بازدید 3131

مرگ غم انگیز ۵ تکنیسین در مخزن نفت کوهدشت

کد خبر: ۱۲۰۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵ 11 December 2023

همزمان با مرگ 5 تکنیسین بر اثر گاز گرفتگی در منبع ایستگاه پمپاژ نفت «برداسپی» کوهدشت، دادستان عمومی‌و انقلاب کوهدشت دستور بررسی علت حادثه را صادر کرد.

به گزارش ایران، عصر شنبه 18 آذر ۵ تکنیسین اهل اصفهان برای لایروبی انبار شرکت نفت گندابه شیرواند شهرستان کوهدشت به داخل مخزن رفته بودند که دچار گاز گرفتگی شدند و جان باختند.به گفته یکی از شاهدان نخست دو نفر از کارکنان شرکت «ارگ سازان ناوه» که فعالیت لایروبی مخازن را بر عهده داشتند برای پاکسازی به مخزن ۲۰ میلیون لیتری نفت خام مرکز انتقال نفت برداسپی وارد شدند اما وقتی به داخل مخازن تلمبه خانه ایستگاه پمپاژ نفت رفتند به دلیل استشمام گاز سمی‌ناشی ازمواد دچار گازگرفتگی شدند.

سه نفر از کارگران که خارج از مخازن بودند با مشاهده این اتفاق با عجله برای نجات دو همکار خود اقدام کرده و به ترتیب وارد مخازن شده اما آنها نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی‌بیهوش شدند. بعد از اعلام این حادثه تیم‌های امدادی تخصصی شرکت نفت از استان‌های مرکزی و کرمانشاه به محل اعزام شدند و عملیات خارج کردن این افراد آغاز اما مرگ هر 5 نفر تأیید شد.به دستور دادستان عمومی‌و انقلاب شهرستان کوهدشت، علت این حادثه در دست پیگیری است و اقدامات کارشناسی متخصصین شرکت نفت اعلام خواهد شد.

سید عزت‌الله میرحسینی سخنگوی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نیز ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان در تشریح ماجرا گفت: جانباختگان این حادثه «حسن لطفی»، «علی احمدجو»، «امین طالبیان»، «علی‌اکبر جباری» و «محمد احمد جو» بودند. پس از این حادثه نیروهای اورژانس و آتش‌نشانی و هلال احمر به محل رفته اما به دلیل آلوده بودن محیط و تخصصی بودن عملیات امدادرسانی نتوانستند وارد مخزن شوند.محمدمرادی کفراج فرماندار کوهدشت نیز گفت: بعد از تخلیه مخزن از نفت که کاری بسیار پر خطر بود و همچنین به دلیل انباشته بودن از گازهای سمی‌ورود امدادگران به آسانی امکانپذیر نبود و باید با اکسیژن وارد می‌شدند.

بنابراین هماهنگی‌های لازم با تیم‌های عملیاتی تخصصی نجات از طرف شرکت نفت برای امدادرسانی انجام شد و نیروهای واحدهای فنی، HSE، حراست از مناطق غرب، خوزستان، مرکزی و لرستان تلاش برای باز کردن دریچه‌های مخازن و تخلیه نفت را آغاز کردند و با تخلیه مخزن عملیات سخت و خطرناک بیرون کشیدن اجساد تا ظهر یکشنبه ادامه داشت.

ظهر یکشنبه پس از کشف اجساد قربانیان و انتقال آنها به بیرون از مخزن، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پیامی‌درگذشت پنج نفر از کارکنان مرکز انتقال نفت «برداسپی» منطقه لرستان در اثر حادثه گازگرفتگی را به خانواده جانباختگان و کارکنان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تسلیت گفت. وی افزود: ضرورت دارد تیمی‌متشکل از معاون اینجانب، نمایندگان مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط‌‌زیست، پدافند غیرعامل و بازرسی و رسیدگی به شکایات مستقر در محل حادثه، ضمن بررسی‌های دقیق و همه‌جانبه علل بروز حادثه و مقصران آن را شناسایی و گزارش کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی