بازدید 4809
بسته ویدیویی «تابناک»

کامی کازه به روایت تصاویر متفاوت / حسن نصرالله، ۲۴ سال پیش در پهپادسازی ایران / عملکرد فوق العاده مرسدس بنز در شن‌زار / چرا اینترنت مقابل خبر جعلی عاجز است؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸ 01 December 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

کامی کازه به روایت تصاویر متفاوت

«کامی‌کازه / 神風特別攻撃隊 / Kamikaze» یکی از واژگان شینتو به‌ معنی «باد الهی» است و به حملات انتحاری‌ گفته می‌شد که از سوی نیروی هوایی ارتش امپراتوری ژاپن علیه کشتی‌های جنگیِ نیروهای متفقین انجام می‌شد. کامیکازه برای کشتی‌های جنگی آمریکایی و به خصوص ناوهای هواپیمابر که سطح وسیعی برای هدف‌گیری و برخورد داشتند، بسیار رعب آور بود. معمولاً تصور می‌شود قریب به اتفاق این حملات شکست خورد اما تصاویر متفاوتی که می‌بینید نشان می‌دهد تعداد قابل توجهی از این حملات موفق بود، هرچند نتوانست به توقف نیروی دریایی آمریکایی منجر شود و تاثیر عمیقی که ژنرال‌های ژاپنی تصور می‌کردند را در پی نداشت. این تصاویر متفاوت را در تابناک تماشا می‌کنید. 

 

حسن نصرالله، 24 سال پیش در پهپادسازی ایران

برای نخستین بار تصاویری از حضور حسن نصرالله در صنایع پهپادسازی ایران و کمک ایران به مقاومت برای تولید خودکفای پهپاد منتشر می‌شود. این تصاویر در پاییز ۱۳۷۸ ثبت شده و در واقع حزب الله لبنان با مشاوره فنی ایران، از ۲۵ سال پیش ساخت پهپاد را شروع کرده است. این ویدئو را در تابناک می‌بینید.  

 

 

عملکرد فوق العاده مرسدس بنز در شن‌زار

مرسدس بنز بر روی شاسی بلندهای سری جی ال اس خود، یک امکان ویژه قرار داده که حرکت در شنزار را ساده کرده و خودرو به سادگی از شن بیرون می‌آید. حالت تکان دادن | Rocking mode، باعث می‌شود، سینی خودرو از شن جدا شود و ماشین به سادگی از شن بیرون بیاید. از قضا این حالت مورد توجه قرار گرفته و برخی در خیابان نیز از آن استفاده می‌کنند! با این آپشن فوق العاده در تابناک آشنا می‌شوید. 

 

چرا اینترنت مقابل خبر جعلی عاجز است؟

اینترنت در سال های اخیر منجر به دامن زدن به خبرهای کاذب شد. آخرین اتفاقی که در این زمینه منجر به جلب توجه عمومی شد، این ویدیوی تحلیلی از وایرد نشان می دهد، چگونه یک خبر جعلی کار می کند و چگونه اینترنت می تواند جلوی آن را بگیرد؛ اما تاکنون در این زمینه عاجز بوده است؟ با زیرنویس فارسی در «تابناک» می بینید. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی