بازدید 3110
۵

سیری‌ناپذیری عربستان در میزبانی از رویدادهای جهانی

میزبانی نمایشگاه اکسپو ۲۰۳۰ به عربستان واگذار شده تا این کشور این رویداد را نیز به لیست بلند بالای میزبانی‌های خود بیفزاید.
کد خبر: ۱۲۰۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸ 29 November 2023

 
به گزارش  تابناک، عربستان سعودی در روز سه‌شنبه (7 آبان) موفق به کسب یک میزبانی جهانی دیگر شد.

به نوشته بلومبرگ، این کشور در حالی توانسته میزبانی نمایشگاه بین‌المللی اکسپو 2030 را از آن خود کند که بر تقویت صنعت گردشگری و مثبت کردن وجهه خود در میان کشورهای جهان تأکید دارد. اکسپو، یک نمایشگاه جهانی بزرگ است که برای نمایش دستاوردهای کشورها طراحی شده و یکی از برجسته‌ترین نمایشگاه‌های جهان محسوب می‌شود.

در این رقابت، شهر ریاض عربستان با کسب 119 رأی توانست به راحتی شهر بوسان از کره جنوبی و رُم ایتالیا را شکست دهد. در پایان، کره جنوبی و ایتالیا به ترتیب 29 و 17 رأی کسب کردند.

نمایشگاه بین‌المللی اکسپو که هر پنج سال یکبار برگزار می‌شود، از اکتبر 2030 تا مارس 2031 در عربستان برگزار خواهد شد. میزبانی عربستان از اکسپو دومین باری خواهد بود که این رویداد در خاورمیانه برگزار می‌شود. دبی نخستین شهر در خاورمیانه بود که توانست میزبانی اکسپو را به دست آورد؛‌ رویدادی که قرار بود در سال 2020 برگزار شود، ‌اما به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد.

دولت عربستان اعلام کرده برای میزبانی از این رویداد قصد دارد 7/8 میلیارد دلار هزینه کند و شعار این نمایشگاه را «عصر تغییر: با یکدیگر برای یک فردای دوراندیشانه» انتخاب کرده است.

همچنین انتظار می‌رود عربستان سعودی به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال در سال 2034 انتخاب شود و این کشور میزبان بازی‌های آسیایی زمستانی در سال 2029 خواهد بود؛‌ رویدادی که قرار است در یک استراحتگاه کوهستانی در شهر نیوم برگزار شود. دولت سعودی برای میزبانی از بازی‌های زمستانی و فراهم کردن زیرساخت‌های آن، یک پروژه کاملا جدید را کلید زده و 500 میلیارد دلار برای تکمیل آن در نظر گرفته است.

تنها چند سال پیش، شانس عربستان سعودی برای میزبانی از یک رویداد بین‌المللی بسیار پایین بود. این کشور پیش از سال 2019 که به معرفی ویزای توریستی خود پرداخت، به شکل گسترده‌ای به روی گردشگران خارجی بسته بود تا اینکه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، تصمیم گرفت اقتصاد این کشور را از نفت دور کند و به متنوع‌سازی آن بپردازد.

محمد بن سلمان از حدود یک دهه پیش به شهرت رسید و از آن زمان تاکنون به انجام اقداماتی مانند کم کردن اختیارات پلیس مذهبی، کاهش محدودیت‌های مربوط به حضور زنان و مردان در مکان‌های عمومی و حذف ممنوعیت رانندگی زنان پرداخته است.

برنامه تحول

ولیعهد سعودی همچنین به متمرکزسازی تلاش‌ها برای سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار در بخش‌های ورزش و فرهنگ پرداخته تا بتواند جذابیت عربستان را برای گردشگران خارجی و مهاجران بیشتر کند. همه این موارد جزئی از برنامه گسترده تحول عربستان موسوم به «چشم‌انداز 2030» است.

علاوه بر این،‌ باشگاه‌های فوتبال عربستان حدود یک میلیارد دلار برای جذب ستارگان فوتبال جهان هزینه کرده‌اند، چراکه این کشور قصد دارد لیگ خود را ارتقا دهد.

شهر دبی توانست با استفاده از میزبانی نمایشگاه بین‌المللی اکسپو که به دلیل کووید-19 با یک سال تأخیر برگزار شد، موتور تحول اقتصاد خود را روشن کند؛ آن هم در زمانی که کشورهای جهان با محدودیت‎‌های کرونایی درگیر بودند. برآوردها نشان می‌دهد بیش از 24 میلیون نفر از نمایشگاه اکسپو در دبی که شش ماه به طول انجامید، بازدید کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
ما هم که بهترین روش برای تو دهن آمریکا زدن را با میزبانی ها ورزشی ،فرهنگی،علمی ....انجام دهیم
میدونی چه درامد هنگفتی براش داره؟
نوش جونشون
نوش جونشون
تیتر خوبی نیست... باید گفت مقاومت عربستان در برابر عدم توسعه مانند ایران !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست