بازدید 1969
۴

خفاش‌های خزدار در دام پلیس

پلیس در گشت شبانه خود موفق به شناسایی و دستگیری دو زورگیر موتورسوار شد که هر دو تبعه خارجی بودند.
کد خبر: ۱۲۰۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ 05 December 2023

 به گزارش تابناک، دو موتورسوار تبعه خارجی که با پوشش کلاه پشمی خزدار نیمه‌شب‌ها از مخفیگاه‌های خود بیرون می‌آمدند و از عابران و رهگذران در خیابان‌ها زورگیری می‌کردند، در حالی با هوشیاری نیروهای گشت نامحسوس کلانتری شفای مشهد به دام افتادند که سرنخ‌هایی از سرقت کامپیوتر (آی‌سی یو) خودروها توسط دزدانی که به «خفاش‌های خزدار» معروف شده‌اند نیز به دست آمده ‌است.

نیروهای گشت نامحسوس کلانتری شفای مشهد که از مدتی قبل طرح مبارزه با سرقت‌های شبانه را با دستور ویژه سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) آغاز کرده‌اند، هنگام رصد مظنونان خیابانی در بولوار عبدالمطلب به موتورسوارانی برخورد کردند که با «کلاه خزدار» چهره خود را پوشانده بودند و به طرز مشکوکی در قسمت‌های تاریک بولوار حرکت می‌کردند.

 همین موضوع موجب شد موتورسواران مذکور زیر نورافکن‌های پلیس قرار گیرند. در همین حال بود که سرنشین موتورسیکلت شیئی شبیه گوشی تلفن همراه را زیر کاپشن سیاه خود جابه‌جا کرد. ماموران انتظامی که دیگر تردیدی نداشتند با «سارقان شبرو» روبه‌رو شده‌اند، به آنها فرمان ایست دادند اما راکب موتورسیکلت زیر «خزهای کلاهپ» نگاهی به نیروهای انتظامی ‌انداخت و گاز موتورسیکلت را فشرد. آنها با سرعتی جنون‌آمیز وارد عبدالمطلب ۳۰ شدند و در حالی که گویی موتورسیکلت از روی جدول خیابان پرواز می‌کند تلاش کردند از کوچه پس‌کوچه‌های فرعی از چنگ پلیس بگریزند، اما در نهایت وارد پیاده‌رو شدند و ناگهان با موانعی برخورد کردند که برای جلوگیری از توقف و یا عبور وسایل نقلیه نصب شده بود.

راکب موتورسیکلت که دیگر نتوانست موتورسیکلت را کنترل کند در حاشیه خیابان واژگون شد و بدین ترتیب هر دو مظنون در محاصره قرار گرفتند و لحظاتی بعد حلقه‌های قانون را بر دستان خود دیدند. طولی نکشید که نیروهای امدادی نیز از راه رسیدند و یکی از موتورسواران را در حالی به مرکز درمانی انتقال دادند که در بازرسی بدنی از آنان ۳ دستگاه گوشی تلفن همراه، یک قبضه چاقو و میله‌ای دیلم‌گونه و کج کشف شد که سارقان برای دستبرد به کامپیوتر خودروها استفاده می‌کنند.

ساعتی بعد و با مداوای متهم مصدوم بازجویی‌های تخصصی از آنان با نظارت مستقیم سرگرد احسان سبکبار (رئیس کلانتری شفا) در دایره تجسس کلانتری آغاز و مشخص شد موتورسواران از زورگیران سابقه‌دار تبعه افغانستان هستند که از نیمه‌های شب از مخفیگاه خود بیرون می‌آیند و در مناطق جنوبی مشهد از شهروندان زورگیری می‌کنند که به همین دلیل نیز به «خفاش‌های خزدار» معروف شده‌اند.

خفاش‌های خزدار در دام پلیس | زورگیری از زائران حرم امام رضا ؛ هرکس مقاومت می‌کرد با تیغه چاقو روبه‌رو می‌شد!

«امیرحسین- الف» یکی از متهمان در بازجویی‌ها گفت: حدود ساعت یک بامداد که به منزل دوستم «محمدرضا_ ر» در بولوار رسالت رفتیم و پس از مصرف مشروبات الکلی تصمیم به زورگیری از شهروندان گرفتیم. این بود که سوار موتورسیکلت شدیم و به سمت بولوار هاشمیه و پیروزی به راه افتادیم. آنجا ۲ جوان را سوار بر دوچرخه دیدیم که در حال حرکت بودند. من موتورسیکلت را متوقف کردم و دوستم به زور گوشی تلفن یکی از آنها را سرقت کرد. البته هر طعمه‌ای که از دادن گوشی خودداری می‌کرد با تیغه چاقو روبه‌رو می‌شد و دوستم صحنه ترس و دلهره به راه می‌انداخت و آن طعمه را مجبور می‌کرد به خواسته‌هایمان عمل کند.

دقایقی بعد استعلام افسر تجسس از مرکز فرماندهی بیانگر آن بود که در چند ساعت بامدادی ۳ فقره زورگیری با چاقو در محدوده بولوار پیروزی انجام شده است

در همین حال «محمدرضا- ر» (متهم دیگر تبعه افغانستان) نیز به افسر دایره تجسس گفت: قصد داشتیم گوشی‌های سرقتی را در بازار مقابل آرامگاه خواجه ربیع به فروش برسانیم و پول آن را تقسیم کنیم. وی همچنین به فروش ۲۰ گوشی همراه سرقتی معترف شد و راز سرقت‌های دیگر را فاش کرد.

با دعوت از مال‌باختگان دوچرخه‌سوار به کلانتری، آنان نیز «خفاش‌های خزدار» را شناسایی کردند و گفتند در حال بازگشت از حرم مطهر امام رضا(ع) بودیم که به چنگ زورگیران «کلاه خزی» افتادیم و آنها با تهدید چاقو یکی از گوشی‌های ما را زورگیری کردند.

در حالی که چند شاکی مال‌باخته دیگری نیز «زورگیران شبرو» را شناسایی کرده بودند، سرنخ‌هایی از سرقت کامپیوتر خودرو (ی‌سی‌یو) هم به دست آمد و یکی از شاکیان با ارائه تصاویری از دوربین‌های مداربسته مدعی شد «خفاش‌های خزدار» شبانه کامپیوتر خودرو وی را حدود یک ماه قبل سرقت کرده‌اند.

با اعلام این شکایت، بررسی‌های تخصصی پلیس زیر نظر رئیس کلانتری شفا ادامه یافت تا زوایای پنهان جرائم احتمالی دیگر «خفاش‌های خزدار» زیر نورافکن‌های پلیس آشکار شود.

 

خراسان

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
یکی بگه افغانی ها با چه مجوزی موتور سواری می کنن پلیس چرا اجازه می ده اینها موتورسواری بکنن تمام این اتفاقات در دوره رییسی داره می افته این دولت موضع شو در مورد افغانی ها مشخص بکنه همه بدونن
ملت بی غیرت دیگه از خواب بیدار شین این افغانی های عوضی را اخراج کنید از محل زندگی و شهر و روستاهاتون. دیگه کافی است
باز رحم کنید این افغانها!
کم کم پای ثابت هر جرم و جنایتی شده اند.فقط مونده انتحاری که اونهم به قطع یقین میرن.قابل توجه مسئولین همیشه خواب مملکت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست