بازدید 2459

راهبردهای عملیاتی بانک صادرات ایران در مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم تشریح شد

​مهمترین راهبردهای بانک صادرات ایران در مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم در دومین نشست سالانه تخصصی با حضور مقامات و مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی، مدیران ارشد بانک صادرات ایران در جمع مدرسان و بازرسان تخصصی این بخش در این بانک تبیین و اعلام شد.
کد خبر: ۱۲۰۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱ 28 November 2023

راهبردهای عملیاتی بانک صادرات ایران در مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم تشریح شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، امیررضا رشیدی، رئیس اداره کل مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم در مراسم افتتاحیه این نشست سه روزه با تاکید بر اینکه دنیا برای کاهش فساد به سمت مبارزه با پول‌شویی رفته است، اقدامات و برنامه‌های بانک صادرات ایران در این زمینه را تشریح و راهبردهای بانک در این زمینه را اعلام کرد.

رشیدی در این نشست در تشریح مسیر و مهمترین برنامه‌های بانک، به روزرسانی اطلاعات هویتی، اقتصادی و واقعی مشتریان و همچنین ارائه خدمات مبتنی بر ریسک مشتریان و مطابق با الگوی نیاز آنها، مدیریت ریسک ابزارها و خدمات، رسیدگی به حساب‌های مازاد، تراکنش‌های نقدی، صندوق‌های امانات و خدمات حضوری، فرآیند شناسایی مضاعف و اخذ مستندات تکمیلی و همچنین شفاف‌سازی از جمله رصد حساب‌های تجاری را از جمله مهمترین اهداف بانک در ارتقای سطح مبارزه با پولشویی و تأمین‌مالی تروریسم عنوان کرد.

رئیس اداره کل مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم همچنین توجه به آموزش، تبیین اهمیت مبارزه با پول‌شویی و توانمندی‌سازی کارکنان، نظارت بر پایش رفتارها و اقدامات کنترلی، ارائه رهنمودهای اصلاحی و اتخاذ تدابیر مؤثر، متناسب و بازدارنده را از جمله برنامه‌های بانک در این بخش برشمرد.

رشیدی با بیان اینکه با اجرای مقررات مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم، خدمات زیادی به تمامی ایرانیان و مشتریان بانک ارائه می‌دهیم، گفت: کسب و کارهای زیادی به دلیل رقابت ناسالم در کشور ورشکسته شده‌اند و اگر مقررات به درستی اجرا می‌شد، شاهد اینگونه پیامدها نبودیم.

او با بیان اهمیت رعایت استانداردهای مبارزه با پول‌شویی ، افزود: اگر شناخت دقیقی از مشتریان داشته باشیم، نمی‌توانیم خدمات متناسب و دقیقی را به آنها ارائه دهیم.

رئیس اداره کل مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم همچنین با رد ارتباط بین اعمال مقررات با جذب منابع در نظام بانکی نیز گفت: پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم یک علم و دانش و رفتار توأم با آگاهی و تحلیل دقیق است و ثابت شده پول ناشی از عدم رعایت مقررات خاکستری و رفتار مجرمانه سیاه ماندگاری ندارد. چراکه باید در چرخه عملیات مالی و اقتصادی به بازدهی مطلوب رسیده و تطهیر شوند و نگهداری آن در بانک‌های پر ریسک برای میان‌مدت یا طولانی مدت خلاف رویه تحصیل‌کنندگان آن است.

او با تشریح آمار عملکرد این اداره کل در بهبود شاخص‌های عمکردی از جمله 9 شاخص ساختار مبارزه با پول‌شویی ، اقدامات کنترلی و بازرسی، تعدد حساب‌ها، شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی، شناسایی مشتریان، حساب‌های دارای نماینده، شناسه شهاب، مشتریان کمتر از 18 سال و آموزش، به ذکر جزئیات مقررات و قوانین مترتب بر تخلفات و جرم در بخش مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم پرداخت.

رشیدی همچنین در این نشست با بیان اینکه توجه به داده‌ها ملاک اصلی رسیدگی در بازرسی‌ها است، گفت: دریافت اطلاعات از مشتریان تنها برای مبارزه با پول‌شویی نیست و از آنجایی که هدف بانک صادرات ایران حرکت به سمت بانکداری دیجیتال و به کارگیری ظرفیت‌های مهم بانکداری غیرحضوری است، باید مشتری خود را به خوبی بشناسیم و با انجام تحلیل‌های مناسب برای آنها محصول مناسب طراحی کنیم.

او همچنین با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت اعتباری، بر استفاده از ظرفیت قوانین مبارزه با پول‌شویی برای تحقق بهداشت جذب منابع تاکید کرد.​

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست