بازدید 1917

گواهینامه اخلاق حرفه‌ای شرط کاپیتانی در تیم‌های ملی

مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: از این به بعد هر ورزشکاری که بخواهد کاپیتان تیم ملی شود باید گواهی اخلاق حرفه‌ای را دریافت کند.
کد خبر: ۱۲۰۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵ 28 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، گردهمایی فرهنگی، آموزشی روسای گروه و کارشناسان فرهنگی ادارات کل ورزش و جوانان استان های کشور، از امروز ۷ آذرماه به میزبانی خوزستان در اهواز آغاز شد. این گردهمایی با عنوان گرامیداشت کنگره ملی شهدای استان خوزستان تا ۸ آذرماه ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی احدی مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان امروز (سه شنبه) در حاشیه بازدید از دهلاویه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برنامه‌های متعددی در حوزه فرهنگی ورزش طراحی شده که خیلی از این برنامه‌ها به اجرا درآمده است؛ یکی از طرح‌های محوری ما طرح بنیاد نجوا است که موضوع آن نیکوکاری جامعه ورزش ایران است که در این زمینه اقدامات موثری انجام شده است. موضوع نجواهای استانی نیز مورد بررسی است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات ویژه ما در حوزه هواداری است؛ انجمن هواداری جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده است که یکی از اتفاقاتی که می‌تواند جامعه هواداری را در حوزه ارتقاء سطح فرهنگی و ارائه خدمات به هواداران به شرایط بهتری برساند توسط این انجمن دنبال می‌شود. همه باشگاه‌های ایران باید کانون هواداری فعال داشته باشند و در این حوزه نسبت به تکریم و شناسنامه‌دار کردن هواداران اقداماتی انجام دهند.

این کار از فدراسیون فوتبال شروع شده است. روز گذشته جلسه ای با حضور آقای تاج برگزار و قرار شد دستورالعمل ویژه‌ای در این زمینه تهیه شود تا در حوزه هواداری اتفاقات خوبی رقم بخورد.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: موضوع بعدی ما طرح تربیت مربی فرهنگی است. از طرح‌هایی است که ما روی آن بسیار وقت گذاشته‌ایم و برای ۶۰۰۰ مربی در سطح کشور دوره برگزار کردیم. طی آزمونی که برگزار شد ۱۰۰۰ نفر انتخاب شدند و در ۵ استان به صورت منطقه‌ای مجدداً آموزش دیدند.

وی افزود: از این تعداد نیز ۵۰۰ نفر به مرحله سوم راه پیدا کردند که پایان آذر ماه هم اجتماع این ۵۰۰ مربی در ورزشگاه آزادی برای گذراندن دوره تکمیلی تشکیل خواهد شد و در صورت پذیرش در مرحله پایانی، مدرک مربیگری فرهنگی توسط وزارت ورزش به آنها اعطا خواهد شد. از این به بعد هر کسی در سطح کشور بخواهد مربی ورزش شود باید دوره‌های آموزشی مربی فرهنگی را پشت سر بگذراند.

احدی بیان کرد: موضوع مدنظر اخلاق حرفه‌ای است که ویژه ملی پوشان است. از این به بعد نیز هر ورزشکاری که بخواهد کاپیتان تیم ملی شود باید گواهی اخلاق حرفه‌ای را دریافت کند. این دوره اخلاق حرفه‌ای برای مربیان تیم‌های ملی و داوران که در عرصه‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند هم برگزار خواهد شد.

وی گفت: همچنین جشنواره رسم جوانمردی به صورت ملی برگزار خواهد شد. این جشنواره امسال برای باشگاه‌های خردی است که در فعالیت‌های فرهنگی پیش قدم باشند. امیدوارم موج خوبی را در حوزه فرهنگ عمومی در بین باشگاه‌ها ایجاد کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست