بازدید 10009
ششصد و سی و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

افشای گفت‌وگوی محرمانه نظامی روسیه و اوکراین برای صلح / اذعان کی اف به کشته شدن ۳۰۰ هزار نظامی اوکراین

ششصد و سی و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴ 02 December 2023

افشای گفتگوی محرمانه نظامی روسیه و اوکراین برای صلح

بین الملل تابناک: ششصد و سی و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

طرح اتحادیه اروپا برای سودجویی از دارایی‌های مسدود شده روسیه
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۲۳:۱۷

شبکه بلومبرگ گزارش داد، اتحادیه اروپا به دنبال رونمایی از طرحی پیشنهادی برای مالیات گرفتن از سودهای بیش از ۲۰۰ میلیارد یورو دارایی مسدود شده بانک مرکزی روسیه به بهانه کمک به بازسازی اوکراین است.

 یک منبع مطلع به این شبکه آمریکایی گفت، این طرح که در تاریخ ۱۲ دسامبر انتشار خواهد یافت، تصریح خواهد کرد که برخی مسائل مطرح شده از سوی کشورهای عضو همچنان لازم است که مورد رسیدگی قرار بگیرند و طرح اتحادیه اروپا تعارضی با مالیات‌های کشوری و دیگر تدابیر نخواهد داشت.

چند منبع دیگر مورد استناد بلومبرگ گفتند، قرار است کارشناسان کشوری و کمیسیون اروپا در تاریخ شش دسامبر نشستی را که نقشی تعیین کننده در رفع اختلافات آنها خواهد داشت برگزار کنند.

به نوشته راشا تودی، اتحادیه اروپا چندین ماه است که به دنبال راه‌هایی برای توقیف اعتبارات روسیه به رغم هشدارهای متعدد در خصوص این که چنین تدابیری اعتبار نظام مالی غرب و ارزهای آن را به خطر خواهد انداخت، بوده است.

این مساله در داخل این بلوک اختلاف برانگیز شده و چند کشور این اتحادیه ۲۷ کشوری شامل بلژیک، آلمان، فرانسه، ایتالیا و لوکزامبورگ جزو آنهایی هستند که خواستار یک رویکرد تدریجی‌تر شده‌اند.

لوئیس دگوئیندوس، معاون رئیس بانک مرکزی اروپا اخیرا هشدار داد، استفاده از این اعتبارات تبعات وجهه‌ای جدی برای ارز واحد اروپا در پی خواهد داشت.

بر اساس برآوردها بیش از ۲۰۰ میلیارد یورو از دارایی‌های حاکمیتی تحریم شده روسیه توسط اتحادیه اروپا مسدود شده‌اند که اکثر این مبلغ نزد مرکز تهاتر یوروکلیر در بلژیک است. گزارش شده که این اعتبارات منجر به ایجاد حدودا سه میلیارد یورو سود از زمان مسدود شدن در مارس ۲۰۲۲ تا سه ماهه سوم سال جاری میلادی شده و پیش بینی می‌شود این رقم هر چه بیشتر افزایش یابد.

روسیه بارها از اتحادیه اروپا به خاطر مسدود کردن دارایی‌هایش انتقاد کرده و این کار را دزدی و مغایر با قوانین بین‌المللی دانسته است.

رئیس‌جمهور سابق اوکراین ممنوع‌الخروج شد
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۲۰:۴۵

پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور اسبق اوکراین گفت که صبح روز جمعه از خروج او از کشور ممانعت شده است.

به گزارش رویترز، پوروشنکو که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ رئیس جمهور اوکراین بود و اکنون یک قانونگذار مخالف دولت است، ویدئویی از خود در گذرگاه مرزی با لهستان منتشر کرد و گفت که او را برگردانده‌اند و اسنادی را در دست دارد که نشان می‌دهد مجوز رسمی برای عبور دارد.

طبق حکومت نظامی، مقامات اوکراینی برای سفر به خارج از کشور باید مجوز ویژه دریافت کنند.

الکساندر کورنینکو، معاون اول رئیس پارلمان اوکراین، بعدا تایید کرد که اجازه خروج پوروشنکو از کشور را لغو کرده است.

پوروشنکو گفت که قصد داشته برای کمک به مذاکره برای پایان مشکل کامیون‌داران به لهستان سفر کند و سپس به ایالات متحده برود تا برای حمایت از تلاش‌های جنگی اوکراین ایفای نقش کند.

وی همچنین این اقدام را با «انگیزه سیاسی» خوانده و این درحالیست که دفتر زلنسکی هنوز واکنش فوری به این موضوع نشان نداده است.

اذعان کی اف به کشته شدن 300 هزار نظامی اوکراین
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۲۰:۴۱

«آلِکسی آرِستوویچ» مشاور سابق ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که ارتش اوکراین در جریان جنگ کنونی با روسیه ۳۰۰ هزار نظامی را از دست داده است.

وی در ادامه افزود امتناع و خودداری کی‌یف از آغاز گفت‌وگوهای صلح با مسکو تنها باعث می‌شود که تلفات ارتش اوکراین در میدان نبرد افزایش یابد.

جمهوری چک دیگر تسلیحات نظامی به اوکراین ارسال نمی‌کند
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۲۰:۲۹

«جانا سرنوچوا» وزیر دفاع جمهوری چک اعلام کرد که کشورش دیگر قادر به ارسال کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین نیست.

جانا سرنوچوا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: ما هر چه در توان داریم به اوکراین فرستاده‌ایم و برای اینکه تهدیدی برای ظرفیت دفاعی جمهوری چک نباشد، نمی‌توانیم کالاهای بیشتری را از انبارهای خود به این کشور ارسال کنیم.

هفته پیش وزیر دفاع جمهوری چک اعلام کرد که انبارهای ارتش حاوی تجهیزات و مواد مورد نیاز برای کمک به اوکراین خالی است. با این حال، به گفته او، این وزارتخانه با افزایش تعداد مجوزهای صادر شده برای شرکت ها و مؤسسات خصوصی در جمهوری برای صادرات محصولات نظامی، این امر را جبران می کند.

هفته پیش وزیر دفاع جمهوری چک اعلام کرد که انبارهای ارتش حاوی تجهیزات و مواد مورد نیاز برای کمک به اوکراین خالی است. با این حال، به گفته او، این وزارتخانه با افزایش تعداد مجوزهای صادر شده برای شرکت ها و مؤسسات خصوصی در جمهوری برای صادرات محصولات نظامی، این امر را جبران می کند.

افشای گفت‌وگوی محرمانه نظامی روسیه و اوکراین برای صلح

خبرنگار آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر از قول منابعی مطلع اعلام کرد، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در حال گفت‌وگوهای خصوصی با هدف مذاکرات صلح هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، "سیمور هرش" خبرنگار آمریکایی و برنده جایزه معتبر پولیتزر در مقاله‌ای با استناد به مقام‌های آمریکایی و افراد آگاه به اوضاع در دولت کی‌یف نوشت: نیروی محرکه این گفت‌وگوها واشنگتن یا مسکو، یا جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا یا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نبودند، بلکه در عوض دو ژنرال بلندپایه‌ای که جنگ بین روسیه و اوکراین را اداره می‌کنند، یعنی "والری گراسیموف"، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و "والری زالوژنی"، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین هستند.

سیمور هرش همچنین از قول یکی از مقام‌های آمریکایی نوشت: زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین از برگزاری مذاکرات با روسیه حمایت می‌کند. توافق احتمالی تصریح می‌کند که کریمه تحت کنترل روسیه می‌ماند و در سرزمین‌هایی که توسط روسیه آزاد شده و سپس به این کشور ملحق شده‌اند، انتخابات برگزار خواهد شد.

این روزنامه نگار آمریکایی همچنین نوشته است: در عوض مسکو می‌تواند به اوکراین اجازه دهد، به ناتو ملحق شود؛ با این شرط که ائتلاف ناتو باید متعهد شود هیچ جایی برای سربازان این ائتلاف نظامی در خاک اوکراین وجود ندارد. این توافق همچنین به ناتو اجازه نمی‌دهد که تسلیحات تهاجمی‌اش را در اوکراین مستقر کند.

سنای آمریکا در مورد بسته کمکی اوکراین زودتر از یازدهم دسامبر رای گیری نخواهد کرد

آژانس خبری بلومبرگ بامداد امروز، شنبه، گزارش داد که رای گیری در سنای آمریکا در مورد موضوع تامین مالی اوکراین و اسرائیل زودتر از ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر ماه) برگزار نخواهد شد.  

این خبرگزاری نوشت: «رای گیری در سنا در مورد تأمین مالی اوکراین زودتر از ۱۱ دسامبر برگزار نمی‌شود؛ ضمن اینکه مجلس سنا قصد دارد در ۱۵ دسامبر به تعطیلات کریسمس برود.»

به گزارش بلومبرگ، در مجلس نمایندگان، جمهوری خواهان رویکردی مورد انتظار را در پیش گرفته‌اند. مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه گفت: هیچ لایحه‌ای درباره اوکراین بدون تصمیم گیری لازم برای تغییر وضعیت در مرز با مکزیک به تصویب نخواهد رسید.

سناتور‌ها در حال تلاش برای یافتن یک مصالحه گریزناپذیر در خصوص سیاست مرزی ایالات متحده و مکزیک هستند که جمهوری خواهان اصرار دارند، این اقدام برای جلب موافقت کنگره به منظور تصویب بودجه مضاعف اوکراین لازم است و سعی دارند سیاست واشنگتن درباره مهاجرت را با استفاده از این مساله تغییر دهند.


کاخ سفید بار دیگر از کنگره برای کمک به اوکراین تقاضای پول کرد

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، بامداد امروز اعلام کرد که کاخ سفید دوباره از کنگره آمریکا درخواست کرده تا اعتبارات لازم را تصویب کند، در غیر این صورت، ارائه کمک‌های لازم به اوکراین در سال ۲۰۲۴ برای ایالات متحده دشوار خواهد بود.  

او در نشست خبری خود یادآور شد: همانطور که دیروز گفتم، ما احساس می‌کنیم با نزدیک شدن به پایان سال تقویمی که پایان همین ماه است، ارائه مقدار کمک امنیتی که می دانیم اوکراینی‌ها به آن بسیار نیاز دارند، برای ما بسیار دشوار خواهد بود.  

کربی یادآور شد: این وضعیت عامل اصلی نگرانی فعلی برای دولت ایالات متحده است؛ بنابراین، من بار دیگر از کنگره خواستم که فوراً در مورد تخصیص اعتبارات اضافی تصمیم گیری کند.

روز جمعه نیز کربی اظهارات مشابهی را بیان کرده بود. سپس وی تاکید کرد، تخصیص اضافی "در اسرع وقت" مورد نیاز است، زیرا زمان کمتر و کمتر می‌شود.

توافق اتحادیه اروپا بر سر برنامه کمک ۵۰ میلیارد یورویی به اوکراین دشوار خواهد بود

خبرگزاری رویترز شب گذشته، جمعه به نقل از یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا گزارش داد که برای رهبران این اتحادیه دستیابی به توافق بر سر موضوع اعطای ۵۰ میلیارد یورو کمک مالی به اوکراین در اجلاس اواسط ماه دسامبر دشوار خواهد بود.  

این منبع خبری تاکید کرد که اتحادیه اروپا همچنان آماده حمایت از اوکراین است. بنابراین، حتی اگر با این برنامه موافقت نشود، کمک به کی‌یف همچنان ادامه خواهد داشت. با این حال، وی جزئیات چنین تصمیمی را ارائه نکرد.


وزیر دفاع چک: در حال حاضر ما نمی توانیم سلاح بیشتری از انبارهای خود به اوکراین بفرستیم

یانا چرنوخووا، وزیر دفاع جمهوری چک شب گذشته اعتراف کرد که این کشور دیگر نمی تواند از ذخایر تسلیحاتی خود کمک نظامی بیشتری برای اوکراین بفرستد. 

وی در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) در این باره نوشت: «ما فقط آنچه می‌توانستیم به اوکراین فرستادیم، در حدی که توانایی دفاعی جمهوری چک در معرض تهدید قرار نگیرد. این که در حال حاضر نمی‌توانیم تسلیحات بیشتری از انبارهای خود به اوکراین ارسال کنیم، یک واقعیت است.»

به گفته وزیر دفاع، تجهیزات نظامی که به اوکراین منتقل شده بود، توسط ارتش چک غیرقابل جبران ارزیابی شده است. در عین حال، این کشور امکان ارائه کمک به کی‌یف از طریق آموزش نظامیان، "صدور مجوزهای صادراتی یا شرکت در تعدادی از طرح های بین المللی در اتحادیه اروپا و ناتو" را حفظ خواهد کرد.

 چند روز قبل، پیتر پاول، رئیس جمهور چک گفته بود که غرب به وعده‌های خود به اوکراین در مورد تامین تسلیحات لازم برای ادامه عملیات فشرده عمل نکرده است. به گفته وی، نیروهای مسلح اوکراین پس از دریافت موشک‌های "طوفان سایه" انتظار داشتند "تائوروس" آلمانی را دریافت کنند، اما برلین هرگز تصمیم نهایی در مورد تامین آنها نگرفت.

کابینه وزیران اوکراین معاون دوم وزیر دفاع را منصوب کرد

کابینه وزیران اوکراین روز جمعه "ویتالی پولوینکو" را به عنوان یکی دیگر از معاونان وزیر دفاع این کشور، رستم عمروف، منصوب کرد. 

سرویس مطبوعاتی دولت در کانال تلگرامی خود با اعلام این مطلب، افزود: در تیم وزارت دفاع، سرهنگ پولوینکو بر مسائل لجستیکی ارتش تمرکز خواهد داشت.

پولوینکو که دارای دکترای علوم نظامی است، از سال ۲۰۱۹، به عنوان رئیس بخش تدارکات دانشگاه دفاع ملی اوکراین خدمت نموده و در درگیری نظامی با روسیه نیز شرکت کرده است.

معاون اول وزیر دفاع اوکراین ژنرال الکساندر پاولیوک است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۷
بنده طی دو روز گذشته با سفر به مناطق جنگلی و حضور بین سربازان با تماس ها و مذاکرات های پی در پی با طرفین درگیر مقدمات یک صلح پایدار را برقرار کردم و طرفین هم قول همکاری دادند
پاسخ ها
روشن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
در بیابان کفش کهنه نعمت است!
جنگ اوکراین باید منجر به یک مفاهمه تاریخی برای ما ایرانیان هم بشود . حکومت قاجار را به صرف از دست دادن بخشی از ایران، خائن ندانیم . ایران در آن زمان توان مقابله با ارتش روس را نداشته ، باید به جای خود تحقیری واقعیات را پذیرفت
پاسخ ها
صحیح
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
نکنه از فک و فامیلهای قجری بازمانده هستی که اینطور از توی این آش شور قلیه پیدا کردی! برو کشکت رو بساب خیانت فقط خیانته و لاغیر تو هر دوره و حکومتی میخواد باشه.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
هیچ کشوری در دنیا اینقدر مرزهایش جابجا نشده این دردناکه
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
موافق نیستم ارتش روسیه شکست ناپذیر نبود پادشاه ما و ولیعهد ما نالایق بودن و سرداران تزار اوکراینی تبار بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
20:38
روسیه در آن زمان ارتش مجهز 600 هزار نفری فرانسه را شکست داد و بعد از شکستن کمر فرانسه خود ناپلئون هم به جزیره ای دور تبعید شد

بعد چطور انتظار داری قجر ضعیف سیاه درمانده بی لیاقت ارتش روسیه را شکست دهد؟

اتفاقاً اگر تاریخ خونده بودی 3 بار هم با روسیه جنگ داشت و هر 3 تا رو هم باخت
یک فارس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
بعد از قاجار سلسله پهلوی و سپس جمهوری مردم سالار اسلامی بر سر کار آمده اند و هر کدام از این دو به دلایلی علاقه داشته اند تا قاجار را به شدت مورد نقد قرار دهند اما اکنون بعد از یک قرن عاقلانه است. که به آن دوره نیز به چشم انصاف و واقع بین بنگریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
از آقا محمد خان میتونستن خاک بگیرن؟
نه عزیزم بخاطر توان مقابله نیست بخاطر نبود دولت مردان بزرگ بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
فقط چشمت پیروزی هاش رو دید؟
روسیه از فنلاند و افغانستان هم شکست خورد
هیتلر هم تا توانست تمام شهر های شوروی کمونیست ملعون رو بمباران کرد و بیش از 30 میلیون روسی کثیف رو قتل و عام کرد
همون ناپلئون هم که اسم آوردی باعث شد تمام روسیه در آتش بسوزد
مغز براندازان هم اکنون
اجازه بدید بگم چطور روسیه شکست میخوره و پوتین نابود میشه ( مغزش شروع به تحلیل می‌کند در حالی که وارنینگ ها را بدون مطالعه اوکی زده و عبور می‌کند.)

تشخیص
کیس مغز کلا تعویض شود. ضمنا ضرورت مطالعه متن وارنینگ ها را آموزش ببیند.
پاسخ ها
روانشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
جناب دکتر سهمیه ای احتمالا همکلاسی سابق زاکانی: روسیه پذیرفته اوکراین بره تو ائتلاف ناتو و خواهش کرده تو را به خدا ارتش ناتو رو نیار نزدیک روسیه و موشکهای تهاجمی آمریکا را هم نزار تو مرز. فعلا هم کریمه تحت کنترل روسیه بمونه ولی یه باور میکنه وقتی اوکراین رفت تو ائتلاف ناتو اونجا را پس نگیره! این یعنی شرقگدا بازی تمومه و برو کتاب کمونیستها پرواز نمیکنند رو مطالعه بکن ولی خداییش روت میشه به فامیلت بگی توده ای و کمونیست روسگدا شدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
وقتی یه روانشناس راجع به مسایل نظامی صحبت کنه میشه این ارجیف
......
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
جناب متخصص مغز با تشکر از تحلیلهای بسیار دقیق حضرتعالی، به نظرم اگر در این تحلیل بجای تعوض کیس مغز براندازان، تعویض محتوای کیس که درونش پر از کاه و کلش هست می گفتید دقیقتر بود. با سپاس
روسیه واوکراین متوجه شدندکه بلاخره هیچکدام پیروزواقعی جنگ نخواهندبودوقراراست اگرخدایاری کند طرفین دست ازاین کشت وکشتارهمنوعانشان بردارند وبنوعی صلح کنند که باید آنرابفال نیک گرفت ماهم دوستی اوکراین رابخاطراین جنگ ازدست دادیم که بضررمان تمام شد ایکاش حماس واسرائیل هم قبول میکردندکه چون باکشت وکشتارمردم بیگناه وغیر نظامیان ‌بجائی نمیرسند بلکه هرجه زودتر بینشان به طریقی توافقی صورت میگرفت چون بنظرمیآیدکه نه اسرائیل نابود شدنی است ونه غزهاین بکدندگی باعث نابودی وبیجاره شدن انسانهای بیشماری میشود که هم دردین مبین اسلام وهم دردین یهودجایزنیست و رهبرانشان هم یکی درتل اویو ودیگری در قطرزندگی میکنند که به سربازانشان دستور جنگ میدهند گاهی باید ماانسانها دلمان راپیش دل دیکران که زجر میکشند وبی پناهند بگذاریم ودردشان رالمس کنیم تامشکلشان‌ رادرک کنیم
کشور ایران با وجود افرادی که همش ادعا دارند هرگز پیشرفت نخواهد داشت مهم نیست کدام بخش باشند داخلی و خارجی ندارد
توهین و افترا را میگذارم کنار واقعیت را میگم کار سال هشتاد میلادی فقط برای یک عده نون نوایی داشته اقلیت بورژوازی مذهبی معاب و سکولار معاب چپی معاب و دمکراسی خواه کشور را به کند کشاندند ببخشید گند بگذریم حال هوای ونکوور یا دمشق یا دوحه یا لندن یا نیویورک یا پاریس یا اخیراً تیرانا خوب است عامه مردم ایران فقط آرامش و ثبات اقتصادی میخوان و امنیت گور بابای دموکراسی و آزادی که هردو ایران را ویران کرد
نمی‌دونم کی پیروز میشود ولی مردم ایران هنوز هم بدبخت هستند
افشای این مطالب جز خنده چیز دیگری ندارم بگم یا انجام بدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
دلقک مزدور اوکراینی بساطت رو جمع کن

روسیه کشور نیرومند و قوی است ژاپن رو شکست داد و جزایرش رو گرفت. آلمان رو ویران ساخت. بساط لشکر قجر رو برچید در آخر حتی گرجستان و کریمه را هم تصرف کرد
فراتسه را با خاک یکسان ساخت.... و امروز هم اوکراین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
٠۶:٠۵
شوروی کمونیست ملعون از افغانستان و فنلاند شکست نخورد؟
تجهیزات آهن قراضه بدرد نخور شوروی هم که در جنگ عراق به راحتی منهدم و تکه تکه شد و از بین رفت
درآخر هم که شوروی نابود شده ملعون به روزی افتاد که حتی نون خشک هم برای شهروند هایش نداشت

الان هم که دو جمهوری و کشور اصلی اش یعنی روسیه و اوکراین مثل گرگ به جان هم افتاده اند و هم دیگر را تکه پاره می‌کنند
من ربات نیستم فقط تند تاپ میکنم
با وجود این همه منابع در دسترس عموم گفتن دروغهای شاخدار واقعا نوبره.در تمام منابع معتبر جهان تعداد کل ارتش اوکراین دویست هزار نفر و تعداد نیروهای ذخیره پنجاه هزار نفر هست و تعداد نیروهای نظامی روسیه هشتصد و پنجاه نفر و نیروهای ذخیره دویست و پنجاه هزار نفر .اگر سیصد هزار نیروی نظامی اوکراین کشته شدند پس الان چه کسی داره نیجنگهدکه روسیه را زنین گیر کرده .حال ادم از این همه دروغ و توهین به شعور مردم به هم میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
ظاهرا تعداد کشته های اوکراین ۷۰ هزار نفر است و با زخمی ها می شوند ۳۰۰ هزار، در متن خبر هم از لفظ کشته استفاده نشده
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
ببخشید چی گفتید ارتش اوکراین کم است آقای محترم ارتش اوکراین سیصد هزار سرباز آماده و نهصد هزار سرباز ذخیره دارد
فرزاد ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
جناب روشنفکرِ منورالفکر، راست یا دروغ اینو یکی از مقامات خوده اوکراین گفته نه جمهوری اسلامی، قبول نداری برو خبرگزاریهای غربی مثل یورونیوز فارسی یا بی بی سی رو بخون که خیلی بهشون اعتماد داری
تزار روسیه پوتین بزودی جنگ را خاتمه می‌دهد البته با مرگ هزاران انسان و ویرانی اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
البته فتح 6 استان کلیدی اوکراین که متصل به دریاست
تلفات روسیه هم بگید دویست هزار کشته و نیم میلیون زخمی که منجر به فرمان استخدام نیروی خارجی شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
بالاخره بازهم تلفات غربی ها بیشتره
اگر این طرح صلح که میگید درست باشه یک پیروزی بزرگ برای اوکراینه هر چند خیلی بعیده روسیه با عضویت اوکراین در ناتو کنار بیاد، اصل جنگ به خاطر بی طرفی اوکراین بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
ولی کریمه هم لقمه دندان گیری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
مثل این هست که بگی در جنگ ۸ ساله اگر استان خوزستان از ایران جدا میشد پیروزی بزرگی برای ایران بود
روسیه و حدائی ظلبان دو برابر اوکراین تلفات داده اند.
غرب میدونه در دو جبهه پیروز نیست و میترسن چینم بره سراغ تایون بخاطر همین با جنگ اوکراین جنگ عربستان تمام شد
اگر اوکراین نهایت همین 200 فروند f16 بروزرسانی شده رو دریافت کند می‌تواند روسیه را شکست دهد
کسی که برای حفظ هژمونیش وادار به جنگ و دادن تلفات و هزینه سنگین شده،یعنی دیگر هژمون نیست و این دوره گذار قدرت و نظم جهانه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم