این کشور بیشتر شبیه به یک کشور شکست خورده خواهد بود تا یک دولت مستحکم.

این امر آمریکا را با چندین گزینه غیرجذاب مواجه خواهد کرد. یکی از این گزینه‌ها اعزام نیروهای ناتو به اوکراین برای رفع کمبودهای نیروی انسانی است که بایدن این گزینه را رد کرده چون احتمال وقوع «جنگ جهانی سوم» را منتفی نمی‌داند.

گزینه دوم، فشار به‌صورت خصوصی بر دولت زلنسکی برای یافتن راه‌ی برای حل اختلاف با روسیه است؛ همانطور که تیم بایدن شروع به انجام این کار کرده است.

در حالی که این امر جذابیت آشکاری برای بایدن دارد، ممکن است انتقادهایی را که او به خاطر تعامل مستقیم با پوتین دریافت می‌کند، نادیده بگیرد. با این وجود احتمال شکست آن نیز وجود دارد. واگذار کردن مسئولیت صلح با روسیه بر زلنسکی، او را از نظر سیاسی از طرف تندروهای اوکراینی در معرض خطر قرار می‌دهد. این درحالیست که مقامات روسی اصرار دارند که تنها واشنگتن می‌تواند نگرانی‌های آنها را درباره نظم امنیتی اروپا با محوریت ناتو بر طرف کند. نگرانی از نظم امنیتی اروپا مبنای تصمیم پوتین برای حمله به اوکراین بود.

این امر باعث می‌شود گفت وگوهای مستقیم – هرچند محتاطانه – بین واشنگتن و مسکو برای مصالحه‌ای صورت گیرد که اوکراین را قادر می‌سازد به‌صورت ایمن بازسازی و پیشرفت کند و در عین‌حال نگرانی‌های روسیه را در مورد تهدیدات ناتو و دخالت آن در اوکراین برطرف سازد. این روند همچنین مستلزم سطحی از ادامه کمک‌ها به اوکراین است که بدون آن روسیه انگیزه‌ای برای مصالحه نخواهد داشت.

اجماع کنونی در واشنگتن نه تنها مخالف مطلوبیت چنین تعاملی است، بلکه احتمال آن را نیز نادیده می‌گیرد و چنین استدلال می‌کند که پوتین هیچ علاقه‌ای به این‌گونه مذاکرات ندارد.

فارن پالسی در ادامه تحلیل خود عنوان کرد که رد پیشدستانه چنین احتمالی نیز عاقلانه نیست. درست است که پوتین معتقد است روسیه در جنگ دارای شتاب است و تردید دارد که واشنگتن با حسن‌نیت مذاکره کند اما هرچند تبدیل اوکراین به یک کشوری ناتوان از عضویت در ناتو، یکی از اهداف رئیس‌جمهوری روسیه را برآورده می‌کند، مشکلات دیگری نیز برای او به‌بار می‌آورد.

این پایگاه تحلیلی در پایان مدعی شد که انتخاب دوباره پوتین در مارس آینده قطعی است، به‌ویژه باتوجه به مشخص‌شدن این مساله که روسیه پیروز میدان جنگ است.اما این پیروزی به خودی خود نمی‌تواند به صلحی دست یابد که امکان تجارت دوباره با غرب و اقتصاد رو به‌رشد غیرنظامی را فراهم کند.

پوتین فقط می‌تواند از طریق توافق با آمریکا که باعث تنش‌زدایی در اروپا و کاهش تحریم‌ها شود، نگرانی‌های برخی را در داخل برطرف کند.

فارن پالسی در پایان نوشت: چهار سال تجربه با دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نشان داد که دلیل کمی وجود دارد که روس‌ها امیدوار باشند که فردی مانند او می‌تواند با مسکو توافق کند. اگر بایدن نشان دهد که تمایل به مصالحه دارد، پوتین باید به این تصمیم برسد که بهترین زمان برای توافق، در دولت فعلی آمریکا است. اکنون زمان محک زدن چنین گزینه‌ای است.

علت شکست ضد حمله اوکراین اعلام شد
۱۴۰۲/۰۹/۲۱ - ۲۰:۱۹

یک مقام ارشد اوکراینی اذعان کرد که این کشور در تحقق اهداف ضدحمله خود ناکام بوده و از خوش‌بینی زیاد رنج برده است.

 «اولکسی دانیلوف»، هماهنگ‌کننده کابینه جنگ و همچنین دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی اذعان کرد که امیدهای کشورش در ضدحمله تابستانی ناامید شده است.

بااین‌وجود، این مقام اوکراینی گفت که هنوز باور دارد «این بدین معنا نیست که ما پیروز نخواهیم شد.»

با آغاز جنگی تازه در نوار غزه، اوکراین که نتوانست در ضدحمله پر سر و صدای خود دستاورد چندانی داشته باشد حالا به دنبال احیای جریان حمایت‌های نظامی غرب است؛ کمک‌هایی که به اذعان مقامات اوکراینی ادامه جنگ بدون آن‌ها برای کی‌یف ناممکن خواهد بود.

اما دانیلوف با تکذیب این احتمال، گفت: اگر تا قبل از آغاز تعطیلات کنگره آمریکا به مناسبت سال نوی میلادی بسته حمایتی جدید برای اوکراین تصویب شود، ما از این هدیه کریسمس خوشحال خواهیم شد؛ اما اگر این بودجه در سال آینده تصویب شود هم اتفاق تراژیکی نیفتاده است.

آمریکا بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تسلیحاتی اوکراین است؛ اما کاخ سفید و کنگره ایالات متحده تا امروز برای تصویب بودجه حمایتی جدید اوکراین به توافق نرسیده‌اند.

پیش‌تر مجلس سنای آمریکا لایحه بسته امنیت ملی پیشنهادی جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور را که ارزش آن ۱۱۰.۵ میلیارد دلار است، رد کرد؛ بسته‌ای که شامل بودجه حمایتی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان بود.

این اظهارات دانیلوف در حالی مطرح شد که او پیش از آغاز ضدحمله در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفته بود: ماه‌های آتی برای ما یک فرصت تاریخی هستند. او درباره این اظهارات پیشین خود گفت: همین که ما دو سال از کشور خود دفاع کرده‌ایم، یک پیروزی بزرگ است.

اوکراین در ضدحمله خود انتظار داشت که علاوه بر آزادسازی برخی مناطق که روسیه از فوریه ۲۰۲۲ تا امروز تحت کنترل درآورده، خط تأمین تدارکاتی نیروهای روسیه در شبه‌جزیره کریمه را نیز مختل کند. بااین‌وجود، فقدان برتری هوایی و همچنین مواجهه با استحکامات دفاعی گسترده روسیه باعث شده تا ضدحمله اوکراین با فرارسیدن زمستان، عملاً به بن‌بست برسد.

دانیلوف ضمن اذعان به اینکه دولت این کشور درباره ضدحمله بیش از حد خوش‌بین بوده، گفت: همه اشتباه می‌کنیم. هیچ‌کس نمی‌تواند در تمام طول عمرش بی‌نقص باشد.

او در ادامه وضعیت کنونی خطوط مقدم را «بسیار دشوار» توصیف کرد و گفت که باید تمامی آیین‌نامه‌ها و رساله‌های جنگی را دور انداخت؛ از جمله دستورالعمل‌های ناتو را.

پیشنهاد عجیب سناتور آمریکایی برای پایان جنگ اوکراین

«جی‌دی ونس»، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از ایالت اوهایو، با اشاره به قدرت و ظرفیت‌های نظامی ارتش روسیه گفت که اوکراین باید برای پایان دادن به این جنگ از ادعای ارضی دست بکشد و با ولادیمیر پوتین به توافق برسد.

 این سناتور جمهوری‌خواه به خبرنگاران گفت: اگر به اندازه و مقیاس نیروهای مسلح روسیه نگاه کنید و اگر بسنجید، چه چیزهایی برای تصاحب کل اوکراین نیاز است، آن وقت متوجه می‌شوید که اوکراینی‌ها ظرفیتی برای چنین کاری را ندارند.

طبق گزارش ان‌بی‌سی نیوز، او تاکید کرد: باید مذاکراتی برگزار و اوکراین حاضر شود تا دست‌کم از برخی سرزمین‌هایش بگذرد تا به این جنگ خاتمه دهد. این جنگ به روشی تمام می‌شود که تقریبا هر جنگ دیگری به آن روش پایان یافته است.

ونس پیشتر به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: این به نفع آمریکا نیست که اوکراین برخی سرزمین‌ها را به روسیه ببازد.

این سناتور به همراه دیگر جمهوری‌خواهان با بسته‌ کمکی پیشنهاد شده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا مخالف هستند. جمهوری‌خواهان معتقدند که این هزینه و بودجه می‌تواند برای اقدامات دیگری درخصوص سیاست‌های مرزی ایالات متحده خرج شوند.

در فوریه سال ۲۰۲۴ جنگ اوکراین دو ساله خواهد شد. این کشور در ژوئن سال جاری میلادی، ضدحمله‌ای را آغاز کرد که به اذعان مقامات اوکراینی و غربی نتوانسته دستاورد قابل توجهی را کسب کند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین که کشورش متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شده‌ است، همچنان قصد دارد به این جنگ ادامه دهد.

اما این در حالی است که تلویزیون دولتی روسیه به نقل از سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد: به دلیل عدم تحقق اهداف غربی درخصوص شکست روسیه در میدان نبرد، فساد دولت زلنسکی و ضعف و عدم توانایی این رئیس‌جمهور پیرامون مدیریت این جنگ به نفع آمریکا، قدرت‌های غربی تصمیم گرفته‌اند تا جایگزینی برای او (زلنسکی) پیدا کنند.

همچنین نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، نزدیک به نیمی از مردم ایالات متحده فکر می‌کنند که کشورشان برای کمک به اوکراین «بیش از حد» هزینه می‌کند.

این احساسات که عمدتا از سمت جمهوری‌خواهان آمریکایی دیده می‌شود، به توضیح تشدید مخالفت قانونگذاران محافظه‌کار حزب جمهوری‌خواه در کنگره کمک می‌کند که تلاش‌های جو بایدن برای تصویب کمک‌های جدید به اوکراین را رد کرده و استدلال می‌کنند که این پول بهتر است برای اولویت‌های داخلی هزینه شود.

دیدار وزرای خارجه اوکراین و مجارستان

دیمیترو کولبا و پیتر سیجارتو، وزرای خارجه اوکراین و مجارستان در بروکسل با یکدیگر دیدار و درباره آغاز مذاکرات الحاق کی‌یف به اتحادیه اروپا گفت وگو و رایزنی کردند.

به گزارش رسانه‌های اوکراینی، کولبا درباره دیدار خود با سیجارتو در کانال تلگرامی‌اش نوشت: من به تازگی جلسه‌ای با وزیر خارجه مجارستان داشتم.

وی افزود: در این جلسه ما صمیمانه یک ساعت گفت وگو داشتیم و درباره آغاز مذاکرات الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا به تبادل نظر پرداختیم.

کولبا با اشاره به اینکه وی و سیجارتو مدت‌هاست که یکدیگر را می‌شناسند، خاطرنشان کرد: متأسفانه از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین تاکنون فرصت دیدار رو در رو با سیجارتو فراهم نشده بود.

وزیر خارجه اوکراین، گفت: در این دیدار، گفت وگوی بسیار طولانی و صمیمانه‌ای با محوریت تصمیم شورای اروپا برای آغاز مذاکرات درباره عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا داشتیم و به صراحت این موضوع را به سیجارتو انتقال دادم که ما آینده مشترکی در اروپا داریم و باید هر چه زودتر با هم به آنجا برسیم.

کولبا در ادامه با بیان اینکه می‌دانم که همه هموطنانم منتظر یک پاسخ بله یا خیر در مورد نتیجه مذاکرات الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا هستند، افزود: اما آنها باید کمی صبر کنند تا نتیجه این مذاکرات مشخص شود.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا (FAC) روز گذشته (دوشنبه) در بروکسل تشکیل جلسه داد. وزیر خارجه اوکراین نیز در این جلسه به مقامات اروپایی پیوست و آنها را در جریان تحولات اوکراین و تلاش‌های این کشور در اصلاحات در مسیر عضویت در اتحادیه اروپا قرار داد.

شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا باید مواضع کشورهای عضو را در رابطه با روابط با اوکراین به ویژه در مورد آغاز مذاکرات برای عضویت در اتحادیه اروپا و تخصیص ۵۰ میلیارد یورو حمایت مالی تا سال ۲۰۲۷ و همچنین در مورد افزایش کمک‌های امنیتی برای اوکراین، هماهنگ کند.

در پایان این هفته، همه موضوعاتی که در قالب شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا مطرح و درباره آنها بحث و گفت وگو شده بود، در نشست شورای اتحادیه اروپا که با حضور سران اعضای این اتحادیه در روزهای ۱۴ تا ۱۵ دسامبر (۲۳ و ۲۴ آذر) در بروکسل برگزار خواهد شد، مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

زلنسکی: تاخیر در کمک به اوکراین به نفع پوتین است

 «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در جریان سفر اخیرش به آمریکا برای مذاکره با مقامات آمریکایی جهت درخواست برای تداوم حمایت‌های نظامی این کشور عنوان کرد هر گونه تاخیر در ارائه کمک‌های آمریکا به اوکراین می‌تواند به نفع پوتین باشد.

به گزارش الجزیره، زلنسکی در هنگام بازدید از واشنگتن‌دی‌سی بار دیگر خواستار ادامه کمک‌های آمریکا برای مبارزه با نیروهای روسیه و اخراج آنها از خاک اوکراین شد.

زلنسکی در دیدار با سربازان دانشگاه دفاع ملی آمریکا عنوان کرد، اوکراین به مبارزات خود برای بیرون راندن نیروهای روسی از این کشور ادامه خواهد داد. وی در دفاع از مواضعش عنوان کرد: ما تسلیم نخواهیم شد و می دانیم که باید چه بکنیم و شما می‌توانید روی اوکراین حساب کنید. ما هم امیدوار هستیم بتوانیم روی کمک شما حساب کنیم.

رئیس‌جمهور اوکراین در بخشی از صحبت‌هایش به ماجرای اختلاف میان نمایندگان کنگره و رئیس‌جمهور آمریکا برای تداوم حمایت‌های نظامی از اوکراین اشاره و اظهار کرد، تنها کسی که از این ماجرا بهره می‌برد، پوتین و همراهان بیمارش هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۱
محتمل ترین گزینه ورود بخشهای تحت کنترل کیف به ناتو و دست کشیدن از ۲۰ درصد خاک تحت کنترل روسیه هست که هم دبیر کل پیشین ناتو که در اوکراین مشاوره میده مطرح کرده و هم معاون فعلی ناتو و چند نفر دیگه البته این طرح مخالفانی داره ولی احتمالا به این سمت بره و احتمالا روسیه هم بدش نیاد از چنین طرحی چون با این کار عملا کنترلش بر مناطق اشغالی تثبیت میشه ، پیش بینی بانک جهانی پایان جنگ در ۲۰۲۴ و بدبینانه ۲۰۲۵ هست
چیکار کنه شما میگی آفرین به اوکراین؟! خاک خودشو تقدیم کنه؟ یا بگه آقای پوتین شما امر بفرمایید ما چیکار کنیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
الان دو ماهه در شرق اوکراین روسیه میخواد آودیوکا رو بگیره و امروز اعلام شده ۱۵۰۰۰ نفر تلفات و ۲۲۰ تانک و خودروی زرهی اونجا از بین رفته بدون دستاوردی برای روسیه ، واقعیت اینه که دم اوکراین گرم هر چی هم روسها گرفتن مثل کریمه و یا سایر مناطق بدون جنگ و مقاومت بوده البته به جز ماریپول و باخموت که روسیه پیروز شد و خب کیف و خارکف و خرسون هم اوکراین پیروز بود به هر حال دم اوکراین گرم که سر جاش نشوند پوتین رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
چه فرقی میکنه فعلا که کشورش داده دست امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
از نظر نوکران پوتین ، تمام دنیا باید در برابر ارباب پوتین تعظیم کنه. ولی اینها اونقدر نادان هستند که نمیدونن پوتین درصورت پیروزی بر اوکراین ، میاد سروقت ایران و بقیه دنیا ، تا زمانی که جنگ جهانی سوم رو به راه بندازه و کل دنیا رو نابود کنه
با توجه به اخبارتون که به نفع روسیهست همش خواستم بگم رویترز گزارش داده امروز بر اساس اطلاعات سازمان اطلاعات امریکات تلفات روسیه 315000 نفر بوده و تلفات پرسنلی و تجهیزات نوسازی ارتش روسیه رو 18 سال عقب میندازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
البته اینم هست که تجربه روسیه در جنگ صد برابر شده و این برای غرب خیلی بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
تلفات و زخمی های اوکراین بیش از یک میلیون ارزیابی شده
ناشناس
| Canada |
۰۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
پاسخ ۰۲:۱۱ کل ارتش اوکراین ۶۰۰ هزار نفره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
۰۳:۰۸
فقط بخشی از نیروهای اوکراین اوکراینی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
پاسخ به10 3 مثل اینکه خبر نداری 60سالها شون هم تو خطن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
315000؟!
شهدای ایرانی در 8 سال دفاع مقدس کلا 190000 نفر بودند
توی 8 سال
الان به نظرتون این اعداد درسته؟
چه جنگ کثیفی! با گفتگو و پذیرش عدم مداخله ناتو می تونست کشور و مردم خودش را نجات بده.
ناتو: پیمان نظامی غرب در مقابل با پیمان ورشو بلوک شرق به رهبری شوروی.
با پاشیدن شوروی و پیکان ورشو، ناتو هیچ موضوعیتی جز ارضای خوی استکباری غرب نداره
اوکراین اصلا اجازه نداشت با امریکا رابطه برقرار کند
تا وقتی حق وتوی آمریکایی وجود دارد قوانین بین الملل بی اثر و بی فایده است
بی فایده بودن قوانین بین الملل را بخوبی می توان از جنایات اسرائیل فهمید
مردم اوکراین و روسیه خسته شدن از جنگ تابستون تموم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
از طرف مردم خودت حرف بزن اوکراینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
کافیه اوکراین بگه با آمریکا رابظش رو قطع میکنه
دیگه این جنگ اتفاق نمی افتاد
خودش و مردمش رو بدبخت کرد و با طناب آمریکا رفت توی چاه
مثل اینکه الان باکو بگه میخوام جز اسرائیل بشم و ارتشمون مشترک بشه! ایران اگه حمله کنه مقصر ایرانه یا الهام علیف؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
ایران اجازه نمیده آمریکا و اسرائیل در اطرافش پایگاه بزنند
چیزی که من میبینم اینه که امسال این پهبادها و موشکها نه تونستن سیستم برق اوکراین رو آسیب بزنن نه صادرات غلات رو متوقف کنن ارتش روسیه هم همون جایی که بود هست بدون پیشروی حالا هی بنویسید اوکراین نابود شد دلتونو خوش کنید
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
به تو چی می‌رسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
روسیه داغون شده کلی از خاکش را هم داده اوکراین نصف مردمش هم آواره شده اند نمیگند آبروشون نره
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
چیزی که شما میبینی با چیزی که در واقعیت وجود داره متفاوته، شما چی میبینی و چطوری رو کاری ندارم، اخبار رسانه های اکراین هم دائمه در مورد مشکلات برق اوکراین و نابودی زیرساختاشون میگن.
ضمنا صاردات غلات هم چندین بار ازش جلوگیری شد چون تنها راه صادرات غلات صدور اجازه عبور از طرف روسیه است و فعلا هم با توافقاتی که با روسیه کردن دارن غلات صادر می کنن.
پیروزی روسیه یا اوکراین چیزی برای من ندارد خود من و کشورم کم بدبختی نداره چیکار اوکراین یا روسیه دارم ریشه اصلی مشکلات ایران آگاهی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
آگاهی شما اینه که ایران به اتفاقات دنیا و متحدانش بی تفاوت باشه تا وقتی بیان روی سرش؟
دیگه چیزی از اکراین باقی نمانده
دوران حکومت زلنسکی و پوتین هم تمام می‌شود
با نام خدا
اگر اوکراین قبول کرد احتمالا بعد جنگ شرایط در روسیه عوض بشود و روسیه همانجا می رود که شوروی سابق بعد جنگ افغانستان رفت
بیایم یکم عمیق تر نگاه کنیم به قول معروف دشمن دشمن من دوست من است.
آیا آمریکا و روسیه دارای دشمن مشترک با اولویت حیاتی هستند؟
دشمن اول روسیه چین است و دشمن دوم روسیه اروپاست
دشمن اول آمریکا چین است و دشمن دوم آمریکا اروپاست
همانطور که می‌بینید در این مقطع تاریخی آمریکا و روسیه دارای دشمن مشترک هستند
حال با نگاهی به آمارهای اقتصادی متوجه می‌شویم که کمی قبل از شروع جنگ اروپا و چین بزرگترین شرکای تجاری یکدیگر بوده با نمودارهای صعودی و فوقالعاده رشک برانگیز
درسته که آمریکا و روسیه با هم مشکل جدی دارند ولی در این برهه بزرگترین اتحاد سیاسی جهان را تشکیل داده اند
اشتباه زلنسکی این بود که اجازه داد آمریکا در اون کشور پایگاه بزنه
آخه هم پیمان شدن با آمریکا مگه چقدر سود براش داشت
هرچی هم روسیه بهش هشدار داد قبول نکرد
ثانیا بخشی از کشورش ازش ناراضی بودند و میخواستند به روسیه بپیوندند و تقاضای رفراندوم داشتند
روسیه اومد و رفراندوم برگزار کرد و اون نواحی جزء روسیه شدند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست