بازدید 2555

مرگ دختر ۶ ماهه به دنبال تحصن پرستاران بیمارستان

کد خبر: ۱۲۰۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵ 02 December 2023

به دنبال مرگ دختر 6 ماهه، در یکی از بیمارستان‌های تخصصی کودکان در شمال تهران دستور بازداشت 7 نفر از مسئولان و پرسنل بیمارستان که در پذیرش این کودک بیمار اهمال کرده بودند صادر شد.

به گزارش ایران، ساعت 7:20 دقیقه صبح 9 آذر، مرد جوانی در حالی که دختر 6 ماهه‌اش را در آغوش داشت به همراه همسرش راهی بیمارستان تخصصی کودکان در شمال تهران شد. النا، تب داشت و بی قراری می‌کرد. اما زمانی که مرد جوان وارد بیمارستان شد پرستاران در حیاط بیمارستان تحصن کرده بودند. حدود 60 پرستار معترض بودند که کارانه‌شان را در چند ماه گذشته دریافت نکرده‌اند.

پدر النا به قسمت تریاژ رفت تا فرزندش را در بخش اورژانس بستری کند اما کسی در آن قسمت نبود. مرد جوان به دنبال کسی می‌گشت تا کارهای بستری را انجام دهد با این حال چند پزشک و پرستار که در سالن حضور داشتند هم حاضر نشدند کودک را پذیرش کنند.  تا اینکه بعد از حدود 20 دقیقه  در حالی که دخترک نیمه جان بود بالاخره پذیرش شد، اما پزشکان با معاینه وی دریافتند کودک جان باخته است.عملیات احیای کادر درمان نیز بعد از یک ساعت بی نتیجه ماند و نوزاد تسلیم مرگ شد. گزارش مرگ کودک 6 ماهه، به بازپرس محمد مهدی براعه اعلام شد و تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد.

20 دقیقه اهمال

پدر دخترک در تحقیقات گفت: بچه‌ام حالش بد بود وتب و لرز داشت. او را به بیمارستان منتقل کردم، اما کسی نبود که بچه را پذیرش کند و حال فرزندم رو به وخامت رفت. با مرگ نوزاد، پدر و مادر النا، از کادر درمان و مسئولان پذیرش بیمارستان شکایت کردند. بی توجهی به بیمار حتی برای چند ثانیه نیز مرگبار است اما پرسنل بیمارستان با اشراف به این موضوع بی توجه به حال کودکم حدود 20 دقیقه ما را سرگردان کردند.

در بررسی‌های اولیه با توجه به مرگ کودک و قصور پرسنل بیمارستان، بازپرس جنایی دستور شناسایی مقصران مرگ کودک را صادر کرد. در نخستین گام، تیم جنایی به بازبینی دوربین‌های مداربسته بیمارستان پرداخته و مشخص شد که 20 دقیقه کودک پشت درهای  بخش تریاژ ( بخشی که فرایند اولویت‌بندی بیماران برای بهره‌مندی از درمان  بر اساس شدت وخامت حال بیمار انجام می‌شود.) بوده و هیچ پرستار و پرسنل درمانی ای آنجا نبوده  و توجهی به حال النا و وضعیت وخیم او نشده است.

از سویی دوربین‌ها نشان می‌داد که رئیس مرکز اورژانس و پزشک اورژانس  نیز در بیمارستان حضور دارند اما برای پذیرش کودک اقدامی نکرده‌اند. رئیس بیمارستان و سرپرستار تلاش می‌کنند تا پرستاران را به بخش برگردانند تا به بیماران رسیدگی کنند.

بازداشت پرسنل بیمارستان

بدین ترتیب بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران دستور بازداشت رئیس مرکز اورژانس را صادر کرد چرا که وی در انجام وظیفه‌اش قصور و اهمال کرده است و در شرایط بحرانی اگر حال بیمار بد باشد او طبق مقررات اورژانس بدون نیاز به قسمت تریاژ می‌تواند بیمار را بستری کند و این کار را انجام نداده است، وی بازداشت شد و از آنجایی که تاکنون وثیقه تأمین نشده در بازداشتگاه به سر می‌برد.  دو پرستار زن و مرد تریاژ که  در زمان پذیرش کودک 6 ماهه در تحصن بوده و وظیفه قانونی‌شان را که حضور در تریاژ و پذیرش کودک بوده ترک کرده‌اند و اتهام سنگینی در این پرونده دارند با قرار بازداشت موقت روانه بازداشتگاه اداره آگاهی شدند.

رئیس بیمارستان و سرپرستاری اورژانس نیز به صورت موقت بازداشت شدند اما از آنجایی که دوربین‌ها نشان می‌دهد رئیس بیمارستان و سر پرستار تلاش برای برگرداندن پرستاران به محل خدمت خود را داشته اند، به قید ضمانت آزاد شدند.

علت اصلی مرگ

همچنین دستور احضار پزشک معالج مستقر در اورژانس نیز صادر شد چرا که وی  در حالت وخامت حال بیمار می‌تواند برای درمان وارد عمل شود اما دوربین‌ها نشان می‌دهد که هیچ اقدامی انجام نداده، از سوی دیگر بازپرس جنایی دستور احضار مسئول تغییر شیفت پرستاران را هم صادر کرد چرا که او به صورت دقیق مشخص نکرده بود که چه کسی در بخش تریاژ باید حضور داشته باشد.

بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، دستور انتقال جسد دخترک 6 ماهه به پزشکی قانونی برای مشخص شدن علت اصلی مرگ و آزمایش سم و آسیب‌شناسی را صادر کرد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست