بازدید 2332

راه درمان افسردگی را بشناسید

کد خبر: ۱۲۰۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹ 29 November 2023

متخصص طب ایرانی درباره بروز افسردگی و راههای درمان آن توضیح داد.

به گزارش فارس،حسین رضایی زاده، متخصص طب سنتی ایرانی، هشتم آذر ماه در استودیوی سلام تهران  درباره افسردگی گفت: پاییز فصل سرد و خشک است و بسیاری بر این باورند که به واسطه این شرایط تبع انسان نیز در این فصل به سمت سرد و خشکی می‌رود.

وی ادامه داد: در اینجا باید در نظر داشته باشیم این فرضیه که کسی که تبعی سرد و خشک دارد به افسردگی مبتلا می‌شود، غلط است. افسردگی عواملی متعدد دارد، اما در فصل پاییز زمینه برای ایجاد آن بیشتر فراهم می‌شود.

وی افزود: گاهی علائم افسردگی به قدری زیاد می‌شود که شخص به فکر آسیب به خود یا دیگران بیفتد. در این حالت ما با مورد اورژانسی مواجه هستیم و شخص باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کند.

این متخصص طب ایرانی متذکر شد: در اینجا وقت برای درمان به روش سنتی وجود ندارد و توصیه می‌شود که ابتدا از راهکارهای درمانی رایج برای خروج از این وضع استفاده کرده و در ادامه آن در صورت تمایل به فرایند‌های سنتی نیز بپردازد.

رضایی زاده اظهار داشت: عوامل زیادی ما را به سمت افسردگی سوق می‌دهند. برای مثال می‌توان به خبرهای بد، افکار منفی، ناامیدی‌ها و از دست دادن‌ها اشاره کرد. ما در پزشکی سندرومی تحت عنوان سندروم قلب شکسته داریم.

وی تصریح کرد: لذا شخصی که معشوق خود را از دست داده یا خبر ناگهانی به وی رسیده است، به معنای واقعی کلمه دچار اختلالات قلبی خواهد شد.

وی افزود: برنامه خواب نامنظم، روزخوابی و عدم تحرک از عوامل محیطی رایج و تشدیدکننده افسردگی هستند. در این راستا شخص در ادامه مشکلات گوارشی و یبوست را نیز تجربه می‌کند.

این متخصص طب ایرانی بیان داشت: لذا در مواجهه با چنین احساسات منفی لازم است که در وهله اول خواب خود را تنظیم کنیم. شب بیداری را کنار بگذاریم و فعالیت روزانه را به برنامه خود اضافه کنیم.

رضایی زاده اظهار داشت: فعالیت فیزیکی صبحگاهی به ما این امکان را می‌دهد که در احساس افسردگی غرق نشویم و از آن گذر کنیم. در کنار آن لازم است خود را در معرض محتوای مثبت قرار دهیم.

وی ابراز کرد: داستان‌های خوب، فیلم‌های فاخر و کمدی‌ها از این دسته محتواها هستند. همچنین ارتباط با انسان‌هایی که دمی گرم داشته و معاشرت با آن‌ها حال انسان را خوب می‌کند، بسیار موثر است. انجام دادن انواع بازی‌های ساده از اسم و فامیل گرفته تا دوز و شطرنج از دیگر عوامل تاثیرگذر در حال خوب است.

وی افزود: متاسفانه ما عادت کردیم که اخبار بد را مکررا نشر دهیم. در کنار آن بسیاری از ما عادت داریم که سنگ صبور دیگران باشیم. اما باید در نظر داشته باشیم که دریافت حس منفی از دیگران و گوش دادن به غم و غصه‌هایشان اگر مداوم باشد، موجب افسردگی خودمان نیز می‌شود.

این متخصص طب ایرانی  گفت: افسردگی در همه گروه‌های سنی دیده می‌شود. این افسردگی در سنین نوجوانی به دلیل تغییرات هورمونی، در میانسالی به دلیل بار زندگی و مسئولیت‌های فراوان و در سالمندی به دلیل تغییراتی که فرد نسبت به جامعه در کنش و واکنش‌های خود می‌بیند، به وجود می‌آید. لذا افسردگی مختص به یک گروه سنی خاص نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی