بازدید 5150

بازداشت مدیرعامل یک پیام رسان ایرانی به اتهام فراهم‌ کردن بستر انتشار محتوای غیراخلاقی/ قوه قضاییه: علت بازداشت، عدم حضور بود و متهم با قید وثیقه آزاد است

برای مدیرعامل این پلتفرم احضاریه صادر شد که با وجود مشاهده ابلاغیه، مدیر عامل این پلتفرم از مراجعه به مرجع قضایی امتناع کرد. پس از امتناع مدیرعامل این پلتفرم ایرانی برای حضور نزد مقام قضایی، سرانجام دستور جلب وی صادر شد. پس از جلب مدیرعامل این مجموعه، عناوین اتهامی تسهیل دسترسی به محتوای مستهجن و فراهم کردن موجبات فساد از طریق بسترسازی و عدم نظارت منتهی به اشاعه فحشا به وی تفهیم شد.
کد خبر: ۱۲۰۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 04 December 2023

مدیرعامل یکی از پیام‌رسان‌های ایرانی بازداشت شد؛ تصمیمی قضایی که برخی رسانه‌ها گفتند به اتهام فراهم‌ کردن بستر انتشار محتوای غیراخلاقی رقم خورده است.

به گزارش «تابناک»؛ ساعاتی پیش خبری منتشر شد که بر بازداشت مدیرعامل یکی از پیام رسان‌های ایرانی تاکید داشت؛ پیام‌رسان سروش که با صداوسیما بر سر زبان‌ها افتاد و هنوز کافی‌ است نامش را ببرید تا بسیاری از مالکیت رسانه ملی بر آن سخن بگویند، هرچند از مقطعی به بعد، تلاش‌هایی برای سوا کردن آن از رسانه ملی صورت گرفت.

آن گونه که خبرگزاری فارس نوشته، اتهام «فرهاد مرادی» مدیرعامل پیام‌رسان سروش، فراهم‌ کردن بستر انتشار محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی بوده و پس از بی توجهی به تذکرات و مکاتبات نهاد‌های نظارتی و فضایی بازداشت شده است.

توضیح دستگاه قضا درباره بازداشت مدیرعامل پیام رسان ایرانی

پیرو انتشار این خبر، مرکز رسانه قوه قضاییه توضیحاتی منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید: تذکر‌های مکرر و چندین باره به مدیرعامل یکی از پلتفرم‌های ایرانی برای چاره اندیشی در رابطه با انتشار محتوای غیراخلاقی و انتشار تصاویر مستهجن با بی توجهی این پلتفرم همراه بود. در پی این موضوع مقام قضایی در ۲ نوبت از مدیرعامل این پلتفرم برای این مهم دعوت کرد که با بی توجهی فرد مورد اشاره همراه بود.

بر اساس این گزارش در سامانه ابلاغ قضایی، برای مدیرعامل این پلتفرم احضاریه صادر شد که با وجود مشاهده ابلاغیه، مدیر عامل این پلتفرم از مراجعه به مرجع قضایی امتناع کرد. پس از امتناع مدیرعامل این پلتفرم ایرانی برای حضور نزد مقام قضایی سرانجام دستور جلب وی صادر شد.

پس از جلب مدیرعامل این مجموعه عناوین اتهامی تسهیل دسترسی به محتوای مستهجن و فراهم کردن موجبات فساد از طریق بسترسازی و عدم نظارت منتهی به اشاعه فحشا به وی تفهیم شد.

در حال حاضر و پس از تفهیم اتهام متهم با قرار وثیقه آزاد است.

بنا بر این گزارش، پلتفرم‌ها موظف هستند مطابق قانون بر محتوای بارگذاری شده در بستر فضایی که فراهم می‌کنند نظارت داشته باشند و با وجود تذکر‌های مکرر و پرتعداد به مدیرعامل این مجموعه برای نظارت بر محتوای غیرقانونی منتشر شده در بستر این پلتفرم، متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت. همزمان با این مورد، به منظور پیگیری اصلاح محتوای مستهجن و غیراخلاقی، برای مدیرعامل یک پلتفرم دیگر نیز احضاریه صادر شد که مدیر این پلتفرم بعد از حضور نزد مقام قضایی، اصلاحات برای حذف محتوای غیراخلاقی را آغاز کرده و آثار آن محسوس است.

گفتنی است، سیاست انتشار محتوا و موضوع نظارت بر محتوای قابل دسترسی در پلتفرم‌ها، یکی از مهم‌ترین موارد مورد تاکید مدیران پلتفرم‌هاست؛ برای نمونه، اغلب پلتفرم‌های خارجی نیز انتشار هرگونه محتوای مستهجن را مطابق قوانین خود ممنوع اعلام کرده و نظارت گسترده بر این موضوع دارند. در صورت انتشار هرگونه محتوای مخالف سیاست‌های این پلتفرم‌ها، محتوا بلافاصله حذف شده و حساب کاربری مسدود می‌شود. متاسفانه در مورد پلتفرم مورد اشاره با وجود قوانین وضع شده در این مجموعه در حوزه انتشار محتوای مجاز و قوانین کشورمان در این زمینه، باز هم نسبت به درخواست‌های مکرر و متعدد ارائه شده در مورد حذف محتوای مستهجن هیچ اقدامی برای چاره اندیشی در این مورد صورت نگرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۶
"بیابد داخل ایران دفتر بزنید تا ما بهتون مجوز فعالیت در ایران رو بدیم" این حرف رو یه کسایی زده بودن که تلگرام و اینستا و فیس بوک و غیره و غیره فیلتر کردن
مگه کسی هم از این پیام رسانا استفاده میکنه...والا هر کی رو میبینی ۲ تا فیلتر شکن داره مثل شصت تیر واتس اپ میزنه ..میره روی اینستاگرام و غیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
به كوري چشم دشمنان بله بالاي 17 ميليون كاربر دارن
این یعنی مثلا اگر کسی از بزرگراهی کالای قاچاق جابجا کرد وزارت راه باید پاسخگو باشد . یا اگر کسی سوار اسنپ شد و کار خلاف کرد اسنپ باید پاسخکو باشد. خدایا خودت بفریاد برس
خا خا خا خا خالص سازی!
من واقعااز صاحبان واقعی مملکت تشکرمیکنم که بنده را به حدی از عرفان ‌مرتبه رسانده اند که در مواجهه با این خبر به جای گریه،خندیده ام!!!
تلگرام هم کانال های که تخصصی پورنوگرافی میکنن رو مسدودمیکنه ولی با اتشار موردی عکس های مستهجن کاری نداره مگر این که به صورت مکرر توسط کاربران گزارش بشن.

این الگو باید در پیام رسان های داخلی هم اجرا بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
نون اضافه نمیخوای ؟
ما که بچه مدرسه ای داریم مجبور کردند پیام رسان داخلی استفاده کنیم چون مدارس حق ندارند از واتساپ و تلگرام استفاده کنند و والدین به اجبار پیام رسان داخلی باید نصب کنند.
دزدای چای فروش در رفتند
الکی دعوای زرگری جهت استفاده مردم از پیام رسان داخلی
شما اومدید ابروش رو درست کنید زدید چشمش هم کور کردید! من برگام ریخت از روبیکا و اینهمه محتوای مبتذلی که توسط کودکان و خردسالان (!) منتشر میشه . والا تلگرام هزار برابر محیطش پاک تر بود ، شما تلگرام رو فیلتر کردید که اینطوری مدیریت کنید؟
من رفتم روبیکا دیدم یه مشتی بچه مچه 12-13 ساله گروه انیمه زدن و مدام عکسها و فیلمهای مبتذل میزارن و هزار بار هم که گروه رو گزارش بزنی انگار نه انگار.

اینم از اپلیکیشن بومی و داخلی آقایون برای فراهم سازی بستر اخلاق در جامعه
صورت مساله روشنه. جامعه ما با سرعت به سمت فساد، ابتذال و بی بند و باری داره پیش میره. حالا چه تلگدام باشه چه سروش. پاک کردن صورت مساله باعث پاک شدن مساله نمیشه. خدانگهدار تا پیام بهداشتی بعدی
احتمالا قرار است سروش را هاپولی کنند. وگرنه اوضاع روبیکا بدتر است
البته واضحه که ایشون پشتش حسابی گرم بوده که به احضارها اعتنا نمی کرده و آخرش هم سریعا آزاد شد!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست