بازدید 5003
بسته ویدیویی «تابناک»

حرف‌های محسن رضایی در روز فتح بزرگ / پرسش‌‌ عباس‌ میرزا پس از شکست مقابل روسیه / سیستم تشخیص چهره چگونه کار می‌کند؟ / تولد دوباره مرسدس بنزها در کمپانی همِلز

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲ 06 December 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

حرف‌های محسن رضایی در روز فتح بزرگ

پس از انتصاب سردار سرلشکر محسن رضایی به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ایران در چهار عملیات پی در پی طریق القدس، ثامن الائمه، فتح المبین و بیت‌المقدس پیروز شد و توانست بخش قابل توجهی از اراضی اشغال شده را آزاد کند و به مرز‌های بین‌المللی برسد. اکنون مصاحبه کمتر دیده شده از سردار محسن رضایی، فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در جریان عملیات طریق القدس و آزادسازی شهر بستان در ۱۰ آذر ۱۳۶۰ را می‌بینید که پس از موفقیت اولیه عملیات ـ که از ۸ آذر ۱۳۶۰ آغاز شده بود ـ ثبت شده است. به همراه این مصاحبه، تصاویر بستان آزاد شده را نیز در تابناک می‌بینید.  

 

 

پرسش‌‌ عباس‌ میرزا پس از شکست مقابل روسیه

پس از شکست ایران در جنگ با روسیه و تحمیل قراردادهای خسارت بار گلستان و ترکمنچای که بخشی از آن متاثر از پیشرفت تکنولوژیک و نظامی روسیه و عقب ماندگی ایران بود، ژوبر، نماینده فرانسه در اردوگاه جنگی عباس‌میرزا با او ملاقات كرد و نقل می‌كند كه عباس‌میرزا از سرِ درد سؤال‌هایی از او می‌پرسد. عباس‌میرزا از نماینده فرانسه می‌پرسد: «نمی‌دانم این قدرتی كه شما (اروپایی‌ها) را بر ما مسلط كرده چیست و موجب ضعف ما و ترقی شما چه؟ شما در قشون جنگیدن و فتح كردن و بكار بردن قوای عقلیه متبحرید، حال آنكه ما در جهل و شغب غوطه‌ور و به‌ندرت آتیه را در نظر می‌گیریم. مگر جمعیت و حاصل‌خیزی و ثروت مشرق زمین از اروپا كمتر است؟ یا آفتاب كه قبل از رسیدن به شما به ما می‌تابد، تأثیرات مفیدش در سر ما كمتر از شماست؟ یا خدایی كه مراحمش بر جمیع ذرات عالم یكسان است، خواسته شما را بر ما برتری دهد؟ گمان نمی‌كنم. اجنبی حرف بزن! بگو من چه باید بكنم كه ایرانیان را هشیار نمایم.» آنچه صدراعظم ایران در آن دوران پرسید و مسیری که پیش و پس از آن پیمود، در این ویدیو می‌بینید. 

 

 

سیستم تشخیص چهره چگونه کار می‌کند؟

ویدیویی جالب که توضیح می دهد سیستم های تشخیص چهره کامپیوتری چگونه کار کرده و از چه روشی برای شناسایی چهره اشخاص از زوایای مختلف استفاده می‌کنند. برای این کار سیستم تشخیص چهره کامپیوتری از روش تشخیص چهره انسانی بهره می‌ٍ‌برد؛ به این ترتیب که با شناسایی و مقایسه نقاط گره، سیستم‌های کامپیوتری می‌توانند ترکیب بندی چهره را تشخیص دهند و برای آن کدی اختصاصی تعریف کنند. با این حال این به خودی خود کافی نبوده و با توجه به سه بعدی بودن چهره و تاثیر زاویه در شکل چهره، این نرم افزار ها می‌توانند با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، تصویر دو بعدی چهره را تبدیل به یک مدل سه بعدی و سپس از آن برای مقایسه حالات مختلف چهره در دو تصویر استفاده کنند و موفق به تشخیص آن چهره در فیلم یا عکس شوند. 

 

 

تولد دوباره مرسدس بنزها در کمپانی همِلز

«هملز / Hemmels» نام یک کمپانی بسیار کوچک در بریتانیاست که اقدام به بازسازی خودروهای مرسدس بنز کلاسیک کرده و برای مشتریان خود در سرتاسر جهان، مرسدس بنزهایی را فراهم می‌کند که گویی همین امروز از خط تولید مرسدس بنز خارج شده‌اند. این ویدیو به این شرکت و نحوه کارکردش در بازسازی مرسدس‌های کلاسیک پرداخته است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی